DLNA en Firewall exceptions

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-09 20:55

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Topicstarter
Sinds kort heb ik besloten ook maar een AV en FW pakketje op m'n nieuwe laptop te gebruiken. Ik heb het pakket van GDATA draaien.

Helaas houdt de Firewall verkeer tegen wat ik dmv DLNA naar m'n Panasonic TV wil sturen. Zodra ik de Firewall disable werkt het wel; het ligt duidelijk daar aan. Ik gebruik gewoon Windows Media Player hiervoor.

Ik heb WMP zelf, wmpnetwk.exe en WMPDMC.exe toegevoegd in GDATA als toegestane applications maar helaas is dat niet voldoende om DLNA werkend te krijgen; zodra ik de firewall met deze uitzonderingen aan zet gaat DLNA er uit. (moet ik wellicht services ook toevoegen?)

Ik zit op het punt om de firewall er in z'n geheel uit te knikkeren; ik wil wel gewoon muziek kunnen afspelen zonder met draadjes te kloten. Dan maar vertrouwen op de ingebakken Firewall van Windows (daarmee vroeger nooit issues).

Kan iemand mij helpen GDATA zo te configureren dat het wél werkt?

(ik heb Kodi geinstalleerd; in de hoop dat die wat beter werkt maar die kan mijn TV niet eens vinden in het netwerk...)

EDIT: Oplossing gevonden. Via je de Advanced Rule manager heb ik alle bestaande rules voor alle bekende netwerken er uit gegooid. De firewall op "Manual" gezet en vervolgens een bestand gestreamed. Alle pop-ups voor applicaties en services heb ik vervolgens goed gekeurd en nu werkt het. De firewall terug op Automatic gezet en nu draaid de firewall én ik kan weer streamen. Case Closed. 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Ducksy88 op 06-10-2015 09:45 . Reden: opgelost ]