Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag een nieuwe gamekast in elkaar willen zetten. De laatste tijd speel ik voornamelijk DayZ (erg cpu heavy en ik zou dit graag beter willen spelen (oude pc voldoet niet meer)).
Edit: Daarnaast zou ik een optie willen overhouden om over een jaartje een (betere) videokaart te hebben waarmee ik op een niewere monitor 1440p, 144-160hrz, 1ms kan gamen. (de Goedkoopste Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q Zwart, voor 700Eu, vind ik nu nog te duur).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Nieuw scherm + kast eigenlijk rond de 1300Eu maar minder mag altijd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en 24" Samsung SyncMaster SA350 als 2e scherm (HDMI, VGA).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik aim voor DayZ, en dat is toch wel een CPU heavy game. Dat ligt ook aan de game zelf. Dus een krachtige processor en een goede videokaart en een 144 hrz monitor voor enige redering issue's.
Windows 7 licentie heb ik liggen en gaat in 1/2 jaar naar windows 10
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt merkenvoorkeur, als het maar aan de prijs-kwaliteitsverwachtingen voldoet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De voorkeur gaat uit naar een wat stillere kast, mocht iets voor 2 tientjes meer wat stiller zijn, dan is het prima, maar als je al snel 50Eu wordt, dan neig ik te zeggen dat het niet de moeite waard is. Het enrgieverbruik maakt me opzich niks uit.
Ga je overklokken?
Ik dit nog nooit gedaan, maar ik ga het wel proberen.
*Edit: Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag een nieuwe gamekast in elkaar willen zetten. De laatste tijd speel ik voornamelijk DayZ (erg cpu heavy en ik zou dit graag beter willen spelen (oude pc voldoet niet meer)).
Edit: Daarnaast zou ik een optie willen overhouden om over een jaartje een (betere) videokaart te hebben waarmee ik op een niewere monitor 1440p, 144-160hrz, 1ms kan gamen. (de Goedkoopste Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q Zwart, voor 700Eu, vind ik nu nog te duur).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Nieuw scherm + kast eigenlijk rond de 1300Eu maar minder mag altijd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en 24" Samsung SyncMaster SA350 als 2e scherm (HDMI, VGA).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik aim voor DayZ, en dat is toch wel een CPU heavy game. Dat ligt ook aan de game zelf. Dus een krachtige processor en een goede videokaart en een 144 hrz monitor voor enige redering issue's.
Windows 7 licentie heb ik liggen en gaat in 1/2 jaar naar windows 10
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt merkenvoorkeur, als het maar aan de prijs-kwaliteitsverwachtingen voldoet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De voorkeur gaat uit naar een wat stillere kast, mocht iets voor 2 tientjes meer wat stiller zijn, dan is het prima, maar als je al snel 50Eu wordt, dan neig ik te zeggen dat het niet de moeite waard is. Het enrgieverbruik maakt me opzich niks uit.
Ga je overklokken?
Ik dit nog nooit gedaan, maar ik ga het wel proberen.
*Edit: Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
- Ik zou graag willen weten of mijn lijstje geoptimaliseerd voor een cpu heavy game voor dit budget?
- Edit: Mijn vraag is nu of het nu nog klopt/past/fit? (zo ja, dan ga ik eind deze week een leuk nieuw projectje starten.
- Wat zou ik eigenlijk extra gainen met het overklokken en is dit eigenlijk wel kosten / performance efficient?
- Hou ik zo eventueel ook een optie open om in de toekomst (+-1jaar) om 1440p monitor erbij te nemen + high end videokaart?
- Heeft het wel zin om extra geluidsarme verntilator & koeling te prefereren met de geselecteerde Zotac GeForce GTX 970 AMP ipv de MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G? Ik lees namelijk dat de Zotac idle toch 37db genereerd: http://nl.hardware.info/r...oductie-en-stroomverbruik
- Ik heb overigens geen ideee welke behuizing het beste zou zijn, graag zou ik daar tips over willen ontvangen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 248,49 | € 248,49 |
| 1 | Gigabyte GA-Z170XP-SLI | € 134,95 | € 134,95 |
| 1 | MSI Radeon R9 390 8GB Gaming | € 361,95 | € 361,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio 652S | € 102,90 | € 102,90 |
| 1 | Asus VG248QE Zwart | € 282,95 | € 282,95 |
| 1 | Thermalright Macho X2 Limited Edition | € 50,51 | € 50,51 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS4C4G4D240FSA | € 91,- | € 91,- |
| 1 | Corsair RM550x | € 92,95 | € 92,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.365,70 | |
[ Voor 15% gewijzigd door Hemmo Paski op 20-01-2016 15:45 ]