Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Diskcryptor kan hele schijven versleutelen zonder dat je eerst de data er af moet halen. Dit in tegenstelling tot Truecrypt.

Nu heb ik een (externe) schijf waar o.a. een Truecrypt containter op staat. Kan ik die schijf nu in zijn geheel versleutelen met Diskcryptor? Ik zou dan om nog met mijn bestanden te kunnen werken eerst de hele schijf moeten mounten en dan de truecryptcontainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Proberen is weten. Sowieso wil je backups (meervoud) maken voor je het doet, ook als het bij anderen zonder problemen ging.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Waarom zou dat niet werken? De vraag is echter of de oplossing er veiliger van zal worden. Zoals F_J_K al aangeeft; maak een goede backup en test het goed door.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Ga ik doen, laat wel even weten of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:18

Qwerty-273

Meukposter

Een kanttekening is wel dat het de perfomance kan beinvloeden door encryptie binnen encryptie. Ik neem aan dat diskcryptor de data encrypt opslaat op de schijf, en het bij het lezen/schrijven in het geheugen ont/versleuteld. Als je dan ook nog met grote data sets vanuit je Truecrypt container gaat werken, moet het 2 keer ontsleuteld worden voor het lezen, en ook weer 2 keer versleuteld worden bij het schrijven. Dat kan de prestaties behoorlijk beinvloeden als je werkt met wat grotere bestanden.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• kadoendra
Zo, na 63 uur encrypten (is dat normaal voor een 3TB harde schijf?) kan ik melden dat dit inderdaad gewoon werkt.
Pagina: 1