Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cederwood
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-07 17:29
Goedenmiddag

pc heeft anderhalf jaar perfect gewerkt, nu net een gedeelte aan een vriend doorverkocht. in bios overclock terug gezet, pc uit elkaar gehaald, afgestoft, en moederbord, ram en processor (met amd stock koeler) terug geplaatst in behuizing, om door te verkopen. Nou had ik een tegenvaller met de levering van de koelpasta voor mijn nieuwe pc, dus wou ik tijdelijk mijn oude weer in gebruik nemen. PSU terug geplaatst, videokaart, ssd en hdd. maar als ik nu op het start drukje klik gaan de fans draaien, het licht bij de powerconnections op mijn Gpu branden. maar ik krijg geen beeld (over HDMI) of USB connectie met mijn muis, toetsenbord of wat dan ook (werkten allen hiervoor perfect)

rondgelezen op internet, eerst dacht ik dat het de ram was, die verwisseld van plek, 1 stick eruit, nieuwe ram er even ingezet, allemaal geen resultaat

vervolgens kreeg ik het vermoeden dat het ergens in mijn moederbord moest zitten, stroom eraf, batterij er uit gehaald, na 30 sec weer terug, geen resultaat. op zoek gegaan naar bios reset knop/schuif, ook geen resultaat.

beide opslag media eruit gehaald (hdd en ssd), ook geen resultaat.

24 pin kabel erop nieuw ingedaan. geen resultaat.

alles lijkt verder normaal te werken (cpu koeling, gpu, hdd, sdd)

probleem samengevat: moederbord usb, en gpu beeld werken niet meer

moederbord: gigabyte 970a ud3p
psu: corsair cx600m
gpu: asus r9 290 direct cu II
cpu: amd fx 8320
ram: 8gb 1600mhz g.skill (ook al andere geprobeerd)
ssd: samsung 850 evo
hdd: seagate baracuda 7200rpm

al jullie hulp/tips/kennis is van harte welkom!

bij voorbaat dank,

Marinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:45
Staat in de BIOS de graka (en eventueel HDMI) als 1e ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cederwood
Hey, dank voor je reactie!

Is het mogelijk dit te verifiëren/controleren zonder beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:38

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heb je een "mem ok" knopje druk daar eens op
Je bios reset zit naast je F-panel connector.

Je mobo gaat pas de usb van prik voorzien als ie post en dat doet ie niet.

[ Voor 66% gewijzigd door Damic op 07-09-2015 20:05 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cederwood
Werkte ook niet, net CPU maar eens uit zn Socket gehaald, kwam erachter dat een klein rolletje wc papier (wss restje van mn schoonmaak ronde) op twee pinnentjes zat. Vermoed dat dit de boosdoener was, zal zo even updaten of ie t weer doet.

Edit: nee, dit lijkt het niet te zijn geweest tot mijn spijt doet hij het nog steeds niet

Iemand enig idee hoe ik hem weer zo krijg dat hij post?

Edit: vandaag test gedaan met het nieuwe systeem, psu, ram, HDD, SSD lijken allemaal normaal te werken, en niet de oorzaak te zijn. Het zit dus echt of in de processor of in het moederbord. Ik ga nu de hele Socket echt grondig schoon maken.

[ Voor 47% gewijzigd door cederwood op 08-09-2015 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cederwood
Net Socket en CPU compleet schoongemaakt, vervolgens opnieuw bios reset geprobeerd, dit maal met succes, alles werkt nu weer naar behoren! Toch bedankt voor jullie hulp! Dit topic kan wat mij betreft op slot.
Pagina: 1