Toon posts:

[Windows 10] nVidia update faalt voor GeForce GT 740M

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Medion-laptop werkte perfect met de preview-versies, maar sinds de release is het niet leuk meer. Een schone installatie vanaf DVD werkt goed, zolang ik geen netwerk aansluit, maar zodra ik dat aansluit, en Windows update nieuwe drivers ontdekt voor de nVidia GeForce GT 740M, is het mis.

Na deze update crasht de laptop met de melding VIDEO_MEMORY_MANAGEMENT_INTERNAL, en als ik voor die update geen herstelpunt heb gemaakt, kan ik de installatie weer opnieuw gaan doen, en in een kringetje ronddraaien.

Op de sites van Medion en Microsoft vind ik geen praktische hulp, en het al vroeg gevonden programma om een individuele update uit te schakelen had hier totaal geen effect. Ook voor de update gauw een officieele update van nVidia installeren gaf geen goed resultaat.

In de Microsoft community vond ik een tip om het nVidia-gedeelte uit te schakelen. De GT 740M is een kaart van het type Optimus, die ook een Intel HD processor heeft. Helaas heb ik die optie nog niet in de bios gevonden, maar misschien moet ik die wel in Windows zelf zoeken. Iemand enig idee?

In Windows 8.1 werkt alles goed, ook met de nieuwste drivers van nVidia zelf. De laptop is een Medion Akoya P6640.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:35
Het zit wat weg gestopt maar je kunt automatische driver updates uitschakelen, heb ik zelf ook ingesteld. Rechtermuisknop op "computer"> Systeem> Geavanceerde systeeminstellingen >Tabblad 'Hardware' en daarna klikken 'Instellingen voor apparaatinstallatie'

Edit: Daar kies je "nee, ik bepaal zelf wat er moet gebeuren" en daar kies je "nooit stuurprogramma's via windows update installeren". En haal het vinkje weg bij "automatisch de apparaatapp en info ophalen die is geleverd door de apparaatfabrikant"

[ Voor 32% gewijzigd door dennis_rsb op 07-09-2015 14:57 ]

Verwijderd

Ok,

Zojuist gedaan. De kaart staat al een jaar of langer uit.

Maar moet je dan ook weer de driver van 8.1 installeren om de videokaart weer aan te kunnen zetten?

De laatste update naar Windows 10 Jubileum editie mislukte ook al weer 2 maal, omdat deze blijkbaar de kaar weer aanzet, want het resultaat was ook weer de Internal Video memory.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem met de laptop van mijn vader. Ik heb na de update van windows10 handmatig de nvidia kaart uitgezet in apparaatbeheer, maar na een update was hij blijkbaar weer ingeschakeld. Volgende keer maar even de update voor de videokaart expliciet uitzetten. Wel vervelend dat het niet definitief gefixed kan worden blijkbaar. De kaart is toch nog redelijk recent.