Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ztefanwinter
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-02-2023
Hallo,

Ik heb een hp compac dc7700 van iemand gehad en wilde deze voor de zaak gebruiken.
Nu ben ik ermee bezig geweest, schoon maken, meer ram erin (had nog liggen) enzovoorts.

Ik had hem al getest en hij ging gewoon aan.
Nu testte ik hem dus gisteren met een beeldscherm erbij, en hij start gewoon op en alles werkt alleen geeft hij helemaal geen beeld.
De monitor geeft aan geen signaal.
Even ter informatie het was onboard graphics.

Ik dus een aparte videokaart gepakt ( Ati Hd5450) die erin gestoken, in de hoop dat hij dan wel beeld geeft.
Ook niks, ik heb de hdmi en dvi ervan geprobeerd, maar niks.

Mijn vraag is dit simpel te fixen?
Als het geld kost trek ik hem uit elkaar voor onderdelen want die pc's kosten amper nog wat, maar als er nou een trucje is of zo iets laat het me maar weten dan. ;)

Groet Stefan

Mocht dit topic in het verkeerde forum moeten jullie het maar even zeggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

* MAX3400 kijkt naar type-nummer en release-date

Gooi maar bij het oud vuil? Even serieus; het machientje zal ongetwijfeld nog iets willen doen ergens ooit maar met een beetje ongeluk is 'ie al 8 jaar oud en heb je meer kans dat 'ie alsnog morgen komt te overlijden.

Weet je zeker dat je geen jumpertje ofzo bent kwijtgeraakt bij het schoonmaken wat ervoor zorgt/zorgde dat je beeld moest krijgen via deze of die grafische output?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ztefanwinter
Geen jumpers verplaats.
Zoals ik al zei als het wat gaat kosten gaat ie weg.. Hij hoefde alleen maar windows xp programma's te draaien, dus als hij het zou doen was het prima geweest.
Maarja jammer dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:18
Ik kan uit jouw topicstart niet goed halen of je deze pc met werkend scherm hebt gezien?

je kunt in ieder geval een bios reset doen. mogelijk kun je dan weer gebruik maken van de onboard video. (natuurlijk wel eerste de hd5450 verwijderen.) je kunt als dat niet werkt ook proberen de HD5450 terug te plaatsen en nogmaals een bios reset te doen.

kun je eventueel de onboard en de video kaart d.m.v. VGA aansluiten? lees nu alleen over HDMI en DVI.
(ik neem aan dat de monitor op een andere systeem met dezelfde kabels wel werkt?)

[ Voor 21% gewijzigd door nachtnet op 07-09-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ztefanwinter
Ik heb de hp nog niet werkend met beeld gezien.
Vraagje: Hoe doe ik een bios reset? Ik heb dat cell batterijtje al eens eruit gehad.
Onboard graphics is VGA, de HDMI en DVI via de HD5450.
Uiteraard werkt de monitor natuurlijk wel :)

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:18
Ztefanwinter schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:45:
Ik heb de hp nog niet werkend met beeld gezien.
Vraagje: Hoe doe ik een bios reset?
als je even op de site van hp zoekt kun je makkelijk een handleiding vinden voor deze computer, daar staat ook in hoe je een CMOS/Bios reset kunt doen.
Pagina: 1