Windows 8 'alles verwijderen en opnieuw installeren'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 23:59
Hallo,

Ik wil naar windows 10 updaten op mijn tablet. In principe kan ik alles wat er op staat wel missen en wil dan ook met een schone tablet beginnen.

Tablets zijn niet de snelste en als ik zodadelijk windows weer schoon is wil ik eigenlijk niet weer eerst alle updates moeten downloaden.

Mijn vraag is dus, als ik kies voor de optie 'Alles verwijderen en windows opnieuw installeren', ben ik dan ook alle windows updates kwijt? Of blijven die wel in het systeem staan?

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:41
Je kunt ook naar Windows 10 updaten zonder alles mee te nemen. En anders kan je in Win10 een schone installatie starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Dat laatste is natuurlijk ook een simpele oplossing. Denk ik weer niet aan natuurlijk 8)7 .

Ga ik dat gewoon proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
En voor windows 10 zijn nog niet zo veel updates. Of misschien zelfs wel helemaal geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Reepje schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:45:
En voor windows 10 zijn nog niet zo veel updates. Of misschien zelfs wel helemaal geen.
Er zijn wel patches al voor Windows 10. Maar dankzij een aantal cumulatieve patches valt het mee. Indien je computer een netwerkverbinding heeft tijdens installatie worden de patches dan al geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:18
Hier een truckje om windows 10 schoon te installeren zonder eerst te upgraden:

https://www.reddit.com/r/...pgrade_to_install_10_from

Moet je alleen dus 1 bestand vanuit je geactiveerde windows 8 (doormiddel van gatherosstate.exe) halen en terugplaatsen in windows 10.

• BLACKfm
Hmz, de tablet heeft nu windows 10 maar als ik de fabrieksinstellingen wil terugzetten (en alle bestanden verwijderen) krijg ik nu de volgende waarschuwing:
Waarschuwing!

Deze pc is recentelijk bijgewerkt naar windows 10. Als u deze pc opnieuw instelt, kan de upgrade niet meer ongedaan worden gemaakt en wordt de vorige versie van Windows teruggezet
Dit is voor mij een beetje tegenstrijdig. Het zegt eerst dan de upgrade niet meer ongedaan kan worden gemaakt en daarna dat de oude versie wordt teruggezet.

Als ik dit doe, blijft windows 10 nou geïnstalleerd of gaat die windows 8 weer herstellen?

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:41
Wat doe je precies? Op mijn PC kijk ik bij de instellingen onder "Update & Security" (Ik heb de engelse versie) en dan "Recovery." Daar staat de optie "Reset this PC" waar ik twee keuzes krijg, "Keep files" of "Remove everything"

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat er bedoeld wordt met die melding is dat je nu nog terug kan gaan naar windows 8, maar als je binnen windows 10 windows 10 weer herinstalleert de optie om terug naar 8 te gaan vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Ik heb voor de bewuste optie gekozen (die op engelse sites wordt beschreven als een totale reset), zonder dat extra regeltje '...wordt de vorige versie van Windows teruggezet' niet in voor komt.

Ik heb nu dus een kale windows 10 zonder backup of .old van de windows 8.1 installatie.

Het is dus goed gegaan.

Bedankt allen.

Pagina: 1