2de scherm

Pagina: 1
Acties:

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-02 22:44
Ik zoek een?
2de monitor; ik heb nu deze als hoofd monitor; pricewatch: Asus VG248QE Zwart
Ik wil een 2de monitor; maar voor dit scherm minder geld uitgeven.

Wat is je budget?
~€150,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Asus scherm of een scherm wat goed 'past' bij mijn hoofdscherm...

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil het in een gameomgeving gebruiken, en als 2de scherm bij bewerking e.d.
Ik wil het scherm vooral openen voor Documenten, en browsers naast de hoofdwerkzaamheden.
Hoofdwerkzaamheden (games, video en fotobewerking) zullen altijd plaats vinden op mijn hoofdscherm.

Zelf zit ik te denken aan iets als pricewatch: Asus VS248H Zwart

PS4 PSN: Dazzler2120

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Je zou ook kunnen kijken voor een IPS / AMVA scherm. Die hebben betere kleuren en kijkhoeken tov TN, wat handig is voor fotobewerking. AMVA heeft zelfs super zwart waarden en bijna geen glow.

Zo kan je voor de games het TN scherm gebruiken ivm snellere respons en het ander scherm fotobewerking.

AMVA scherm:
pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

Dan betaal je 25 extra voor mooier/praktischer beeld. Als je TN net zo lief hebt, zal de VS248H ook wel voldoen.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Zelf gebruik ik ook meerdere schermen (3 x Benq) en ik kan je aanraden om 'identieke' schermen te nemen.
Nou heb ik 3 identiek uitziende schermen omdat ik bij voorbaat al wist wat ik wilde de XL2411Z en 2 x G2420HDBL zodat het er gestroomlijnd uit ziet.

Ik had hiervoor 2 schermen beide verschillend, 1 uit Korea en de XL2411Z en het werkte wel ok maar de verschillende schermen irriteerde mij. Ook wel omdat het ene scherm 1920x1200 was en de andere 1920x1080. Misschien heeft Asus wel een identiek uitziend model voor minder?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-02 22:44
Oke dankjewel voor de informatie.
Ik geef zelf niet zo heel veel om IPS, wat mij belangrijker is is dat de scherm inderdaad qua uitzien op elkaar lijken.
Het liefste gewoon hetzelfde scherm, maar dan een budgetschaal lager :P

Wat ik zo hier kan zien lijkt het allemaal wel een beetje, maar ik vind het allemaal nét niet.

pricewatch: Asus VE248H Zwart deze vind ik dan nog het meeste lijken.
pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart dit is wel een mooi alternatief en zal ik ook in de overweging meenemen :)

PS4 PSN: Dazzler2120