Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!
In dat hele artikel is naam van FOK! fout vernoemd. In het artikel is het gespeld als Fok.
Dat is bewust; All-caps namen worden op Tweakers omgezet naar onderkast omdat dat prettiger leest, tenzij het voor verwarring zorgt.rens-br schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:05:
In dat hele artikel is naam van FOK! fout vernoemd. In het artikel is het gespeld als Fok.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Dat wist ik niet. Bedankt voor de info! Worden daarbij ook de leestekens verwijderd? Fok! moet met een uitroepteken.Migrator schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:41:
[...]
Dat is bewust; All-caps namen worden op Tweakers omgezet naar onderkast omdat dat prettiger leest, tenzij het voor verwarring zorgt.
Blijkbaar wel:rens-br schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:45:
[...]
Dat wist ik niet. Bedankt voor de info! Worden daarbij ook de leestekens verwijderd? Fok! moet met een uitroepteken.
letatcest schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:53:
both fixed.
En we schrijven Fok zonder !
Anders moeten we ook Yahoo! gaan schrijven
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Haha dankje! Daar had ik zelf ook wel achter kunnen komen.
Zo ruikt het wel een beetje ernaar, niet?Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:50:
Dit is geen nieuws het is een advertorial voor een bevriende website.
Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
Jouw opmerking is onjuist. Als wij een advertorial plaatsen, verschijnt het niet in de listing en staat er advertorial bij.Dit is geen nieuws het is een advertorial voor een bevriende website.
Ik waardeer het dat je de moeite neemt om te reageren in het GR-forum, maar dit is voor ons op geen enkele manier waardevol. Het is geen feitelijke fout die we kunnen corrigeren of het begin van een discussie over een nieuwskeuze.
Het is alsof ik zou zeggen: de zon draait om de aarde. Ja, jij ziet het misschien zo, maar dat maakt het niet de waarheid
Dit was in de ogen van de dienstdoende nieuwsredacteuren vanochtend nieuws. Mocht je een discussie willen voeren hierover, zou je kunnen beginnen met uitleggen waarom de nieuwswaarde volgens jou beperkt is? Als je zou willen dat we deze onderwerpen in het vervolg negeren, waarom vind je dat? Dan kunnen wij daarop reageren met of tegenargumenten, of de auteur geeft je groot gelijk en dit soort dingen plaatsen we in het vervolg niet meerNu zie ik wel waarom ze dat doen gezien de connectie Fok/Tweakers, maar de nieuwswaarde is slechts beperkt.
Ik vind de opmerking van 'bevriende' website wel opmerkelijk, gezien hoe er op Tweakers over fok gesproken wordt en vice versa
(en ook een bepaald oud topic in het abo forum over fok en Tweakers, en daar straalt de vriendelijkheid niet bepaald van af.)
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Tja, dat zal gerust. Maar je vindt het niet raar om op Tweakers een nieuwspost te zien over een ''bevriende'' site over webcare terwijl de site waar het om gaat helemaal niks met Tweakers te maken heeft?arnoudwokke schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:34:
Dit was in de ogen van de dienstdoende nieuwsredacteuren vanochtend nieuws.
Daarom leest het ook weg als een ad: Fok en Tweakers zijn vriendjes, Het is redelijk bekend dat Danny problemen heeft, dus Fok moet even in een leuk daglicht worden gezet. Of gaan we binnenkort meer van deze posts verwachten? ''Fok heeft nieuwe techniekredacteuren'', ''Hardware.info reviewt uitgebreid nieuwe Nvidia GTX 950''? Soort van ''collab'' posts zoals je die ook op Youtube in video's ziet?
Je gaat ervanuit dat de merendeel van je users het boeiend vind om iets over Fok te weten. Gezien het dramatische verschil in niveau tussen Tweakers en Fok, lijkt het mij niet echt een goed idee als je users wilt doen bewegen meer te laten weten over Fok (of Fok users naar Tweakers lokken)arnoudwokke schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:34:
Mocht je een discussie willen voeren hierover, zou je kunnen beginnen met uitleggen waarom de nieuwswaarde volgens jou beperkt is?
We hebben toch zelf ook zon China topic? Waarom moeten we dan een ander topic/forum van een andere site dan in het licht zetten? Welk nut dient het nieuwtje, behalve dan om Fok een platform te geven?arnoudwokke schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:34:
Als je zou willen dat we deze onderwerpen in het vervolg negeren, waarom vind je dat?
Nou ja, het moet eigenlijk wel logisch zijn dat dergelijke artikels vrij weinig nieuwswaarde hebben voor users behalve dan voor de (con)cullega's, jullie en Fok dus. Ik zie veel liever een diepte-artikel dan lezen wat Fok en/of Danny doet. Hij is jaren geleden zijn eigen site begonnen met een reden, dus nu moet hij het ook maar zien te runnen in zijn eentje. Daar heeft hij echt niet Tweakers voor nodig om dat te bewerkstelligen.arnoudwokke schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:34:Dan kunnen wij daarop reageren met of tegenargumenten,
Hoe groot is de kans dat dat gaat gebeuren?arnoudwokke schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:34:
of de auteur geeft je groot gelijk en dit soort dingen plaatsen we in het vervolg niet meer
Ik zou niet weten waar dat 'bevriende' nu nog uit bestaat. In een ver verleden zijn er dingen samen gedaan, volgens mij is de irc-server daar nog een overblijfsel van, maar verder? Wij als redactie hebben in ieder geval niets met ze te maken.Tja, dat zal gerust. Maar je vindt het niet raar om op Tweakers een nieuwspost te zien over een ''bevriende'' site over webcare terwijl de site waar het om gaat helemaal niks met Tweakers te maken heeft?
Dus omdat jij Fok van een dramatisch niveau vindt, mogen we geen nieuwsberichten over de site schrijven? Als Nu of Hardware.info met opvallende diensten komt, zouden we daar ook over schrijven, of mag dat ook niet?Gezien het dramatische verschil in niveau tussen Tweakers en Fok, lijkt het mij niet echt een goed idee als je users wilt doen bewegen meer te laten weten over Fok (of Fok users naar Tweakers lokken)
Het nieuwsfeit is dat zij shops nadrukkelijk webcare laten bieden. Dat is opmerkelijk, dat doen wij niet. Gezien de populariteit van Chinese shops is dat voor veel users interessant, nog even afgezien of het enige kans van slagen heeft en hoe het uitpakt.We hebben toch zelf ook zon China topic? Waarom moeten we dan een ander topic/forum van een andere site dan in het licht zetten? Welk nut dient het nieuwtje, behalve dan om Fok een platform te geven?
Het feit dat in het artikel nadrukkelijk wordt verwezen naar onze eigen topics zou toch al een indicatie moeten zijn dat dit geen advertorial is. Sterker nog: we maken een bericht over een in dit opzicht concurrent die zegt met iets te komen dat wij niet hebben. Persoonlijk denk ik dat het artikel meer goeds heeft gedaan voor onze eigen topics dan voor Fok, maar dat terzijde. Ikzelf ga het initiatief met interesse en gezonde scepsis volgen, ik denk dat veel users hetzelfde doen.
Nog minder reden dus om er een nieuwtje aan te wijden, nietOlaf schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:06:
Ik zou niet weten waar dat 'bevriende' nu nog uit bestaat. In een ver verleden zijn er dingen samen gedaan, volgens mij is de irc-server daar nog een overblijfsel van, maar verder? Wij als redactie hebben in ieder geval niets met ze te maken.
Je gaat mij toch niet vertellen dat je wel vind dat Fok zich van een hoog literair niveau bedient? Die eer is hoogstens voorbehouden aan Fok! Toen, en dat staat veel te weinig in het zonnetje imo. Jullie mogen alles schrijven wat jullie willen, dat is aan jullie. Maar we hebben het over een webcare dienst op een site die vrijwel geen connectie met Tweakers heeft. Dan zou je ook dergelijke postings kunnen maken als er op het forum van Viva een techsectie met support wordt ingesteld.Olaf schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:06:
Dus omdat jij Fok van een dramatisch niveau vindt, mogen we geen nieuwsberichten over de site schrijven?
Users die niet op Fok zitten lijkt me? Want anders kan je elk random website aan stippen die dit ook doet, simpelweg omdat Tweakers het niet zou doen.Olaf schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:06:
Het nieuwsfeit is dat zij shops nadrukkelijk webcare laten bieden. Dat is opmerkelijk, dat doen wij niet. Gezien de populariteit van Chinese shops is dat voor veel users interessant, nog even afgezien of het enige kans van slagen heeft en hoe het uitpakt.
Dat zegt op zich niet zoveel hoor. Je kan voor meerdere partijen reclame maken in 1 bericht.Olaf schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:06:
Het feit dat in het artikel nadrukkelijk wordt verwezen naar onze eigen topics zou toch al een indicatie moeten zijn dat dit geen advertorial is.
Deden jullie dat ook maar elke keer als Hardware.info met een inhoudelijke review van een videokaart komtOlaf schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:06:
Sterker nog: we maken een bericht over een in dit opzicht concurrent die zegt met iets te komen dat wij niet hebben.
Uiteraard doet het veel goeds voor jullie topics, je verwijst er immers ''nadrukkelijk'' naar. Logisch dus dat het aandacht trekt.Olaf schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:06:
Persoonlijk denk ik dat het artikel meer goeds heeft gedaan voor onze eigen topics dan voor Fok, maar dat terzijde. Ikzelf ga het initiatief met interesse en gezonde scepsis volgen, ik denk dat veel users hetzelfde doen.
Maar als ik je zo hoor kan ik ook een nieuwsbericht verwachten later of het initiatief geslaagd of gefaald heeft?
Als het Viva was geweest, hadden we het ook gebracht, denk ik. Het gaat namelijk om de Nederlandse dienst, niet om de site die het aanbiedt. Bovendien zijn er veel grote namen bij betrokken die op GoT ook veel voorbijkomen; het is dus een initiatief met backing van Chinese webshops waarop ook veel tweakers komen.Dan zou je ook dergelijke postings kunnen maken als er op het forum van Viva een techsectie met support wordt ingesteld.
Kijk, ik denk dat iedereen het erover eens is dat dit zich aan de rand van het interessegebied bevindt van de zaken waar Tweakers over bericht. Daarom is het goed om van je te horen waarom jij dit niet verwacht als nieuwsbericht.
Mja, weet ik niet. Ik vind - na discussie met jullie hier en met Olaf irl - dat we hier iig heel voorzichtig mee moeten zijn. We hebben er nooit over nagedacht dat dit anders opgevat zou kunnen worden dan wij dachten. Dat is iets waar we in elk geval van tevoren over na moeten denkenMaar als ik je zo hoor kan ik ook een nieuwsbericht verwachten later of het initiatief geslaagd of gefaald heeft?
Die Roodbol weet van gekkigheid niet meer wat hij moet doen om de uitstroom op zijn forum te verminderen.
Pagina: 1