Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Omdat het weer eens tijd werd om een firmware upgrade uit te voeren op onze SAN hebben we geprobeerd de firmware te upgraden van onze MSA2312 dual controller SAN.

We hebben op beide controllers firmware M110R28 staan en willen die upgraden naar M114P01.
Tijdens het upgraden van controller A krijgen we continue de melding "Failure loading the Expander Controller".

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MyHTMm7.jpg

Het upgraden van controller B is wel goed gegaan.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Dlnde1n.jpg.

Van alles al geprobeerd:
- beide controllers los van elkaar geprobeerd te upgraden, via FTP maar ook via de GUI methode.
- via FPU geprobeerd te upgraden
- uitzetten en weer aanzetten, momenteel draait er niks 'live' op dus we kunnen er mee stoeien...

Is het verstandig om met 2 verschillende firmwares 'live' te draaien of zullen we controller B weer downgraden naar hetzelfde firmware level ?

Iemand nog andere tips ?

-edit-
Host veranderd van de plaatjes

[ Voor 9% gewijzigd door Enforcer op 07-09-2015 09:43 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Heb je de vendor al gebeld?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat zegt HP? Er zal toch echt wel een reden zijn waarom de firmware het niet doet of wat de best practice is met deze MSA's om wel/niet in een bepaalde setup te draaien.

Oh, en even minder subtiel: host die plaatjes niet op een image-host die harde tepels, schaarsgeklede dames of games laat zien!!!! Lekker handig voor mensen die op werk zitten en jou misschien willen helpen!!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HP gebeld, MSA is inmiddels buiten garantie, dus kan geen aanspraak maken op support tenzij er facturen gestuurd kunnen worden...

De firmware doet het gewoon op controller B, het gaat gewoon fout bij controller A. De vraag is waarom ? Het is gewoon een supported firmware voor dat device, immers controller B is wel goed gegaan.

• Biite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-11 22:37
Normaliter zou bij een dual-controller configuratie als je één controller upgrade, de andere (partner) controller ook automatisch geupdate moeten worden.
Met 2 verschillende firmware versie live draaien zou ik absoluut niet doen, de controllers wisselen diverse gegevens uit, waaronder bijzonder belangrijke cache data van elkaar. Als er een firmware verschil is dan zouden dit soort zaken mogelijk niet goed kunnen werken.

Overigens, als je productie draait op dit soort apparaten dan zou ik een carepack of een contract op zo'n apparaat hebben.... maar ieder zijn eigen keus.

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
De expander controller code version is op beide controllers ook verschillend. Ik weet niet of het mogelijk is, maar wellicht kun je die eerst gelijk trekken.

• Biite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-11 22:37
Oplossing kan zijn:
- Breng alles down (servers en MSA)
- Haal de controller met de NIEUWSTE firmware uit de MSA
- Upgrade vervolgens de controller die er nog in zit naar de laatste firmware. Herstart de MSA met deze controller (als ie dat al niet zelf doet). If you're lucky dan update ie deze controller.
- Zet vervolgens de MSA nog een keer uit, plaats de andere controller er weer bij en zet de boel weer aan
- Voila... klaar

• evil_elmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 09:43
MSA's zijn een beetje eigenwijs met firmware.

je moet even goed kijken of partner firmware update uit staat voor je 1 controller update.
ik heb gezien dat die functie vaak bokt/te vroeg controller 2 wil updaten.
( set advanced-settings partner-firmware-upgrade disabled)

ik zou met partner firmware uit nog een keer proberen die 2e controller via FTP te updaten.
werkt dat niet zou je daarna nog een keer kunnen proberen partner firmware update aan te zetten (nadat het device al even up is...) om te kijken of die wel de firmware de 2e controller in wil drukken.
wat ook wel wil helpen is net voor de firmware update de SC een restart geven..
Pagina: 1