Hallo,
Ik wil afstand doen van de aangeboden pensioensregeling op mijn werk. Lang verhaal, ga ik hier niet herhalen. Om dit te doen moet ik een document tekenen waarin het volgende artikel staat:
Alvast bedankt voor het advies!
Ik wil afstand doen van de aangeboden pensioensregeling op mijn werk. Lang verhaal, ga ik hier niet herhalen. Om dit te doen moet ik een document tekenen waarin het volgende artikel staat:
De werkgever vraagt me hier dus eigenlijk te tekenen voor een partner/partners die nog niet in beeld zijn. Ik heb een vriendin, maar geen plannen om samen te wonen/te trouwen. Hier heb ik al 2x over aangegeven dat ik dit niet wil/kan tekenen, maar de werkgever wil dat wel. Wat kan ik hier doen? Is dit überhaupt rechtsgeldig?8.
Werknemer verklaart uitdrukkelijk op dit moment geen partner te hebben in de zin van de bij pensioenuitvoerder ondergebrachte pensioenregeling en verplicht zich tegenover werkgever eventuele nog toekomstige partner(s) in de zin van de bij pensioenuitvoerder ondergebrachte collectieve pensioenregeling op de hoogte te stellen van deze vaststellingsovereenkomst en deze partner(s) terstond aan te melden bij werkgever, waarna deze partner(s) deze vaststellingsovereenkomst eveneens voor akkoord mede dient/dienen te ondertekenen;
Alvast bedankt voor het advies!