Toon posts:

Vervangende behuizing Q6600 + HD6850

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?

Geschikte behuizing voor een PC van 7 jaar oud.

Wat is je budget?
+- 20eur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Q6600
6GB DDR2 RAM
HD 6850 1GB

Ik heb een oud PC liggen die ontzettend lawaaierig is en vroeg me af of het de moeite nog waard zou zijn om de kast te vervangen met een iets modernere kast. Ik zou het als extra PC kunnen gebruiken of aan een familielid kunnen geven die huidige games op lage zettings zou willen spelen.

Is het de moeite waard om voor 7 jaar oude componenten een nieuw kast te kopen?
Ik vind de N300 een beetje duur voor deze componenten en vroeg me af of er iets goedkopers was.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:26
Voor 20 euro ga je nieuw helaas niks vinden...

Wat voor een kast heb je eigenlijk?

Draaien de ventilatoren van de kast zo hard dat je ze goed hoort?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Qua geluid gaat een nieuwe behuizing niet helpen. Behuizingen maken geen geluid...

Je kan wel hebben dat een behuizing kan dempen, maar dat is meestal wat je doet nadat je de geluidsbron aangepakt hebt.

Voor 20 euro kan je wel iets aan de ventilatoren doen, dus als je weet welke herrie maakt kan je die vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een hele oude kast: Asus Vento
Ik kan helaas geen foto's ervan vinden online, maar het gaat idd om de hele oude 80mm ventilatoren aan de achterkant die erg veel lawaai maken. Het klinkt net alsof er een gat in de kast geboord wordt.

Zou het mogelijk zijn om beide kastventilatoren te verwijderen, of zou het dan te warm worden?

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik zou zeggen een set nieuwe ventilatoren, maar ook dan zit je al snel aan je €20. Zoek idd. eerst eens uit welke ventilator lawaai maakt.
Ik neem aan dat je de oude ventilatoren + GPU en CPU koeler eerst ook even hebt schoon gemaakt?!

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF