Ik ben momenteel bezig met het oc'en van een cel466. Op de een of andere manier krijg ik 'm niet op 6*100. Elke keer als ik 'm dan boot moet de pc 3x aan en uit voordat ie boot. Maar dan staat ie nog steeds niet op 6*100 (BIOS zegt gewoon intel cel. 466) en wcpuid zegt ook 7*66. Als ik dan de fsb op 75 zet en multiplier op 6.5 klokt ie 'm zelf op 7*75 (maar loopt dan wel stabiel door naar windhoos en kan UT spelen). Klopt het dat die celerons ook een multiplier lock hebben of doe ik nou iets fout?
Yep, die Celerons hebben ook een multiplier-lock. Trouwens dat hebben alle Intel processors tegenwoordig.
Die 466(7x66) kan alleen op 525(7x75) of met goede koeling en mischien een hoger Voltage(2.2V of 2.3V) op 581(7x83), maar dat is toch wel het maximum voor deze chip.
Met wat superkoeling kan je er misschien nog iets meer uitpersen, maar je zit met 600Mhz toch wel aan het plafond van die chip.
Die 466(7x66) kan alleen op 525(7x75) of met goede koeling en mischien een hoger Voltage(2.2V of 2.3V) op 581(7x83), maar dat is toch wel het maximum voor deze chip.
Met wat superkoeling kan je er misschien nog iets meer uitpersen, maar je zit met 600Mhz toch wel aan het plafond van die chip.
PSN-id: Chrasher
Verwijderd
Jelmer, misschien dat je Celly466 de 581Mhz wel haalt. Maar denk ook aan je pci-kaarten, die lopen dan wel op 41,5Mhz (8Mhz buiten specs, je kan bv. een netwerkkaart mollen)
Nu ben ik weer bezig om ook zo'n celly466 in te branden (wie weet helpt het) op 525Mhz en 2,4Volt. Op 83Mhz FSB moet je waarschijnlijk wel UDMA uitschakelen. Als ik op 581Mhz draai werkt win98 stabiel, win2000 geeft na een kwartiertje een lockup.
Het nadeel is als je UDMA uitzet, dat je pc traag als dikke str*nt wordt.
Doorgaan voor de 7*100 is gekkenwerk, haal je nevernooitniet.
Probeer het maar op 7*75Mhz, je videokaart loopt ietsjes sneller (agp/pci), je geheugen wordt iets sneller. Alle beetjes zijn meegenomen
Nu ben ik weer bezig om ook zo'n celly466 in te branden (wie weet helpt het) op 525Mhz en 2,4Volt. Op 83Mhz FSB moet je waarschijnlijk wel UDMA uitschakelen. Als ik op 581Mhz draai werkt win98 stabiel, win2000 geeft na een kwartiertje een lockup.
Het nadeel is als je UDMA uitzet, dat je pc traag als dikke str*nt wordt.
Doorgaan voor de 7*100 is gekkenwerk, haal je nevernooitniet.
Probeer het maar op 7*75Mhz, je videokaart loopt ietsjes sneller (agp/pci), je geheugen wordt iets sneller. Alle beetjes zijn meegenomen
Nou ik heb 'm nu op 7*75 staan en draait als een zonnetje! Zelfs het voltage heb ik niet omhoog hoeven krikken en de temperatuur is van 45 naar 50 graden gegaan en dat lijkt me nog acceptabel. In ieder geval bedankt voor de tips, want die jongen van wie die pc is geloofde er heilig in dat ie 'm op 6*100 had lopen... Maar wcpuid zei dat ie gewoon op 7*66 liep en nu op 7*75