Ik probeer in een app die ik maak een UIView een backgroundColor te geven. Dat doe ik via Interface Builder door die property in te stellen op deze kleur:
Ik heb geprobeerd om de backgroundColor via code de juiste kleur te geven, maar dat maakt niks uit. Deze code in viewDidLoad deed dus niet wat ik wilde:
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Zoeken op termen als 'set background color of uiview' en vergelijkbare termen als 'background color uiview not correct' leveren me niks op, omdat het daar meestal gaat om verkeerd ge-IBOutlet'te zaken en dat bij mij niet speelt.
Swift:
Als ik de app vervolgens build en in de iOS Simulator bekijk, dan heeft de UIView een iets andere kleur, namelijk de volgende (let op de waarde achter green): 1
| UIColor(red: 0/255.0, green: 122/255.0, blue: 255/255.0, alpha: 1.0) |
Swift:
1
| UIColor(red: 0/255.0, green: 103/255.0, blue: 255/255.0, alpha: 1.0) |
Ik heb geprobeerd om de backgroundColor via code de juiste kleur te geven, maar dat maakt niks uit. Deze code in viewDidLoad deed dus niet wat ik wilde:
Swift:
Ik heb al geprobeerd om te spelen met de alpha-waarde, maar dat maakt niks uit. Iets anders kan ik niet bedenken.1
| viewMoneySaved.backgroundColor = UIColor(red: 0/255.0, green: 122/255.0, blue: 255/255.0, alpha: 1.0) |
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Zoeken op termen als 'set background color of uiview' en vergelijkbare termen als 'background color uiview not correct' leveren me niks op, omdat het daar meestal gaat om verkeerd ge-IBOutlet'te zaken en dat bij mij niet speelt.
[ Voor 11% gewijzigd door Harm op 06-09-2015 21:11 ]