TV Tuner en Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:02
Hallo Mede tweakers.

Ik als student heb geen tv. Dus ik gebruik al jaren een tv tuner (avermedia m135) icm Windows Media Centre (WMC).
Nu is WMC geen onderdeel meer van Win10, en moet ik het met een third party app doen.

Nu doet alleen geen enkele app het. AvermediaTV heeft het welgeteld 10 seconden gedaan (en had goed signaal.) Dus met de drivers zit het wel oke. Na deze 10 sec liep avermedia vast en doet het niet meer sinds.

Blazevideo, Kobi, DVBviewer heb ik ook geprobeerd. Maar deze vinden geen signaal. (Zien overigens wel mijn avermedia kaart).

Zijn er anderen die tegen hetzelfde probleem aan zijn gelopen en inmiddels een oplossing hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen info over welk OS en ook ongeveer 0 info of je de correcte drivers hebt.

Avermedia heeft recentelijk voor Windows 10 allerlei software-updates uitgebracht; wat zegt hun helpdesk over jouw probleem?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:02
Dank voor je reactie Max. Wat bedoel je met geen info over welk OS? Ik heb toch duidelijk aangegeven dat het over Windows 10 gaat? Ter aanvulling: 64bit Win10 Pro, misschien dat je deze informatie mistte?

Ik heb de laatste drivers (win7 compatible). Het is een discontinued model, dus het zou goed kunnen dat deze onder windows 10 gewoon niet meer werkt. Maar dat lijkt dus niet het geval.

Wat mij zo verbaasd is dat de kaart wel juiste ontvangst en werking heeft getoond, al was het maar voor korte duur. Daar trek ik de conclusie uit dat windows 10 wel overweg zou moeten kunnen met deze kaart. Of is dat een te snelle conclusie..
Die nieuwe software waar je het over hebt ben ik nog niet tegengekomen, ik zal er eens naar zoeken.

EDIT: Met de drivers zit het wel goed. Ik heb inmiddels Avermedia centre 3D for windows 10 geinstalleerd, deze heeft er geen enkele problemen mee.

Problem solved dus. Thanks voor je hulp Max.

[ Voor 25% gewijzigd door Ayazis op 08-09-2015 18:28 ]