Toon posts:

Switchen ubuntu en Windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb zonet ubuntu geïnstalleerd op mijn laptop. Op internet zie ik foto's dat je dan bij het opstarten kan kiezen tussen ubuntu en Windows maar dit komt bij mij niet in beeld. Het lukt mij allen om Windows op te starten maar ik krijg ubuntu niet maar aan?! Wie weet hoe dat kan?

Met vriendelijke groet, Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-09 21:35
Het lijkt er op dat de GRUB bootloader niet (goed) is geïnstalleerd. Deze is nodig want de bootloader van Windows kan Linux namelijk niet herkennen. Je moet opstarten van de Ubuntu live-cd en vanuit daar GRUB installeren.

iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt! Maar ik heb hem geïnstalleerd vanaf usb en zie niet hoe ik ubuntu moet opstarten. Weet u hoe ik via usb ubuntu aan krijg?
TheLion01 schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:41:
Het lijkt er op dat de GRUB bootloader niet (goed) is geïnstalleerd. Deze is nodig want de bootloader van Windows kan Linux namelijk niet herkennen. Je moet opstarten van de Ubuntu live-cd en vanuit daar GRUB installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lees even Het algemeen beleid #quickstart door, want je hebt wel een heel karige topic start. We missen allerlei cruciale informatie, zoals installatiemethode, locatie, eigen onderzoek, etc. Zo moet je hele andere dingen doen als het systeem met UEFI werkt, dan met plain old BIOS boot.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Heb je hem wel geinstalleerd? heb je niet gewoon de live versie gedraaid ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik weer op installeren druk geeft die aan dat die al geïnstalleerd is. Als ik de laptop aan doe komt er alleen een scherm van pendrivelinux in beeld.
Fish schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:09:
Heb je hem wel geinstalleerd? heb je niet gewoon de live versie gedraaid ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2015 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:15:
Als ik weer op installeren druk geeft die aan dat die al geïnstalleerd is
[...]
Hero of Time in "Switchen ubuntu en Windows" gelezen? Het is voor ons echt niet te raden wat jij allemaal "normaal" vindt en waar je allemaal op drukt terwijl je achter je PC zit. Helaas is vandaag ook het remote meekijken script niet geinstalleerd op GoT dus krijgen we ook niet automatisch jouw logfiles binnen.

Is het mogelijk op deze druilerige, half-zonnige zondag even nog wat energie erin te steken om een logisch antwoord te formuleren wat je allemaal het gedaan de eerste keer dat je Ubuntu ging installeren? Het is misschien ook slim om te vermelden welke versies van elk OS je hebt en wat er zichtbaar is in Drive Management (Windows) aan partities en hun status.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:01
https://sites.google.com/site/computertip/
Zoek het stuk op om grub te herinstalleren.
Lees de gehele site eens door en bewaar link zeer goed, hier staan veel tips in, die je natuurlijk niet allemaal moet uitvoeren.

Grub kun je ook herinstalleren met supergrub, op de site staan 2 bootable cd's, een om grub te herinstalleren(niet supergrub) , en supergrub om te booten vanaf cd zonder bootloader, en dan naar je hd springen, en daar de os te starten(dus voor OS waar bootloader defect is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

pak een usb met supergrub(2)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1