Windows recovery weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• membraam
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-07-2023
Hallo , heb Vrijdag een laptop gekocht Asus F751DV-TY412H en deze had Windows 8.1
Na dat ik deze aan had gezet kwam al gauw de mededeling om up te daten naar Windos 10.
Heb ik gedaan en na poos alles in orde , en heb crabcleaner geinstaleerd om op te ruimen.
Deze vroeg ook of Windows old eraf mocht , dus klikte ik op ja , na poos alles klaar .
Nu wilde ik eigenlijk toch terug naar Windows 8.1 omdat ik toch te veel dingen eraf had gegooit.
Dit kan omdat deze Asus een recovery partitie heeft echter bij gebruik daar av n vraagt de computer om een besturings DVD of ander medium ?
Ik wil alleen weten als iemand het kan zeggen of old windows het zelfde is als de Windows op recovery partitie . Bij schijfbeheer staan 2 recovery partities en er staat bij deze zijn in orde .
Ik kan dus niet meer naar de fabrieks instelling na de Windows 10 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:25

Onbekend

...

Nee, dat is niet het zelfde.
De recovery partitie staat op een verborgen schijf, en hoort geen Windows.old op te staan.
Dus ja, je kunt hem gewoon naar fabrieksinstellingen herstellen.

[ Voor 21% gewijzigd door Onbekend op 06-09-2015 18:29 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik denk dat in plaats van uit te zoeken wat voor recovery (die van Windows, die van Asus, of die van de Windows Upgrade) je nou werkelijk hebt weggegooid, je beter er achter kan proberen te komen wat er fout is gegaan en waarom je terug wilt naar 8.1.

1. Zou je een verse installatie Windows 10 kunnen proberen? Gewoon de hele schijf inclusief partities leeggooien en Windows 10 via media creation tool installeren
2. Als de installatie wat dingen mist (touchpad driver weggegooid oid), wat let je omdat met behulp van de Asus site weer toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• membraam
Hallo , nou ik wilde Windows defender aanzetten maar toen begon de computer al met dat het niet ging i v m fout huppelepup , en dacht dan maar opnieuw een Windows 8.1 en dan weer updaten naar W 10 .
Leek me wel makkelijk , maar nu kan ik dus niet teug naar fabrieks instelling en stom na wat verder lezen kwam dit al voor bij hier op de site echter die kreeg ook advies een Windows !0 iso te instaleren .
Mij gaat het er meer om waarom fabrieks recovery niet meer gaat .
Want heb wel gelezen als je na 10 weken windows( old ) wat gewoon op de c patitie staat na een W 10 update verwijderd kun je nooit meer teruig naar w 8.1 .
En die( old ) heb ik wel al verwijderd zodoende
Ik fiets morgen naar Mycom had ik m Vrijdag gekocht misschien dat die nog wat weten ,

edit
Ik heb de recovery toets 9 ingedrukt en geeft je een keuze menu waar ok bij staat Fabrieks insttelling deze zou dan naar W8.1 terug gaan , echter daar komt de opmerking windows kan niet terug stop een Windows dvd of een ander medium in apparaat.
Ik denk dat Windows 10 de recovery partitie niet meer ziet .

[ Voor 17% gewijzigd door membraam op 06-09-2015 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Je haalt wat dingen door elkaar. Met de Windows.old map kan je de installatie van Windows 10 ongedaan maken. Die is weg dus dat kan niet meer. Met behulp van je recovery partitie (die er nog moet zijn denk ik), kan je terug naar fabrieksinstellingen. Meestal heb je een bepaalde toetscombinatie om van die partitie te starten en het recovery proces te starten.
Laat maar, ik moet beter lezen..

[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 06-09-2015 19:18 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 15:41
Het klinkt alsof de recovery partitie niet meer toegankelijk is na de Windows 10 upgrade. Persoonlijk zou ik me er geen zorgen over maken en een verse installatie doen van Windows 10. Dit kan je zelfs doen vanuit W10 zelf.

Ga naar instelingen => Bijwerken en Beveiligen => systeemherstel => uw pc opnieuw instellen.

Deze optie zal Windows 10 herinstalleren en vermoedelijk jouw problemen oplossen (die overigens niet echt duidelijk door jou zijn omschreven wat er nu precies scheelt).

Als je echt terug naar Windows 8.1 wilt dan had je een recovery DVD/USB moeten aanmaken zoals dat staat aangegeven in de handleiding van de laptop. Misschien dat dit nog steeds mogelijk is maar daarvoor zal je jouw handleiding moeten nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

membraam schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:27:...en heb crabcleaner geinstaleerd om op te ruimen.
_O- is dat tegen enge ziektes?

Je kan ook +31-(0)-591-570290 even bellen maandag; die zijn om 8:30 al geopend en mogelijk kunnen ze je al helpen voordat de Mycom geopend is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• membraam
Ik had 2 x een antwoord gepost maar het is weg kan het ook niet vinden , Mycom gaf me een dvd mee met Windows 8.1 en die heb ik geinstaleerd , echter nu kon de laptop helemaal niet meer naar Windows 10 . Krijg nu een oem van Windows 10 met Asus drivers erop en die instaleren ze ook nog en de dvd ook mee dus netjes opgelost door dit bedrijf .
Dus als er in de toekomst iets is met n virus of zo kan gewoon weer even n verse Windows 10 en dat was de bedoeling .
Pagina: 1