Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• carlo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 10:29
Ik zoek een?
Ik heb deze maand een tweedehands Samsung S4 gekocht voor minder dan €200. Een goede telefoon met goede accuduur en performance en ik ben er erg blij mee, enige grote nadeel zijn de vele onscherpe foto's omdat de camera langzaam scherpstelt en/of foto maakt voordat er focus is. Voor mijn vrouw zoek ik daarom een ander type toestel.

Eisen zijn:
- Android smartphone
- Liefst geen chinese import
- Goede accuduur (2 dagen)
- Goede camera (megapixels zegt weinig)

Wat is je budget?
Tot ongeveer €250

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Geen bijzondere dingen. Whatsapp, navigatie, 9gag, netflix, foto's maken
Géén spelletjes.

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung S4 is perfect, behalve dat de camera in praktijk tegenvalt.

Samsung S5 mini, €255. In veel opzichten de mindere van de S4, maar camera mogelijk beter?
Sony Z1 Compact, €284. Goede telefoon maar snel krassen op voor- en achterkant. Waterdichte afdekdopjes zijn onhandig.

LG G2, €285. Geen echte minpunten behalve ontbreken SD-kaart.
Moto G 2015, €193. Slechts 8Gb ROM. De 16Gb versie gaat €249 kosten.

Welke vragen heb je hier nog over?
- Zijn er nog andere toestellen waar ik naar moet kijken? Tweedehands mag ook.
- Van de Moto G 2015 wordt gezegd dat de camera goed is voor z'n prijskklasse. Dat zegt me niets. Wat mag ik verwachten als ik het vergelijk met mijn S4?
- Hoe zijn de praktijkervaringen met de camera van de S5 mini?
- Of toch voor een tweedehands G2 gaan?

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:07
De LG G2 heeft mijn vriendin gehad, dat is wel een heel mooi gebalanceerd apparaat. De accuduur is goed, de foto's zijn mooi en de algehele ervaring is prima. Mini-versies zal ik altijd links laten liggen!!! Het enige mini daaraan is de performance/geld ratio.

Tweedehands zijn er nog diverse sony's die het leuk doen, nieuw kan je ook de Sony M4 eens bekijken.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-11 18:49

Mavamaarten

Omdat het kan!

De Moto G 2015 heeft dezelfde camera als de Nexus 6 en OnePlus One, maar dan (naar het schijnt) met betere processing. Voor dat geld ga je in elk geval geen betere camera vinden.
Daarnaast heeft hij als grote pluspunt dat hij zo goed als stock android draait, wat positief is voor de batterijduur en snelheid.

De SX mini-toestellen zou ik negeren, die behoren niet tot de top in hun prijsklasse en gaan ook geen betere foto's maken dan je S4.

Android developer & dürüm-liefhebber

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:40
Ben van een Z4 compact overgestapt op een Moto G 2015. Bevalt me uitstekend, voor nog geen 200 euro. Als ik de 16 GB versie had kunnen kopen, had ik dat gedaan, omdat die 2 GB intern heeft tegen 1 GB voor de 8 GB versie. Zag laatst een bericht dat belsimpel.nl nu de 16 GB versie verkoopt voor 249.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• carlo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 10:29
Moto G 2015 klinkt veelbelovend, maar alle tests die ik lees gebruiken de 2GB versie met kanttekening dat de 1GB versie weleens te krap bemeten zou kunnen zijn. De 2GB versie is alleen bij BelSimpel te koop voor €249, dat is €56 duurder! Hiermee geen goedkope telefoon meer.

De G2 is tweedehands aantrekkelijk geprijsd rond €175. De camera is goed bij voldoende licht maar in schemer onacceptabel traag (4.5s) en een irritante twee keer flashlight. Klinkt niet als een verbetering t.o.v. mijn S4.

Bedankt voor de Sony M4 tip, hier ga ik reviews van lezen.