Upgrade gamesysteem

Pagina: 1
Acties:

• caspervu
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-09 18:19
Hallo allemaal,

Ik game nu al een tijdje op mijn systeem en ik vind dat het wel weer eens tijd voor een update.
Nu ben ik zelf aan het twijfelen wat ik moet upgraden omdat een compleet nieuw systeem bouwen voor mij te duur is. Ik ben al aan het kijken naar een nieuwe AMD kaart omdat deze meestal meer bang-for-your-buck zijn, maar ik wil de opties van Nvidia niet uitsluiten. Ook mijn processor loop al een paar tick's en tock's achter. Mijn budget voor de upgrade is rond de 500 euro.

Mijn systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 320,05€ 320,05
1ASRock ZH77 Pro3€ 0,-€ 0,-
1Club 3D Radeon HD 7850 royalKing € 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM004, 1TB€ 66,50€ 66,50
1Zalman Z1€ 30,95€ 30,95
1transcend 8GB DDR3 1333 Dimm cl9€ 80,84€ 80,84
1Cooler Master B600€ 69,-€ 69,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 135,50€ 135,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 702,84

Met mijn nieuwe systeem wil ik kunnen:
Ik speel vooral RTS en spellen zoals World of tanks maar ik maak ook wel eens de uitstap naar een fps of andere shooters en simulatiegames. Ook doe ik wel eens aan videobewerking maar dit is zo zelden dat ik dat niet per se belangrijk vind.

Het budget:
Het budget is in principe Max 500 euro maar als het echt nodig is kan er nog wel wat meer bij elkaar worden gesprokkeld.

Randapparatuur:
In principe hoeft er geen randapparatuur meer bij, ik heb een fijne muis en toetsenbord van CMstorm en een 1080p tv/monitor van Samsung. Deze laatste is misschien een optie om naar 4k te upgraden maar dan wordt de videokaart duurder waardoor er geen budget overblijft voor een 4k monitor.

Mijn idee:
Met mijn huidige videokaart begin ik te merken dat zwaardere spellen het op iets hogere settings al niet meer zo leuk vinden, fps-drops onder de 30 komen dan af en toe ook wel voor. Ook merk ik dat met spellen zoals een zwaar gemodde minecraft de processor het niet meer leuk vind.

Onderdelen voor ideeën:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 6600K Boxed€ 254,-€ 254,-
1ASRock H170 Pro4S€ 101,08€ 101,08
1Asus TUF TROOPER B150 D3€ 84,89€ 84,89
1Club 3D Radeon R9 380 4GB royalQueen€ 241,95€ 241,95
1Club 3D Radeon R9 390 royalQueen€ 356,95€ 356,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 50,18€ 50,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.089,05

Voorkeuren:
Ik heb in principe geen voorkeur voor merken maar ik ben wel zeer tevreden met de customer support van club 3D. Ook zijn voor mij het rode en het groene kamp gelijk.

Eisen:
Geen. Ik game in een ruimte met een constante temperatuur van 16 graden dus koeling is is wat makkelijker en ik game over mijn stereo ik hoef ook geen fluisterstil systeem. Goede koeling en fluister stil mag wel maar dan moet het niet meer gaan kosten.

Overklokken:
Overklokken is ook nog een optie waar ik aan gedacht heb omdat veel van de AMD kaarten rebrands zijn met een net iets hogere clock. dus als het voordeliger is om te overklokken, ja dan ga ik dat doen.

wat ik hier zoek?:
Ik heb mijn eigen systeem laten zien en ik heb al een aantal opties toegevoegd maar ik hoop van jullie advies te krijgen in welke richting ik moet gaan, of overklokken, of nieuw Mobo en processor, of nieuwe videokaart of een mengelmoes?

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Eigenlijk hoef je er alleen maar een GTX970 of R9 390 in te prikken. Die processor komt nog prima mee, en de rest ziet er ook niet echt "verouderd"uit.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Je geeft aan dat je cpu het soms lastig heeft in een gemodde minecraft. In dat geval raad ik je aan de cpu te gaan overklokken. In je lijstje van de huidige computer mis ik een after market cpu koeler, die heb je daarbij wel nodig (je gebruikt nu de standaard intel koeler?)

In zijn algemeenheid zal je processor nog prima meegaan, een zwaar gemodde minecraft krijgt echter de meest krachtige systemen nog op de knieën.

Een met het advies om er een 970 of 390 in te prikken, daarmee moet je weer een tijd vooruit kunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Philpend op 06-09-2015 14:35 ]

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Philpend schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:33:
Je geeft aan dat je cpu het soms lastig heeft in een gemodde minecraft. In dat geval raad ik je aan de cpu te gaan overklokken. In je lijstje van de huidige computer mis ik een after market cpu koeler, die heb je daarbij wel nodig (je gebruikt nu de standaard intel koeler?)

In zijn algemeenheid zal je processor nog prima meegaan, een zwaar gemodde minecraft krijgt echter de meest krachtige systemen nog op de knieën.

Een met het advies om er een 970 of 390 in te prikken, daarmee moet je weer een tijd vooruit kunnen.
Hij heeft een non-K 3770. Overklokken gaat dus niet. |:(

Ik zou eens beginnen bij een betere videokaart zoals bijvoorbeeld de pricewatch: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming.
Die processor moet nog wel een tijdje meekunnen. Mochten er echt nog grote problemen blijven na een GPU upgrade dan kun je na de GPU upgrade altijd nog upgraden naar Skylake. :)

Informaticus of vakkundig Googler?

Verwijderd

Hoe zit het verder met je airflow?

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-11 16:14
Hoe merk je dat je processor het niet leuk vindt in zwaar gemodde mc? Heb je fps drops of heb je met bijv. HwMonitor gezien dat je 100% cpu in gebruik hebt.

Zelf speel ik modded mc op een fx 6100, een oud besje die ik maar al te graag om zou ruilen met die van jou. Modded mc is simpelweg een pc killer. Een grote performance boost kan het "allocaten" van meer ram zijn aan mc. Ook kun je vanaf 1.7.10 het beste performance mods gebruiken bij modded mc voor een degelijke fps.

Kortom, je cpu upgraden zou ik zonde vinden. Een nieuwe gpu zou je meer aan hebben. De r9 390 is dan een prima bang for the buck upgrade.

P.S.
Extreem zwaar gemodde mc speel ik zelf vaak op een server. Hierdoor worden enkele belastende taken uitbesteed aan de server. Als je op een goede server speelt kan dit veel schelen in fps en bovendien kan het ook nog eens gezellig zijn ook.

[ Voor 16% gewijzigd door Cranzai op 06-09-2015 20:01 . Reden: Taalvoutjes ;) en toevoegingen. ]

• caspervu
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:18:
Hoe zit het verder met je airflow?
Airflow is goed 1 front intake en 1 back outtake, kabels zijn netjes weggewerkt dus de lucht kan goed doorstromen.

Verder hoor ik van jullie dat alleen de videokaart upgraden goed genoeg is. Zijn er nog redenen om voor een bepaalde fabrikant te gaan vanwege de after-sale support. En heeft iemand nog een goed idee voor een 4k monitor. Ik zelf ben zeer tevreden met mijn ezio maar ik weet dat deze schermen best duur zijn.

Verwijderd

Als je budget groot genoeg is kijk is naar de R9 390,

Schermen heb ik niet zon verstand van, mijn enige vootkeuren zijn inch en ms.
Resolutie minimaal 1080p dan ben ik al tevreden

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Cranzai schreef op zondag 06 september 2015 @ 19:57:
Hoe merk je dat je processor het niet leuk vindt in zwaar gemodde mc? Heb je fps drops of heb je met bijv. HwMonitor gezien dat je 100% cpu in gebruik hebt.
100% cpu usage is helemaal niks mis mee. Als ik render heb ik ook 100% usage en daar ben ik juist blij mee. Anders zou ik de cpu als lui beschouwen... Hij kan datgene wat er gebeurt alleen niet nog beter en sneller doen. Tenminste...

Als een aftermarket koeler ontbreekt en de airflow in de kast is niet optimaal kan het best zijn dat er enkele cores uitgezet worden door windows of dat de turboklokfrequentie niet gebruikt wordt terwijl dat nodig is.

Tips die ik kan geven
Een aftermarket koeler nemen. Ik kon deze niet vinden in de openingspost.
Misschien een extra fan in de kast plaatsen als er plek voor is.
Niet gebruikte bays demonteren voor een veel betere airflow. sommige gpu zijn dermate groot dat ze icm de bays bijna de gehele flow blokkeren.
Disable core parking. Dit voorkomt dat windows de cores uit mag zetten om wat voor reden dan ook. Het beste even googlen op ''disable core parking'' Dan kom je snel genoeg een tool tegen waarmee je dat simpel kunt instellen. Je mag ook in de registry bezig maar die optie is lastiger.

Hoe dan ook hoeft deze processor absoluut niet als verloren worden beschouwd. Het is nog een prima ding en kan zeker nog een tijd mee.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• caspervu
Bedankt voor alle tips. Ik ga denk in een aftermarket koeler installeren en nog even kijken op de componenten topics voor mijn videokaart.

@mods dit topic kan gesloten worden :p

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-12 17:13
Je bent mooi gek als je een nieuwe cpu gaat kopen als je nu een cpu hebt waar veel mensen van dromen;~ Ik heb zelf een i7 2600k heb ik tot nu toe helemaal geen problemen mee gehad

[ Voor 27% gewijzigd door Ugraded op 09-09-2015 19:20 ]

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 18:24

brid

Onze excuses voor het ongemak

TheTinusNL schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:28:
[...]

Hij heeft een non-K 3770. Overklokken gaat dus niet. |:(

Ik zou eens beginnen bij een betere videokaart zoals bijvoorbeeld de pricewatch: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming.
Die processor moet nog wel een tijdje meekunnen. Mochten er echt nog grote problemen blijven na een GPU upgrade dan kun je na de GPU upgrade altijd nog upgraden naar Skylake. :)
Overklokken kan zeker wel, je kan de turbo bins omhoog die van mij draait op 42-42-40-39
Ik speel zelf ook veel WOT en in combinatie met een gtx970 draait alles op op max met een resolutie van 2560x1080 op 80-120 FPS

gtx970 is een betere investering

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Pagina: 1