Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Studie laptop voor maximaal 700eu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Voor mijn studie heb ik een laptop nodig alleen twijfel ik over wat ik het best kan kopen.. Zoals in de titel al staat is mn budget max 700eu verder zou het prettig zijn als de laptop aan de volgende eisen voldoet:

- rond de 15 inch
- goede accu
- SSD van minimaal 128 GB
- goede bouwkwaliteit ivm reizen
- niet te zwaar
De laptop gaat gebruikt worden voor relatief simpele dingen (excel,word,internet) etc. processor hoeft dus echt geen i7 ofzo te zijn.

Op mijn zoektocht kwam ik bij BTO uit waar ze deze laptop aanbieden:
https://www.bto.eu/bto-v-book-15cl17.html
Dit icm een 250gb ssd en evt een cpu upgrade leek mij wel geschikt. Voordeel in mijn optiek is dat bij BTO een relatief goedkope laptop met ssd makkelijk te bestellen is.. Waar ik tegen aan liep is dat andere fabrikanten alleen laptops met ssd's in hogere prijsklasses leveren.

Mochten er nog andere goede alternatieve zijn hoor ik dat graag!

• Vroege
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-09 11:29
Hallo Wi17,

Een erg mooie laptop en met een samenstelling waar ik ook ongeveer naar op zoek ben geweest. Let op met je prijs dat je bijvoorbeeld geen besturingssysteem (erbij te krijgen voor zo'n €100 op die site) en geen full HD scherm (voor €83 bij te bestellen) voor de basisprijs krijgt. Dat hangt verder natuurlijk van persoonlijke voorkeur af, maar is wellicht handig om op te letten.

Als je gaat kijken voor een alternatief kan ik je deze Acer Aspire E5 suggereren. Ze zijn wat betreft onderdelen en prijs vrij aan elkaar gewaagd. Ik kan je alleen niet vertellen of de Acer ook zo makkelijk uit te rusten is met nog een schijf en een andere processor.

In ieder geval alvast veel plezier met je laptop en succes met je studie gewenst!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Wat betreft het scherm heb je wel een puntje... Full HD zou wel prettig zijn.. OS daarin tegen heb ik nog wel. Een laptop zonder OS is dus prima. Die Acer ziet er ook goed uit! Als ik de BTO laptop configureer zoals de Acer is de acer goedkoper (fullHD 8gb RAM 128GB ssd)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2015 15:44 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Wat vind je dan hiervan?

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/e91fa4bddd332c91740624b594c83e07.png

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial CT51264BF160BJ€ 19,51€ 19,51
1Crucial CT102464BF160B€ 38,95€ 38,95
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 48,-€ 48,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 106,46

Dan heb je dus GEEN dvd-speler, Full-HD met 120GB ssd + 500GB hdd, 8 of 12GB geheugen wat je zelf wilt. En persoonlijk zou ik dan ook gaan voor de dual band met ook 5Ghz wifi chip.
Ook is de processor beter link.

Edit:
Alternatief kun je de BX100 door BTO er in laten bouwen en de dvd speler behouden. Ook kun je voor 1x 8GB kiezen. Ook kun je natuurlijk zelf een 250GB ssd inbouwen.
Persoonlijk zal ik wel voor het full-hd scherm gaan en zelf wat gaan inbouwen. In combinatie met een caddy de hdd behouden en een 120GB ssd of als je budget het toelaat een 250GB ssd met hdd of met dvd speler. Maar sowieso voor 8GB geheugen gaan of zelf 4/8GB bij plaatsen.

[ Voor 10% gewijzigd door True op 06-09-2015 16:02 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm dat is ook nog een optie echter is een dvd speler nodig voor mn OS installatie... of ik moet daar een image van op een USB ofzoiets zetten... En 500GB + 120 GB ga ik nooit gebruiken.. Ik zou ook contact op kunnen nemen en vragen of het ook mogelijk is zonder HDD/SSD... En wat betreft de 5Ghz wifi chip.. Ga ik daar wat van merken in gewoon dagelijks gebruik?

Zelf er iets in schroeven vind ik geen probleem. Echter zijn er weinig/geen websites bij mij bekend die kale laptop barebones verkopen

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2015 16:28 ]

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:26:
Hmmm dat is ook nog een optie echter is een dvd speler nodig voor mn OS installatie... of ik moet daar een image van op een USB ofzoiets zetten... En 500GB + 120 GB ga ik nooit gebruiken.. Ik zou ook contact op kunnen nemen en vragen of het ook mogelijk is zonder HDD/SSD... En wat betreft de 5Ghz wifi chip.. Ga ik daar wat van merken in gewoon dagelijks gebruik?
Ik gebruik al 1,5 jaar geen DVD speler meer. Je kunt inderdaad gewoon een boot USB maken. En ja, 5Ghz is erg fijn. Veel mensen gebruiken nog een 2.4Ghz lijn.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

En zoals al aangegeven je kan gewoon een boot USB maken voor het installeren van Windows.
Ik zou wel voor minimaal 250GB ssd gaan of 120GB + hdd.
Juist met dagelijks gebruik ga je zeker wel wat hebben aan die twee tientjes voor je WiFi chip.
Als je de prijzen van hun hardware vergelijkt met pricewatch zit er natuurlijk een marge op, het is maar wat je wil, iets meer moeite voor een besparing of hun wat laten inbouwen.

Je zou dan hierop uitkomen:

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/afd19c24b3d82fb528867a09d3ebb454.pngAfbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/369df890b90ee516b85d6e2183d09af4.png

Waar je dan nog pricewatch: Crucial CT51264BF160BJ bij in wilt bouwen. Eventueel 26€ minder als je toch zou kiezen voor de inferieure 150Mbit/s WiFi chip. :+

edit: Wat ook kan is U•BOOK 15CL16 dan heb je exact het zelfde voor 6€ minder, dit komt omdat dat model standaard al een Full HD scherm heeft, let even op met de aansluiting ik zou voor de Vbook gaan gezien de aansluitingen en de adapter(check de specificaties).

edit2: Je mist alleen de eSata aansluiting met de Ubook maar hebt wel een 300gr lichtere en 5mm minder dikke laptop! Denk dat ik dan toch maar voor de Ubook zal gaan mits de vormgeving je beter bevalt en je geen eSata nodig hebt.

[ Voor 30% gewijzigd door True op 06-09-2015 17:30 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor alle adviezen en alternatieven uiteindelijk heb ik toch de Acer besteld. Dit omdat ik de laptop toch zo snel mogelijk in gebruik wil nemen aangezien mijn opleiding vorige week al begonnen is. Ook vind ik het wel prettig dat Coolblue een locatie relatief dicht bij mij in de buurt heeft. Nogmaals bedankt!
Pagina: 1