Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiji32112
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 20:17
Hallo mede-tweakers,

in het verleden heb ik 2 monitoren aangesloten op mijn videokaart gehad, maar, na de update van de amd drivers doet mijn 2e scherm het niet meer... Ik heb hem als volgt aangesloten gehad:
- Mijn samsung syncmaster 2494hs direct met DVI naar mijn videokaart (primair beeldscherm)
- Mijn samsung syncmaster 206bw met een displayport --> vga adapter in mijn vga-poort van het beeldscherm (secundair beeldscherm)

Tot de update van de drivers heeft deze set-up prima gewerkt, maar nu doet hij het niet meer. Ik zal zeggen wat hij wel doet. Als ik binnen windows mijn beeldscherm wil uitbreiden ziet hij het beeldscherm wel, maar, als ik zeg dat hij hem moet uitbreiden probeert hij dat te doen en gaat daarna direct terug naar het laatst gebruikte beeldscherm. "Laatst gebruikte beeldscherm?" denk je vast, ja dat klopt, ik kan wel zeggen dat hij beeld heeft op het secundaire beeldscherm, alleen dan werkt mijn primaire niet meer. Vreemde situatie dus.

Kan iemand mij helpen? Ik mis de extra werkruimte heel erg, ik denk dat iedereen met meerdere beeldschermen dat wel kan begrijpen!

Met vriendelijke groeten, Joost (jiji32112)

P.S. Mijn topic op het amd support forum: https://community.amd.com/message/2668213#2668213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:36

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heb je je drivers al eens gedeinstalleerd en dan in veilige modus DDU gedraait? Daarna drivers opnieuw installeren, het kan zijn dat je van oude drivers naar de Omege drivers gaat en dan is een goede schoonmaak actie nodig.

Je hebt zo te lezen geen kabels anders aangesloten? Het kan namelijk dat een ander DVI slot pakken helpt (soms als deze een ook een analoge output heeft dan kan hij niet tegelijk met je VGA).

[ Voor 23% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 06-09-2015 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiji32112
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 20:17
Sp3ci3s8472 schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:29:
Heb je je drivers al eens gedeinstalleerd en dan in veilige modus DDU gedraait? Daarna drivers opnieuw installeren, het kan zijn dat je van oude drivers naar de Omege drivers gaat en dan is een goede schoonmaak actie nodig.

Je hebt zo te lezen geen kabels anders aangesloten? Het kan namelijk dat een ander DVI slot pakken helpt (soms als deze een ook een analoge output heeft dan kan hij niet tegelijk met je VGA).
Hey, bedankt voor je reactie!

Ik ga je advies nu proberen, er is overigens geen 2e DVI port op mijn videokaart anders had ik die wel gebruikt ;).

Mvg, Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Vanwaar gebruik je dan een DP>VGA adapter en geen HDMI>DVI adapter? Het videosignaal van HDMI en DVI is namelijk identiek. Alles boven de 1280x1024 moet je niet met VGA aan willen sturen. ;)

Sterker nog, gewoon HDMI > HDMI aangezien een van de schermen het ondersteund.

Indien een driver herinstall met DDU niet werkt, krijg je wel beeld als je beide monitoren individueel op DVI-D test? Grote kans dat je wel even op de 'input' knop moet drukken indien deze aanwezig is om van VGA naar DVI te switchen.

[ Voor 47% gewijzigd door D4NG3R op 11-09-2015 19:37 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken