Toon posts:

Muis/toetsenbord & internet werken niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

Nadat ik vandaag rustig met 3dsmax bezig was en daaronder spotify draaiend had liep tot mijn grote schrik mijn PC vast. Dit gebeurd mij amper, maar het beeld stond vast en de muziek gaf een buzzend geluid.

Alhoewel naar het opnieuw opstarten van de computer liet de netwerkadapter zien dat de kabel niet was ingeplugd, dit was wel het geval en het lampje knipperde ook!

Omdat meestal een restart wel helpt had ik vervolgens nog een keer opnieuw opgestart. Tot mijn verbazing deden mijn toetsenbord en muis het ook niet meer (vanaf power on, dus ook niet in bios).

Het toetsenbord is helemaal uit en zelfs de leds branden niet meer, een ander toetsenbord inpluggen had ook geen resultaat.

Daarnaast deed de muis het ook niet meer, terwijl de LED's het nog wel deden en het optische lampje gewoon brandde.

Ik heb geen idee wat ik hiermee aanmoet en googlen was geen resultaat voor mij, ik heb zelf een gevoel dat het het moederbord is want de pc start gewoon op en staat in het login scherm van Windows 10. Maar helaas kan ik niks doen omdat er geen muis en toetsenbord werken.

Ook heb ik de kabel op het MOBO gecontroleerd en die zijn gewoon netjes ingeplugd. Ik ben bang dat mijn moederbord is overleden, terwijl deze nog net iets ouder is dan een jaar.

Graag zoek ik advies!

Mijn specs:

i5 4670K
Windows 10 Pro
MSI Gaming 3 (MOBO)
ASUS R9 280X (VID)
700 watt voeding.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Verwijderd

Topicstarter
Toevoeging: 24GB ram, 2 weken geleden van 8 naar 24 geüpgraded.

Verwijderd

Ga eens terug naar die 8GB ram en kijk eens of de boel reageert.
Probeer het daarna eens met 1 geheugenmodule.

Verwijderd

Topicstarter
Er is vooruitgang!

Alleen nog niet helemaal, nadat ik de 16GB eruit had gehaald en op mijn 8GB ging draaien deed het toetsenbord en muis het weer in de BIOS, maar als deze door boot naar Windows werken ze beide niet meer, nu overigs wel LED's bij beide apparaten.

Edit: Ook met 1 geheugenbank werkt ie niet. Ik heb met alle geheugenbanken dit getest maar geen resultaat! :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2015 13:38 ]

Verwijderd

Doe eens een cmos clear met de 8GB aan boord.
Welke voeding heb je? Leeftijd?
Heb je een andere voeding om te testen?

Verwijderd

Topicstarter
GT-700, 700 Watt voeding, aangeschaft augustus 2014.

een cmos clear had helaas geen resultaat. :(

Verwijderd

Topicstarter
Dacht ik even slim te zijn om gewoon windows opnieuw te installeren, maar als ik boot via USB werkt 't toetsenbord en muis ook niet meer. :(

Verwijderd

Topicstarter
Situatie update:

Inmiddels kan ik weer in windows inloggen met behulp van een ps/2 toetsenbord, lekker ouderwets maar dat maakt niet uit!

Ik zie dat er een uitroepteken komt bij de driver 'USB xHCI Compliant Host Controller', het geeft aan dat de driver wel is geïnstalleerd maar niet gestart kan worden. Ook krijg ik 'm niet aan de praat!

1. Ik heb windows opnieuw geïnstalleerd via de windows 10 reset functie, geen resultaat.
2. Ik heb de chipset drivers opnieuw geïnstalleerd, geen resultaat.

Verder kan ik ook niet veel meer, graag wil ik proberen via windows update nog dingen te doen maar geen internet mogelijk! Zeer vreemd dat de USB apparaten en ethernet poort niet z'n werk doet (want die detecteert geen kabel.)

Iemand enige tips voor mij? Aangezien ik geen nieuwe bestanden op mijn pc kan zetten vanwege gebruik aan USB/Ethernet, ik heb er geen cd drive in of flash card slot.

Verwijderd

Heb je in de uefi gekeken of de usb poorten ingeschakeld staan?
Welk moederbord is het exact?
Kijk eens na of je een uefi update nodig hebt.

ps. gebruik even de edit knop bij nieuwe informatie i.p.v. een nieuwe post te maken.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2015 20:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het moederbord is: MSI H97 Gaming 3.

De poorten staan idd gewoon ingeschakeld, en de BIOS had ik voor de zekerheid ook nog even geupdate, dit tot geen resultaat.

Het rare is dat in de BIOS hij wel gewoon alle USB devices detect, maar ondertussen geeft ie ook aan dat er 2 hubs zijn aangesloten.

Heel vreemd allemaal, ik krijg hem niet aan de praat desondanks het vele googelen van oplossingen.

Verwijderd

Laadt in de uefi eens de default settings.
Kijk van tevoren even waar je sata mode op staat en zet dat na het laden van de defaults, voor het saven weer terug anders heb je een bsod te pakken.
Mocht dit niet werken, probeer even een linux live distro zoals knoppix.
Als in knoppix de boel ook niet werkt voel ik een RMA aankomen.
Heb je muis en toetsenbord in usb 2 poorten zitten?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2015 21:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
UEFI settings aanpassen/naar default zetten helaas geen resultaat!

Aan gezien ik op MAC zit word 't eventjes wachten om een ISO op een USB'tje te zetten, dit ga ik sowieso nog proberen maar ik ben bang dat dit geen resultaat geeft.

(Dit omdat ik een windows installatie van USB bootte en ook geen muis en toetsenbord via USB kreeg, ondertussen ook al een schone installatie gedaan.)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee? of word 't een RMA'tje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 19:26:
Iemand nog een idee? of word 't een RMA'tje.
Dat is ook mijn idee!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kon Alternate niet verder gaan tot reparatie/versturen naar fabrikant.

Dit omdat er blijkbaar een pin verbogen was. Helaas was de pin niet betrokken bij dit probleem en ook nooit aangesloten geweest. Dus 't word een nieuwe! :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:52:
Helaas kon Alternate niet verder gaan tot reparatie/versturen naar fabrikant.

Dit omdat er blijkbaar een pin verbogen was. Helaas was de pin niet betrokken bij dit probleem en ook nooit aangesloten geweest. Dus 't word een nieuwe! :(
Huh, leg dat eens uit?
Over welke pin gaat het dan?

Verwijderd

Topicstarter
Alternate beschreef het als socket pin, maar naar mijn idee gaat het om de USB 3.0 aansluiting van mijn kast frontpanel. Deze gebruikte ik al een tijd niet meer, dus het lijkt me sterk dat dit het probleem kan zijn? Of is het mogelijk dat dit voor een eventuele kortsluiting heeft gezorgd?

Heb 't pinnetje weer rechtgebogen naar oorspronkelijke staat en ga binnenkort nog een poging wagen.

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-01 16:36
Socket pin bedoelen ze een pinnetje onder je cpu mee, welke dus zeer belangrijk zijn. Hoe je er bij komt dat het dan de USB3.0 aansluiting is snap ik niet?

Verwijderd

heggico schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:19:
Socket pin bedoelen ze een pinnetje onder je cpu mee, welke dus zeer belangrijk zijn. Hoe je er bij komt dat het dan de USB3.0 aansluiting is snap ik niet?
Lees de hele thread even, dan weet je waar het probleem ligt.

Vreemde zaak, ik zou inderdaad nog een keer bij alternate aankloppen.
Verbogen pinnen in sockets leiden doorgaans tot hele andere problemen, tenminste ik heb nog niet meegemaakt dat door een verbogen pin in de socket de usb poorten niet meer werken en de rest wel.

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-01 16:36
Whoops, zat te switchen tussen 2 threads.

Socket pinnetje verbogen kan dit bijna niet veroorzaken lijkt me, zeker aangezien deze niet zomaar spontaan verbuigen.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:30

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Heb je em zelf gemonteerd, of heeft dit Alternate gedaan, want die scheve socketpin kan enkel veroorzaakt zijn met inbouwen, en verklaart indd niet de issues die je ervaart, tis wel een makkelijke manier om onder je aftersales uit te komen. Heeft Alternate em zelf geassembleerd, hoef je dit niet te accepteren, of heb je de CPU zelf er wel eens uitgehaald?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Pagina: 1