Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptoptas voor 17" laptop, en veel randapparatuur

Pagina: 1
Acties:

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-11 13:04
Ik ben al een tijdje zoeken naar een grote (rug)tas voor mijn laptop en toebehoren.

Ik ben actief met IoT toepassingen (veel embedded hardware bij me), Xamarin development (dus vaak 1-2 tablets bij me en soms zelfs een mac mini). Ook heb ik eigenlijk altijd m'n ramplank + muis bij me (Microsoft Sculpt Comfort). In mijn huidige rugzak gaat dit aardig (bijna gelijk aan deze: http://store.hp.com/Nethe...x?id=H5M90ET&opt=&sel=ACC).

Ik snap dat ik een compromis moet maken, maar ik kom er met de standaard rugzakjes niet uit, en zoek me een ongeluk op de verschillende sites. Merk maakt me niks uit, prijs eigenlijk ook niet - 'tis een investering in m'n rug en m'n hardware.

Iemand een goede suggestie?

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Een goede tassenwinkel inlopen en daar kijken wat past? Misschien dat de mediamarkt wat heeft?

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-11 13:04
Ik ben inderdaad bij een aantal 'pc-winkels' geweest, wat je ziet is dat er best veel keuze is voor 11-15 inch. Dd 17 tassen zijn vaak afwezig, als ze er al zijn dan is het vaak zo'n schoudertas met 2 vakken, dat gaat hem nooit niet worden.

Het alternatief is een rugzak EN een messenger bag voor de tablets en behoren enzo, misschien dat dat wat is.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb zelf al jaren een Crumpler The Belly XL. Top tas, blijft ook mooi en heel ook al prop ik hem vol.

Aanrader!!!

MP: http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Dit is het huidige equivalent geloof ik: http://www.crumpler.eu/la...ks/muli-backpack-xl-black

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-11 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan ook kijken naar een normale rugtas, die voor back-packers is gemaakt. Ik heb een relatief kleintje voor mijn laptop, heeft voor wat ik meeneem genoeg ruimte en als extra voordeel heeft 't ook nog eens een regenhoes. Die hoes is ideaal, want met het weer van afgelopen week heb ik 'm echt nodig gehad, je spullen blijven netjes droog. Bijna geen enkele rugtas speciaal voor laptops heeft dat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Veel (alle?) backpack rugzakken tegenwoordig hebben een holle rug-zijde. Voordeel is dat je veel minder last met zweet hebt, maar voor het vervoer van een laptop is het bijzonder onpraktisch.

Maar ik zou gewoon eens kijken bij random winkel waar ze rugzakken verkopen (bijvoorbeeld voor scholieren): Ze zullen vaak wel specifiek vak voor een laptop hebben. Enige vraag is hoe goed je laptop daar beschermd is, en hoe goed hij beschermd moet zijn.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-11 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat holle rug valt best mee in de tas zelf. Maar je hebt ook tassen die dat niet hebben. Het is een persoonlijke voorkeur.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik vind het heerlijk voor bij wandelingen, maar het is niet heel praktisch als je een rechte laptop erin wil doen (het kan wel, heb het zelf ook wel gedaan, maar het wordt dan al snel één grote zooi erin omdat je laptop scheef staat). Het zal wel verschillen per merk/model uiteraard, maar ik denk zelf niet dat je blij wordt van een model met holle rug als je primair er een laptop mee wil vervoeren.

• gauntlet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-11 21:25
Zelf heb ik een jack wolfskin fototas waar mijn 17" laptop net in past.
http://www.jack-wolfskin....to-pack/2003141-6000.html
Is wel een fototas, maar als je de inlay eruit haalt kan je deze ook gewoon vullen.
Ook met hollerug zijde en regenhoes. Persoonlijk ben ik hier heel tevreden over.

En anders zoals reeds aangehaal: een sleeve rond de laptop en dan in een gewone trekkingrugzak.
Pagina: 1