Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-07 21:01
Voor het eerst in lange tijd heb ik de ps3 weer opgestart. Ik kreeg ook een systeem update die ik eerst heb gedownload en geinstalleerd. Ps3 ia daarna opnieuw opgestart. Daarna heb ik geprobeerd op bf4 op te starten en ook daar was een update voor. Twee keer kreeg ik een foutcode (een daarvan was iets van 8002001b of zoiets?). Dus ik probeer de update opnieuw te draaien en vervolgens krijg ik een complete freeze. hdd knippert niet meer en wifi ook niet. Stroom er dus afgehaald en geprobeerd opnieuw op te starten. Vervolgens krijg ik een melding dat het systeem moet repareren. Prima, maar ook hier gebeurt helemaal niks en bleef hangen op 0%. Hdd knippert weer niet. Stroom er weer afgehaald , maar nu start het systeem helemaal niet op. Hdd knippert nog altijd niet (alleen oranje lampje dat niet knippert) en wifi gaat helemaal niet aan. Ik kan nog wel een disc uit de lade krijgen maar ik heb geen beeld.

Is dit een teken dat de hdd is overleden? of is dit een softwarefout? wat kan ik nog proberen?

edit: heb de 500gb slim versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:53
Heb je geprobeerd in Safe-mode op te starten?

http://community.eu.plays...-3/m-p/12600846#U12600846

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
nee lukt niet. Ik hoor wel de bliepjes maar zie geen beeld.

edit: ps3 maakt ook heel weinig geluid...

[ Voor 28% gewijzigd door Maj-Maj op 06-09-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
Krijg nu in beeld: kan niet starten. de juiste systeem op systeemopslag is niet aangetroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
Heb zojuist geprobeerd de hdd te reseaten, maar oom dat heeft niet geholpen. Is er een manier om te controleren of de hdd defect is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:52

Nemesizz

Untouchable

Maj-Maj schreef op zondag 06 september 2015 @ 13:02:
Heb zojuist geprobeerd de hdd te reseaten, maar oom dat heeft niet geholpen. Is er een manier om te controleren of de hdd defect is?
In een PC hangen en testen met HDTune (of een ander programma die HDD's kan checken).
Als je Windows gebruikt zal die de schijf wel zien maar kun je niet benaderen, dat maakt verder niet uit (niet gaan formateren ofzo, dan ben je je data kwijt :P ), een programma als HDTune is niet afhankelijk van een filesystem (een PS3 gebruikt een ander filesystem dan waar Windows mee overweg kan) en kan wel gewoon je schijf testen.

Je kan dan kijken bij de SMART waardes en eventueel een oppervlaktescan doen (uitgebreid, niet de quickscan).

Als je 1 bad sector vind kun je de schijf al wel vervangen, integenstelling tot een PC kan een PS3 niet overweg met bad sectors en loopt de boel meestal vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
Top bedankt voor de tip! Heb hier nog een sta naar usb kabel liggen, kan ik het daar ook mee checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
Nemesizz schreef op zondag 06 september 2015 @ 19:54:
[...]

In een PC hangen en testen met HDTune (of een ander programma die HDD's kan checken).
Als je Windows gebruikt zal die de schijf wel zien maar kun je niet benaderen, dat maakt verder niet uit (niet gaan formateren ofzo, dan ben je je data kwijt :P ), een programma als HDTune is niet afhankelijk van een filesystem (een PS3 gebruikt een ander filesystem dan waar Windows mee overweg kan) en kan wel gewoon je schijf testen.

Je kan dan kijken bij de SMART waardes en eventueel een oppervlaktescan doen (uitgebreid, niet de quickscan).

Als je 1 bad sector vind kun je de schijf al wel vervangen, integenstelling tot een PC kan een PS3 niet overweg met bad sectors en loopt de boel meestal vast.
De schijf ligt nu via een usb kabel (sata) aan de computer, maar kan geen scan doen. Laptop vindt hem ook niet (alleen als as2105) nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:52

Nemesizz

Untouchable

Ik zou (indien mogelijk) gewoon een interne sata connector proberen.
Maar kan ook zijn dat de hardeschijf zo dood is als een pier dat ie helemaal niet meer werkt (komt niet vaak voor, maar heb het wel eens meegemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rising
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-08 20:23
Raar verhaal, ik heb zelf soortgelijke problemen met mijn ps3 gehad. moest toen de HDD vervangen. Met het vervangen van de HDD kwam ik een grotge zwarte laag stof tegen die volgens mij een kleine bijdrage heeft geleverd aan het overlijden van mijn ps3. Kortom alles opgelost met de vervanging van mijn HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
Nou ja, ik zie wel even wat ik doe. Vind ik een PS4 eigenlijk te duur, dus denk dat ik maar een nieuwe harde schijf koop. Misschien dat ik nog even een computerwinkel bezoek die de harde schijf wil controleren. Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rising
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-08 20:23
No problem, Succes in iedergeval!
Pagina: 1