Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy-7
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-09-2015
Goeiemiddag,

Gister heb ik mijn nieuwe stereoinstallatie gekocht, en deze wil ik aansluiten op mn raspberry pi zodat ik draadloos via mn laptop/iphone/ipad geluid kan streamen.
Nu ben ik er thuis achter gekomen dat de installatie gebruik maakt van 3x 3.5mm jack plugs om de 5.1 door te sturen, en je raad het probleem al: de pi heeft maar 1x jack plug.
Daarom heb ik een geluidskaart nodig die deze taak overneemt en heb hiervoor een externe USB-soundbox 7.1 gevonden, maar nu is mijn vraag of dit gaat werken (via usb) op een UNIX systeem zoals de pi. Ik weet dat ik Windows IoT op de pi kan zetten, waardoor het waarschijnlijk wel werkt, maar ik heb nu eenmaal m'n systemen zo ingesteld (en werkend gekregen) waardoor ik niet van OS wil veranderen.

Nu weet ik ook dat de soundbox een Line-in (3.5mm) heeft die ik op de pi kan aansluiten waardoor ik de usb drivers ontloop, maar ik vraag me dan af wat de 5.1 werking zal zijn van deze opstelling.

Iemand ervaring met deze setup?

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Dutchy-7 op 06-09-2015 13:48 . Reden: Digitus soundbox is extreem moeilijk leverbaar en dus aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb geen ervaring met deze box. Maar zou je hem niet kunnen bestellen en als het niet bevalt deze terug kunnen sturen op basis van Wet van Koop op afstand?

Het lijkt er ook op dat dit gratis is bij Conrad:
Wanneer je de stappen van het retourproces doorlopen hebt, ontvang je van ons een email met de verzendinstructies en het retourlabel. Deze mag je uitprinten en op de doos plakken.