Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

10mbs na Windows 10 update

Pagina: 1
Acties:

• pimcent
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-04 19:03
Ik heb thuis drie pc's staan die ik de afgelopen weken tot volle tevredenheid heb geupgraded naar Windows 10. Van de week kwam ik erachter dat twee pc's op 10mbs staat en wat ik ook doe de status blijft op 10mbs staan.
Wat ik tot dusver heb gedaan.
Drivers bijgewerkt, was niet nodig de laatste waren geïnstalleerd.
Netwerk kaart gedeinstalleerd en opnieuw geïnstalleerd.
Handmatig de snelheid op 1gbs full dublex gezet.
Ziggo modem gereset. Ook naar de instellingen gekeken, maar kan niks zien over snelheid van de poorten.
Nog gekeken naar de pc die wel op 1gbs draait of daar verschil in de instellingen staat.
Bekabeling niet naar gekeken, maar lijkt me ook stug aangezien het beide aparte kabels zijn die vanaf de modem naar de twee pc's loopt en daar zou ineens een kabelbreuk in moeten zitten?
De kabels zou ik nog kunnen controleren, maar iemand anders nog andere ideeën?
Btw. Hiervoor Windows 8.1 gedraaid, waarvan de status van alle pc's wel netjes 1gbs was.

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11 15:48

Tammesp

Next is now

pimcent schreef op zondag 06 september 2015 @ 10:31:
Ik heb thuis drie pc's staan die ik de afgelopen weken tot volle tevredenheid heb geupgraded naar Windows 10. Van de week kwam ik erachter dat twee pc's op 10mbs staat en wat ik ook doe de status blijft op 10mbs staan.
Wat ik tot dusver heb gedaan.
Drivers bijgewerkt, was niet nodig de laatste waren geïnstalleerd.
Netwerk kaart gedeinstalleerd en opnieuw geïnstalleerd.
Handmatig de snelheid op 1gbs full dublex gezet.
Ziggo modem gereset. Ook naar de instellingen gekeken, maar kan niks zien over snelheid van de poorten.
Nog gekeken naar de pc die wel op 1gbs draait of daar verschil in de instellingen staat.
Bekabeling niet naar gekeken, maar lijkt me ook stug aangezien het beide aparte kabels zijn die vanaf de modem naar de twee pc's loopt en daar zou ineens een kabelbreuk in moeten zitten?
De kabels zou ik nog kunnen controleren, maar iemand anders nog andere ideeën?
Btw. Hiervoor Windows 8.1 gedraaid, waarvan de status van alle pc's wel netjes 1gbs was.
Ik heb dit ook. Heb je er al een oplossing voor gevonden?

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

• pimcent
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-04 19:03
Nee helaas. Van het weekend toch maar de bekabeling langs lopen, anders zou ik het ook niet weten.

• Mdegier1990
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-11 22:17
Mogelijk de drivers even van de pagina van de fabrikant downloaden i.p.v. Windows laten zoeken naar drivers.

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-11 02:28
Ik denk niet dat het aan de kabel ligt. _/-\o_ ( laat je niet gek maken.. )

Wat is het type van het moederbord.

[ Voor 58% gewijzigd door michaell958 op 09-09-2015 15:21 ]

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

1: drivers zijn nog niet aanwezig voor windows 10. Oplossing: download de Win 8.1 drivers
2: als dat niet werkt, doe gewoon eens windows opnieuw instellen (systeem herstel, zoek op "recovery").

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 23:19

@r!k

It is I, Leclerq

Ik heb dat af en toe met mijn pc thuis. Blijkt een bug in het moederbord te zijn. Bij mij is het enige dat werkt de stroom van de pc af, dan aanzetten zodat ook alle reststroom weg is en dan stroom er weer op en aan. Vervolgens heb ik weer gigabit ethernet. Wellicht dat dit bij jou ook helpt?

Een hele rij microsoft certificeringen.

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-11 21:15
Andere PC's in het netwerk zitten ook op 10mbs ? Of draaien die wel op 1gbs? De 3e PC zit wel gewoon op 1gbs?

Wat voor apparatuur zit er nog meer in netwerk aangesloten?

http://i.imgur.com/kGf5BTO.png Zou je die instelling eens kunnen controleren? Al lijkt het me erg vreemd als deze op een andere waarde staat.

[ Voor 40% gewijzigd door ExploitSolo op 09-09-2015 17:28 ]

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-11 02:28
Tijdje geleden..

Al gefixed?
Pagina: 1