Ik heb thuis drie pc's staan die ik de afgelopen weken tot volle tevredenheid heb geupgraded naar Windows 10. Van de week kwam ik erachter dat twee pc's op 10mbs staat en wat ik ook doe de status blijft op 10mbs staan.
Wat ik tot dusver heb gedaan.
Drivers bijgewerkt, was niet nodig de laatste waren geïnstalleerd.
Netwerk kaart gedeinstalleerd en opnieuw geïnstalleerd.
Handmatig de snelheid op 1gbs full dublex gezet.
Ziggo modem gereset. Ook naar de instellingen gekeken, maar kan niks zien over snelheid van de poorten.
Nog gekeken naar de pc die wel op 1gbs draait of daar verschil in de instellingen staat.
Bekabeling niet naar gekeken, maar lijkt me ook stug aangezien het beide aparte kabels zijn die vanaf de modem naar de twee pc's loopt en daar zou ineens een kabelbreuk in moeten zitten?
De kabels zou ik nog kunnen controleren, maar iemand anders nog andere ideeën?
Btw. Hiervoor Windows 8.1 gedraaid, waarvan de status van alle pc's wel netjes 1gbs was.
Wat ik tot dusver heb gedaan.
Drivers bijgewerkt, was niet nodig de laatste waren geïnstalleerd.
Netwerk kaart gedeinstalleerd en opnieuw geïnstalleerd.
Handmatig de snelheid op 1gbs full dublex gezet.
Ziggo modem gereset. Ook naar de instellingen gekeken, maar kan niks zien over snelheid van de poorten.
Nog gekeken naar de pc die wel op 1gbs draait of daar verschil in de instellingen staat.
Bekabeling niet naar gekeken, maar lijkt me ook stug aangezien het beide aparte kabels zijn die vanaf de modem naar de twee pc's loopt en daar zou ineens een kabelbreuk in moeten zitten?
De kabels zou ik nog kunnen controleren, maar iemand anders nog andere ideeën?
Btw. Hiervoor Windows 8.1 gedraaid, waarvan de status van alle pc's wel netjes 1gbs was.