Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi verbinding verbreek bij verbinden

Pagina: 1
Acties:

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-11 01:04
Goedemorgen,

Deze week heb ik de TP-LINK AC750 dualband router aangeschaft. Alle apparaten maken zonder problemen contact en de snelheid is perfect.

Zodra ik mijn laptop opnieuw verbind (na een herstart of uit hibernate), valt de verbinding met de router weg en dien ik deze te herstarten. Dit probleem is 100% reproduceerbaar.

Heeft een van jullie een idee waar dit aan kan liggen?

Bedankt.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-11 09:10
Dit is wel heel summier! vertel eens wat meer! en wat heb je zelf al gedaan en nagekeken in je laptop.
Staat er bij de Lan-kaart een vinkje bij de eigenschappen van de energie?
geef je de laptop (wat voor type laptop) wel even de tijd om te verbinden, heb je de Lan-kaart drivers al eens een her-instal gegeven bijvoorbeeld?

Wat heb je ingesteld in de router? als hij na een herstart het wel doet en daarna niet meer dan ga ik denken aan de ip-lease time instellingen (TTL)

Scan ook eens op malware met 3 verschillende malwarescanners en op virussen natuurlijk!

[ Voor 8% gewijzigd door Mel33 op 06-09-2015 09:53 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-11 01:04
@mell33

Verbinden: Laptop probeert te verbinden en geeft dan een melding dat het niet is gelukt. Disconnect en reconnect helpen hierbij ook niet.

TTL: Dit weet ik niet zeker, hier duik ik verder in. Op het moment staat de TTL op 120 minuten. Maar als deze zijn verstreken neem ik aan dat gewoon opnieuw zou moeten verbinden. Ik ga hier eens mee spelen om te zien of het zich hier voordoet.

Drivers: Op geen ander netwerk heb ik op dit moment hier problemen mee. Zowel op werk als mijn vorige router deden zich geen problemen voor.

Settings: Ik heb tot nu toe niet veel aan settings gedaan. Ik heb de router op 5ghz only gezet. Heb met de kanalen gespeeld.

[ Voor 26% gewijzigd door Regenbui op 06-09-2015 09:58 ]

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-11 09:10
De laptop maakt in zijn geheel geen verbinding, dus geen enkel moment heb je verbinding?
Wat voor laptop? (is hij wel 5ghz) en was het op je werk goed voor dat dit probleem thuis ontstond, of erna?

Malware?

[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 06-09-2015 10:02 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:28
Drivers updaten lost het vaak op.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Regenbui schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:36:
Goedemorgen,

Deze week heb ik de TP-LINK AC750 dualband router aangeschaft.
Welke exact? "AC750" is een snelheidsaanduiding. Je zegt toch ook niet dat je een 130km/u auto gekocht hebt 8)7
Alle apparaten maken zonder problemen contact en de snelheid is perfect.
Hoe maak je verbinding? 2.4GHz of 5GHz? Met welke standaard (n of ac)? En wat noem je "perfect" qua snelheid?
Zodra ik mijn laptop opnieuw verbind (na een herstart of uit hibernate), valt de verbinding met de router weg en dien ik deze te herstarten. Dit probleem is 100% reproduceerbaar.
Even vooropgesteld: tijdens herstarten of hiberneren heb je geen verbinding met de router. Deze kan dus per definitie niet wegvallen.

Verder: wat moet je herstarten? De laptop of de router?

En hoe zit het met verbindingen van andere apparaten met de router op zo'n moment?
Heeft een van jullie een idee waar dit aan kan liggen?

Bedankt.
Met deze info: nee.
Regenbui schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:54:
@mell33

Verbinden: Laptop probeert te verbinden en geeft dan een melding dat het niet is gelukt. Disconnect en reconnect helpen hierbij ook niet.
Wat voor laptop heb je? Wat voor netwerkadapter zit erin? Welk besturingssysteem draai je?
TTL: Dit weet ik niet zeker, hier duik ik verder in. Op het moment staat de TTL op 120 minuten. Maar als deze zijn verstreken neem ik aan dat gewoon opnieuw zou moeten verbinden. Ik ga hier eens mee spelen om te zien of het zich hier voordoet.

Drivers: Op geen ander netwerk heb ik op dit moment hier problemen mee. Zowel op werk als mijn vorige router deden zich geen problemen voor.
Voor de hand liggende vraag: wat voor router had je hiervoor? En waarom heb je die vervangen als het blijkbaar goed werkte?
Settings: Ik heb tot nu toe niet veel aan settings gedaan. Ik heb de router op 5ghz only gezet. Heb met de kanalen gespeeld.
"Gespeeld" zegt niet zoveel. Vooral niet met dit apparaat in 5GHz-only, want dit is een ac-apparaat dat alleen in de eerste vier 5GHz kanalen kan werken. En bij ac is je netwerk per default 4 kanalen breed. Maw er valt in 5GHz helemaal niets met kanalen te spelen, hij zal (tenzij je breedte van 80MHz verkleint) altijd in 36, 40, 44 en 48 zitten :o

Geef exact aan wat voor instellingen je aantrof en waar je ze in veranderd hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1