Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik hoop dat ik mijn vraag goed omschrijf maar ik zit met het volgende:

Ik heb een home cinema surround-set in mijn woonkamer voor TV en films. Alle geluid van de TV gaat dus standaard via die home-cinema set. Als ik een game op de PS4 speel, gaat dat dus die via de boxen en heb ik mooi geluid. Als ik online wil gamen met teamchat, dan doe ik dat meegeleverde oortje met microfoon van de PS4 zelf in mijn oor en de 3,5 mm plug in de controller en kan ik mijn maatjes horen en met ze praten, terwijl ik nog steeds het geluid van de game over het surround systeem hoor. Dikke prima tot dusver.

Maar nu komt het: ik vind het oortje wat meegeleverd is, niet echt comfortabel dus zit ik te kijken voor een goede headset met mic voor de PS4. Hoe zit dat nou met het geluid van de game die via mijn home-cinema set loopt als ik een headset op mijn hoofd zet? Dan hoor ik de teamchat door de koptelefoon maar gaat het geluid van de game dan ook via die headset?

Ik heb het idee dat als ik die headset op zet, het geluid van de home-cinema set wordt buitengesloten maar is dat ook zo?

Hoe kan ik er anders voor zorgen dat ik het game geluid en de teamchat via de headset hoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ps knop ingedrukt houden tot je quick menu krijgt, dan kiezen voor adjust sound and devices. Daar vind je de optie Output to headphones. Deze staat standaard op chat, maar kun je ook naar All audio zetten.

(mijn ps staat in het Engels ingesteld, geen idee wat de precieze vertaling in het Nederlands op de ps is, maar je vindt het vast wel)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh fantastisch, dus dan gaat alle geluid (chat en gameplay) via de headset?
Ga het direct proberen, bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Yup, werkt prima kan ik je uit ervaring vertellen :) Als je net zoals mij bent zul je waarschijnlijk wel nog even moeten gaan schommelen met de volumes van ingame en party, maar dat vis je zelf ook nog wel uit schat ik.

You're welcome iig :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.