Hoi medetweakers,
Ik wil graag een nieuwe desktop pc bouwen, mijn huidige desktop heeft zoveel bottlenecks dat upgraden niet meer tot de mogelijkheden behoort. Ik heb dan ook besloten alle componenten te vervangen.
Ik ben van plan de computer te laten assembleren (waarschijnlijk Azerty) en het systeem komende week te bestellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1. Thuis werken; verbinding met externe sessie, lichte data-analyse, databasebewerking, voornamelijk office taken.
2. Gaming; komende jaren max 1080p, GTA V, witcher 3, Fallout 4 etc. op hoge settings.
3. Internet via wifi
Wat mag het systeem gaan kosten?
Graag zo laag mogelijk, maar zeker < €1100 zonder OS.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen componenten. Alle randapparatuur gaat mee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 970 om hopelijk nog enkele jaren full hd op hoge settings te kunnen gamen.
Het liefst zou ik de mogelijkheid open houden om over zeg 2 jaar een high end GPU erbij te prikken en te gaan gamen op 4K. Weet alleen niet of CPU+moederbord+voeding hier voldoende voor is..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor MSI ivm ervaringen met klantenservice. Ik sta echter open voor alle andere merken indien die meer bang for the buck geven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kleiner formaat pc geen plus. Graag stil en redelijk laag energieverbruik.
Futureproof zou mooi zijn, maar alleen als het voor een redelijk meerprijsje kan.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Compatibiliteitscheck, suggesties voor mogelijke verbeteringen qua kostenreductie of meer futureproof.
Elk advies is welkom!
Daarnaast nog een paar vraagjes waar ik geen goed antwoord op heb gevonden:
1. Nodig om extra geluidskaart aan te schaffen naast moederbord? Heb een 5.1 set van enkele jaren oud.
2. Zijn de problemen met 970 en directx 12 iets waar ik me zorgen om moet maken voor mijn doeleinden?
3. Is het goedkoper om over 2-3 jaar (gedeeltelijk) nieuw systeem samen te stellen, of nu iets meer te investeren en dan nieuwe gpu erbij te prikken om op hogere resolutie met hoge instellingen te kunnen gamen?
Hier is mijn huidige lijstje:
Ik wil graag een nieuwe desktop pc bouwen, mijn huidige desktop heeft zoveel bottlenecks dat upgraden niet meer tot de mogelijkheden behoort. Ik heb dan ook besloten alle componenten te vervangen.
Ik ben van plan de computer te laten assembleren (waarschijnlijk Azerty) en het systeem komende week te bestellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1. Thuis werken; verbinding met externe sessie, lichte data-analyse, databasebewerking, voornamelijk office taken.
2. Gaming; komende jaren max 1080p, GTA V, witcher 3, Fallout 4 etc. op hoge settings.
3. Internet via wifi
Wat mag het systeem gaan kosten?
Graag zo laag mogelijk, maar zeker < €1100 zonder OS.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen componenten. Alle randapparatuur gaat mee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 970 om hopelijk nog enkele jaren full hd op hoge settings te kunnen gamen.
Het liefst zou ik de mogelijkheid open houden om over zeg 2 jaar een high end GPU erbij te prikken en te gaan gamen op 4K. Weet alleen niet of CPU+moederbord+voeding hier voldoende voor is..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor MSI ivm ervaringen met klantenservice. Ik sta echter open voor alle andere merken indien die meer bang for the buck geven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kleiner formaat pc geen plus. Graag stil en redelijk laag energieverbruik.
Futureproof zou mooi zijn, maar alleen als het voor een redelijk meerprijsje kan.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Compatibiliteitscheck, suggesties voor mogelijke verbeteringen qua kostenreductie of meer futureproof.
Elk advies is welkom!
Daarnaast nog een paar vraagjes waar ik geen goed antwoord op heb gevonden:
1. Nodig om extra geluidskaart aan te schaffen naast moederbord? Heb een 5.1 set van enkele jaren oud.
2. Zijn de problemen met 970 en directx 12 iets waar ik me zorgen om moet maken voor mijn doeleinden?
3. Is het goedkoper om over 2-3 jaar (gedeeltelijk) nieuw systeem samen te stellen, of nu iets meer te investeren en dan nieuwe gpu erbij te prikken om op hogere resolutie met hoge instellingen te kunnen gamen?
Hier is mijn huidige lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 179,80 | € 179,80 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 362,95 | € 362,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 107,95 | € 107,95 |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 33,75 | € 33,75 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 98,95 | € 98,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 39,- | € 39,- |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 46,- | € 46,- |
| 1 | Cooler Master V450 Semi-Modular | € 69,95 | € 69,95 |