Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:22
pricewatch: Asus X5QSF-S1123V

Sinds een tijdje heb ik een probleem met mijn laptop. Het scherm begint binnen 10 sec - 5 minuten na aanzetten te flikkeren en niet lang daarna bevriest het hele scherm naar één kleur.
Meestal is die kleur de gemiddelde kleur van wat er op het scherm stond. Af en toe bevriest het scherm echter ook naar grijs, zwart en een enkele keer heb ik ook roze gezien.
De laptop zelf functioneert echter nog perfect, dus enkel het scherm werkt niet naar behoren.
Het bevriezen is trouwens niet permanent. Af en toe is het beeld voor eventjes weer goed en bevriest daarna naar dezelfde of een andere kleur. Hoe langer de laptop aan staat hoe frequenter de bevrieskleur zwart is. En uiteindelijk gaat de backlight gewoon uit.

Met een externe display (hdmi), als ik het voor elkaar krijg voordat het scherm bevriest :P, zijn er geen flikkeringen waar te nemen en bevriest het beeld ook niet.

Het flikkeren begint soms al voordat Windows wordt gestart of is gestart. Ik heb ook beide drivers (Intel HD en Nvidia Geforce) verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ook heb ik in het Nvidia control panel de graphics op de Intel en Nvidia graphics gezet. In alle gevallen ging het scherm flikkeren en daarna bevriezen.

Ik heb ook al geprobeerd om de display kabel van het scherm uit het moederbord van de laptop te halen en er weer in te stoppen, omdat bij sommige ASUS laptops die kabel na verloop van tijd er vanzelf iets uit kan gaan. Maar ook dat was niet de oplossing.

Ik heb eveneens het scherm wat gebogen en er wat kracht op gezet, maar dat maakt geen verschil.

Ook komt het probleem voor als de laptop enkel op accu, op accu & netstroom en enkel netstroom zit.

Qua power adapters heeft de laptop de orginele lader en vervangende lader gefried. Waar de vervangende lader binnen een maand al dood was. De orginele is ruim 3 jaar mee gegaan. Een tijdelijke universele lader en de lader die ik nu heb leven nog wel.
Het probleem begon bij de tijdelijke universele lader die, waar ik later pas achter kwam, een lagere ampère (4,74A) waarde had dan benodigd (6,32A). Alle andere 3 laders zijn wel 6,32A.

Nu denk ik zelf dat er iets met de laptop screen inverter is, maar misschien weten jullie nog andere mogelijke oorzaken. Alvast bedankt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:08

br00ky

Moderator Harde Waren
CSL is geen problemenhonk. Ook een laptop bestaat uit verschillende onderdelen. Schopje naar VB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:22
Niemand een antwoord? Ik kan op internet eigenlijk niks vinden. Ik heb inmiddels de laptop display kabel vervangen, maar dat maakte geen verschil. Ik denk zelf dat het het scherm is, maar het scherm werkt dus de helft van de tijd gewoon wel. Mogelijk is het ook de graphics kaart of de interne graphics.
Weet iemand misschien of bijvoorbeeld de (mogelijk kapotte) Intel interne graphics, ondanks dat ik in de Nvidia control panel voor de Nvidia grafische kaart kies, toch kunnen zorgen dat het beeld bevriest op één kleur?