Geen pagina verversen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 17:01

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Ik heb sinds een paar weken een Macbook Air. Ik ben er tot nu toe erg tevreden mee. Ik vind de gestures met de trackpad vooral handig.

Ik gebruik de trackpad bijvoorbeeld om in Safari een pagina terug te gaan. Maar als ik dit doe ververst Safari de pagina telkens, waardoor ik steeds even moet wachten voordat ik verder kan met browsen. Is het mogelijk om dit uit te schakelen? Ik heb niks kunnen vinden in de instellingen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-08 22:06
Staat de website niet een paar keer in je geschiedenis waardoor hij terug gaat naar dezelfde pagina? Terug swipen heeft hetzelfde resultaat als de back button bovenaan je browser, heb je daar hetzelfde effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-08 16:16
Er zit wel degelijk een verschil tussen de back-button en de swipe-back. Vind het persoonlijk ook irritant dat ie dan een animatie er voor moet doen + reload (wat overigens niet altijd gebeurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-08 22:06
z1rconium schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:27:
Er zit wel degelijk een verschil tussen de back-button en de swipe-back. Vind het persoonlijk ook irritant dat ie dan een animatie er voor moet doen + reload (wat overigens niet altijd gebeurt)
Ik krijg echter nooit een reload, Behalve een animatie zit er geen verschil in hier. Hebben jullie een voorbeeld op een video staan oid. Begin nu wel benieuwd te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Zowel bij het klikken van de back-knop als terugswipen wordt bij mij de pagina opnieuw geladen. Als voorbeeld kun je een artikel openen op nu.nl en vervolgens teruggaan. Je ziet het laadbalkje onder de URL vollopen, waardoor ik ervan uit ga dat de pagina opnieuw wordt geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Waarschijnlijk om dat je internet verbinding net-niet-snelgenoeg is. Bij een 'back' actie wordt de pagina altijd opnieuw opgehaald. Er is geen statische cache die al je pagina's bijhoudt die je ooit bezocht hebt voor het geval je terug wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zet scrollen met 2 vingers uit en gebruik swipen met 3 vingers. Dan is die rare animatie ook weg.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
100 Mbit glasvezel zou toch genoeg moeten zijn? :P

Ik heb de oplossing al gevonden. Probleem ligt niet bij Safari, maar bij Adblock. Door Adblock uit te schakelen is het verversprobleem opgelost. De pagina wordt nog steeds ververst, maar het gaat zo snel dat je het niet merkt. Ik heb Adblock verwijderd en Adblock Plus geprobeerd, maar daar heb ik hetzelfde probleem. Ik zal proberen contact op te nemen met Adblock.

Ik vind de animatie trouwens niet raar. Ik vind het juist een fijne feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja ik weet niet maar mijn safari met adblock, zonder rare animatie en met 3-finger-swipe gaat instant heen en weer tussen pagina's. Stuk sneller dan wanneer die animatie er tussen zou zitten en zonder reload. Dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:16:
Mja ik weet niet maar mijn safari met adblock, zonder rare animatie en met 3-finger-swipe gaat instant heen en weer tussen pagina's. Stuk sneller dan wanneer die animatie er tussen zou zitten en zonder reload. Dus.
Ja je kan gelijk hebben. Het probleem is namelijk gedeeltelijk opgelost. Ik testte het op reddit en daar worden pagina's sneller geladen. Als ik het dan op nu.nl probeer is het probleem er nog steeds. Minder dan voorheen, maar nog steeds een lange verversing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Ook met 3-finger-swipe hetzelfde helaas.

EDIT: Ik heb het gevoel dat pagina's gewoon niet worden gecached.

[ Voor 46% gewijzigd door Zarif op 06-09-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Jawel, maar niet altijd inderdaad. De pagina kan zelf aangeven of dat moet. Op GoT worden ze wel gecached en zie ik een duidelijk verschil tussen twee- en drie-finger swipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:02:
Jawel, maar niet altijd inderdaad. De pagina kan zelf aangeven of dat moet. Op GoT worden ze wel gecached en zie ik een duidelijk verschil tussen twee- en drie-finger swipe.
Ja blijkbaar is het bij elke website anders en ligt het probleem toch niet bij Safari. Bij nos.nl heb ik het niet meer na het verwijderen van Adblock, maar bij nu.nl heb ik het nog steeds.

Op GoT inderdaad ook niet, maar bij tweakers.net weer wel.
Pagina: 1