Windows 7 Pro key verlopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:54

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Topicstarter
Hoi,

Mijn familielid heeft 1 jaar geleden laptop van zijn werkgever gekregen.
Vandaag zag hij bij het opstarten dat hij een key moet invoeren.
De key heeft hij nooit gehad. Wel staat er op de laptop een image van zijn werkgever op.
In "mijn systeem"staat er een grote logo en bij workgroup staat de naam van zijn werkgever.

Volgens hem is de licentie verlopen en aangezien de laptop is uitgedeeld omdat deze laptop 6 jaar oud is en er nieuwe laptops voor in de plaats kwamen op zijn werk (de nieuwe heeft hij niet gekregen :') ).
Naar verwachting zal de werkgever geen nieuwe key geven. -O-
verwachting reactie maandagochtend: Je moet een gegeven paard niet in zijn bek kijken.

Kan er ook een ander Windows 7 Professional key ingevuld worden zonder opnieuw te installeren (eentje van een webshop)?

Gr MedionAkoya

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt als een key die is ongeldig verklaart vanwege piraterij, of een key die zakelijk gebruikt wordt en een activatieserver nodig heeft, zogenoemde KMS. Zo'n activatieserver draait dan bij de werkgever en de machines checken die server regelmatig om de activatie bij te houden. Als er lange tijd geen contact gelegd kan worden met zo'n KMS server, verloopt de activatie.

Een nieuwe key invullen zou kunnen, als Windows dat ook werkelijk slikt. Is het echter Windows Enterprise, dan kan het niet en zal je een nieuwe installatie moeten doen met een editie die dit probleem niet kent. Maar wel slordig. Overigens bevat de laptop zelf toch ook een key? Probeer die eens.

Wel slordig van de werkgever om geen permanente licentie mee te geven. Mocht je nou nul op het rekest krijgen en je wilt voor die laptop geen nieuwe licentie kopen vanwege de leeftijd, en ook geen nieuwe laptop, kan je altijd naar een alternatief OS kijken om erop te zetten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:06

Speedmaster

Make my day...

Ik vraag me af, als hij de laptop nu mee neemt naar zijn werk en gewoon aan het netwerk hangt, dan wordt die activatieserver toch weer gewoon gezien en is de key toch weer valid...of is dit te simpel gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is niet te simpel gedacht, dat kan idd gewoon werken. Als het om een KMS systeem gaat. Het is alleen wat vreemd dat het pas na een jaar zonder KMS server gebeurt, ik dacht dat het elke 3 maanden (misschien wel vaker) contact nodig heeft om geactiveerd te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:42

DarkSide

theres no place like ::1

KMS is elke 180 dagen als het goed is.
Hij neemt wel vaker contact om te activeren. Maar mag 180 dagen "out of sync" lopen.

Je kan slmgr.vbs /dli gebruiken om te kijken wat voor licentie je hebt.

en als je slmgr.vbs /dlv gebruikt moet je volgens mij ook zien wat je KMS server is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
DarkSide schreef op zondag 06 september 2015 @ 12:20:
en als je slmgr.vbs /dlv gebruikt moet je volgens mij ook zien wat je KMS server is.
Vergeet niet dat je deze commando's moet draaien vanuit een admin command prompt.
MedionAkoya schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 23:43:
Volgens hem is de licentie verlopen en aangezien de laptop is uitgedeeld omdat deze laptop 6 jaar oud is en er nieuwe laptops voor in de plaats kwamen op zijn werk (de nieuwe heeft hij niet gekregen :') ).
Naar verwachting zal de werkgever geen nieuwe key geven. -O-
verwachting reactie maandagochtend: Je moet een gegeven paard niet in zijn bek kijken.
Is dit een laptop die echt voor werk gebruikt moet worden? Niet eentje die overgekocht is of weggeven omdat die heel oud is? Op een werk laptop vind ik KMS activatie niet vreemd, immers komen die dingen vaak genoeg terug in het netwerk om geactiveerd te blijven. Alternatief kan je proberen om nu de laptop te ruilen voor zo'n nieuw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
CMD-Snake schreef op zondag 06 september 2015 @ 13:02:
[...]

Vergeet niet dat je deze commando's moet draaien vanuit een admin command prompt.

[...]

Is dit een laptop die echt voor werk gebruikt moet worden? Niet eentje die overgekocht is of weggeven omdat die heel oud is? Op een werk laptop vind ik KMS activatie niet vreemd, immers komen die dingen vaak genoeg terug in het netwerk om geactiveerd te blijven. Alternatief kan je proberen om nu de laptop te ruilen voor zo'n nieuw exemplaar.
Laptop is weggegeven omdat ie inderdaad te oud was.
En nee, laptop word niet gebruikt voor zijn werk.
De laptop werd wel opgeleverd met een verse image van zijn werkgever.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
dat is misschien een open license contract van een jaar wat verlopen is

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:03
Zit er helemaal geen COA label op de laptop? Meeste zakelijke laptops worden standaard met een OEM licentie geleverd, ook al knalt een bedrijf daarna mogelijk zijn eigen (Volume License) image erop. Kijk ook even in bv batterijvak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
Nielson schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:38:
Zit er helemaal geen COA label op de laptop? Meeste zakelijke laptops worden standaard met een OEM licentie geleverd, ook al knalt een bedrijf daarna mogelijk zijn eigen (Volume License) image erop. Kijk ook even in bv batterijvak.
Klopt er zit een OEM van Windows Vista Business op. Laptopmodel Fujitsu-Siemens lifebook komt volgens internet uit 2008.

Maandag hoor ik of er vooruitgang is geboekt.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
MedionAkoya schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:18:
Laptop is weggegeven omdat ie inderdaad te oud was.
En nee, laptop word niet gebruikt voor zijn werk.
De laptop werd wel opgeleverd met een verse image van zijn werkgever.
Maar waarom moet de werkgever dan nog enige vorm van ondersteuning of garantie leveren?

Ik heb ook bij bedrijven gewerkt waar oude laptops en pc's werden verkocht of meegegeven aan personeel. Je kreeg dan geen ondersteuning van de IT afdeling. We deden die machines alleen formatteren, geen nieuwe image of zoiets.

Ik denk dat je een nieuwe licentie moet kopen voor deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

MedionAkoya schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:48:
[...]

Klopt er zit een OEM van Windows Vista Business op. Laptopmodel Fujitsu-Siemens lifebook komt volgens internet uit 2008.

Maandag hoor ik of er vooruitgang is geboekt.
Anders kun je op Reddit makkelijk voor 25 euro een Windows 7 key kopen. Betalen met PayPal en je krijgt gelijk een key toegestuurd. Tot nu toe voor 3 verschillende installaties probleemloos gebruikt. ;)

*Ik weet niet of het full Retail keys zijn, maar ze zijn volgens mij 3 keer bruikbaar.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als er oorspronkelijk een licentie van Vista bij zit, is het systeem dermate oud dat ik er geen geld aan uit zou geven voor een Windows licentie. Zie wat er van maandag komt, en anders nieuwe laptop danwel Linux ofzo installeren als vervanger.

Pagina: 1