Parallels vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 13:25
Ik zit hier te kijken naar Parallels desktop 11, maar hoe zit dan nu met die licentie en alles?

Her en der lees ik over elk jaar dat je weer geld moet neerleggen om het te blijven gebruiken door dat Apple OS X update?

Als ik het nu op 10.10.5 zou kopen en activeren, kan ik het dan nog wel (kosteloos) blijven gebruiken op El Capitan?

VirtualBox heb ik al eerder ervaring mee op gedaan op Linux. Maar wat werkt beter op OS X, Parallels of Vbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
Parallels heeft een betere intergratie met OS X, ik vind dat het accugebruik wat zuiniger is maar ook de performance is net iets sneller. Je kunt daarnaast OS X applicaties delen met je virtuele machine en andersom, je kunt zelfs windows in een mode draaien dat je applicaties kunt slepen en minimaliseren in OS X zelf.

Elk jaar komt er een grote update uit van Parallels, net als OS X. Je hoeft niet perse de nieuwe versie te kopen, maar de vernieuwde versie heeft vaak nieuwe features, performance verbeteringen en energieverbruik verbeteringen. het loont dus wel om de nieuwe versie te kopen.

Bij het kopen van de nieuwe versie hoef je niet direct het hoofdtarief te betalen, een upgrade key kun je kopen voor 40 euro incl. btw. Je zou ook een jaar tussen laten en 1x per twee jaar een upgrade key kopen. Let op dat je dan wel het volledige tarief moet neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:37
Parallels krijgt het elk jaar voor elkaar, dat bij een grote OSX update de oude versie niet meer (goed) werkt,
en zorgen ze ook altijd dat er een update verkrijgbaar is, jammer is dat je dat best wel veel geld voor moet neertellen :(

regelmatig komt het voor dat de oude versie van Paralells gewoon werkt op de nieuwe OSX, maar kan je misschien sommige nieuwe features niet gebruiken,
zoals nu met Win10 kan je met de oude versie Cortana niet gebruiken, wel met de versie 11.

Paralelles probeert de gebruiker met een beetje angst te bespelen, dat als je niet upgrade je Win niet meer (goed) kan gebruiken.
en het altijd beter is te upgraden.

ook geven ze altijd Apple de schuld, dat deze per OSX versie te grote veranderingen doorvoeren waardoor Parallels niet meer (goed) functioneert.

dus denk goed na als je Paralells gaat gebruiken, moet je bijna jaarlijks betalen voor een bruikbare upgrade.

Verders draait Paralells wel heel goed, en doet het wat het moet doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
absrnd schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:28:
Parallels krijgt het elk jaar voor elkaar, dat bij een grote OSX update de oude versie niet meer (goed) werkt,
en zorgen ze ook altijd dat er een update verkrijgbaar is, jammer is dat je dat best wel veel geld voor moet neertellen :(

regelmatig komt het voor dat de oude versie van Paralells gewoon werkt op de nieuwe OSX, maar kan je misschien sommige nieuwe features niet gebruiken,
zoals nu met Win10 kan je met de oude versie Cortana niet gebruiken, wel met de versie 11.

Paralelles probeert de gebruiker met een beetje angst te bespelen, dat als je niet upgrade je Win niet meer (goed) kan gebruiken.
en het altijd beter is te upgraden.

ook geven ze altijd Apple de schuld, dat deze per OSX versie te grote veranderingen doorvoeren waardoor Parallels niet meer (goed) functioneert.

dus denk goed na als je Paralells gaat gebruiken, moet je bijna jaarlijks betalen voor een bruikbare upgrade.

Verders draait Paralells wel heel goed, en doet het wat het moet doen. :)
Dit is wel heel dramatisch, als features niet meer werken komt er een update uit van Parallels waardoor het wel weer bruikbaar is. Uiteraard is het logisch dat je in versie 11 cortana kunt gebruiken, dat is een nieuwe feature. Waarom zouden ze nieuwe features in een oude versie van Parallels introduceren, dat is toch niet slim?

Het is dus niet verplicht om elk jaar een 'hoop' geld neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diecke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-10 18:51
Ik draai nu Parallel 10 in El Capitan en ben nog geen problemen tegen gekomen. Ga ervan uit dat versie 11 ook prima zal draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Ik heb Parallels (trial) nu draaien op mijn MBP. Ziet er goed uit.

Is dat licentie verhaal hetzelfde als bij Vmware fusion? Apple update OS X en dat je weer moet betalen om het stabiel/goed te blijven gebruiken? Want zoiets las ik ook dat VMware daar ook aan mee doet.

[ Voor 1% gewijzigd door toro op 06-09-2015 13:29 . Reden: trial toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

toro36 schreef op zondag 06 september 2015 @ 11:21:
Ik heb Parallels nu draaien op mijn MBP. Ziet er goed uit.

Is dat licentie verhaal hetzelfde als bij Vmware fusion? Apple update OS X en dat je weer moet betalen om het stabiel/goed te blijven gebruiken? Want zoiets las ik ook dat VMware daar ook aan mee doet.
Volgens mij is het bij beiden hetzelfde, VMWare doet het niet veel beter.
Logisch natuurlijk een major OSX update grijpen ze aan om een major versie van hun eigen product uit te brengen, en dat betekent dat veelal de oudere versies geen update krijgen. Maar de oudere versie kan nog prima draaien, mits OSX onder de huid geen grote veranderingen heeft ondergaan.
Maar af en toe wordt je wel moe van het update beleid. Ik kan versie 11 nou niet een schokkende upgrade vinden en ik vindt het moeilijk om met die versie de dure upgrade te rechtvaardigen.
Licentie beleid bij Parallels is ook wat zuiniger. Fusion mag je met 1licentie op meerdere computers draaien.
Wat dat betreft had ik liever voor VMWare gekozen, maar ik vindt Fusion nog wat achter blijven op Parallels.

Parallels kent een betere integratie en draait erg vlot.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Ik heb mijn post even aangepast. Ik had de trial van Parallels geïnstalleerd. Nog niets aangeschaft.

Als ik zo vlug door de forums op de site van Parallels lees dan zie ik daar heel veel posts van gebruikers die dat ook niet waarderen die update praktijken. Riekt inderdaad wel geldklopperij zo.

Ik begrijp dat als Apple wat veranderd in OS X dat het dan niet meer goed kan werken, maar dan kunnen/konden ze toch ook dan een gratis update uitbrengen om het compatible te maken? Maar je krijgt er wel iets goed werkend voor terug, dat wel. Als je professioneel er moet op bouwen/vertrouwen dan bieden die betaal updates/upgrades dan wel weer de garantie dat alles blijft werken.

Vind dit wel raar dit betaal update model van de beide bedrijven voor het OS X platform. Op Windows/Linux betaalde je toch 1x een bedrag en was je klaar en kreeg je gratis updates zolang het product ondersteund werd? Maar dan heb ik het al weer over wat jaren terug.

Zal de trial van VMware Fusion ook eens proberen. Heb in het verleden ook al eens met VMware player en workstation gewerkt. Daarnaast zal ik ook VirtualBox proberen op mijn macs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinkrs
toro36 schreef op zondag 06 september 2015 @ 13:44:
Ik heb mijn post even aangepast. Ik had de trial van Parallels geïnstalleerd. Nog niets aangeschaft.

Als ik zo vlug door de forums op de site van Parallels lees dan zie ik daar heel veel posts van gebruikers die dat ook niet waarderen die update praktijken. Riekt inderdaad wel geldklopperij zo.

Ik begrijp dat als Apple wat veranderd in OS X dat het dan niet meer goed kan werken, maar dan kunnen/konden ze toch ook dan een gratis update uitbrengen om het compatible te maken? Maar je krijgt er wel iets goed werkend voor terug, dat wel. Als je professioneel er moet op bouwen/vertrouwen dan bieden die betaal updates/upgrades dan wel weer de garantie dat alles blijft werken.

Vind dit wel raar dit betaal update model van de beide bedrijven voor het OS X platform. Op Windows/Linux betaalde je toch 1x een bedrag en was je klaar en kreeg je gratis updates zolang het product ondersteund werd? Maar dan heb ik het al weer over wat jaren terug.

Zal de trial van VMware Fusion ook eens proberen. Heb in het verleden ook al eens met VMware player en workstation gewerkt. Daarnaast zal ik ook VirtualBox proberen op mijn macs.
Er is inmiddels een paar keer gezegd dat het product compatable is met de nieuwste versie van het besturingsysteem zonder een gekochte upgrade. Tuurlijk als het nieuwe OS uitkomt kost het even een weekje tijd voor het parallels team. Dat ze er niks aan doen is gewoon niet waard. En het is vrij logisch dat je moet betalen voor nieuwe features, jij werkt toch ook niet gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
kevinkrs schreef op zondag 06 september 2015 @ 00:22:
Bij het kopen van de nieuwe versie hoef je niet direct het hoofdtarief te betalen, een upgrade key kun je kopen voor 40 euro incl. btw. Je zou ook een jaar tussen laten en 1x per twee jaar een upgrade key kopen. Let op dat je dan wel het volledige tarief moet neerleggen.
In mijn sector noemt men dat een subscriptie.

^ sorry, moest daar eerst nog even op reageren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
kevinkrs schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:27:
[...]

Tuurlijk als het nieuwe OS uitkomt kost het even een weekje tijd voor het parallels team. Dat ze er niks aan doen is gewoon niet waard. En het is vrij logisch dat je moet betalen voor nieuwe features, jij werkt toch ook niet gratis?
Maar je mist denk ik de essentie hier in. Dat je moet betalen voor updates om het product lange tijd te kunnen gebruiken.

Je haalt nu iets anders erbij: nieuwe features. Dat noem ik upgrades.

Ik wil absoluut niet het product van Parallels afkraken, dat ziet er gewoon zeer goed uit en is zeker kanshebber bij mij. Wij hadden het over de rare betaal update praktijken van VMware en Parallels.

Op de andere platformen was het (dacht ik nog steeds) je koopt het product en je krijgt tot het einde dat het product ondersteund word gratis updates ervan.

Op het OS X platform moet je uiteindelijk betalen om naar een jaar (of langer) er nog fatsoenlijk er gebruik van te kunnen maken en dat vind ik zeer vreemde gang van zaken. Dan is het meer een subscriptie dan dat je 1x betaald hebt voor een product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik loop regelmatig een versie of soms zelfs twee achter met parallels maar voor mijn zeer beperkte gebruik is dat geen enkel probleem. Ik doe nu ook alweer een lange tijd met 9 op el capitain met Windows 10.

Ze zijn inderdaad wel een beetje overdreven bezig met dure updates elk jaar. Echt niet nodig en zeker niet voor die prijs.

[ Voor 43% gewijzigd door sebastius op 06-09-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:39
Ik draai zelf versie 10 op dit moment, en dat werkt prima. Maar of ik het je aan zou raden? Ik weet het niet. Het Is in vergelijking met de concurrentie niet zo heel spannend. Of anders gezegd, het gratis virtual box wat qua support natuurlijk niet kan tippen heeft een leuke inhaalslag gemaakt.
Pagina: 1