ninjazx9r98 schreef op zondag 06 september 2015 @ 10:27:
Automobilist 2 is een aso, een hele grote en ook nog eens een lamzak.
Tenzij automobilist 2 over bijzondere gaven beschikt kan hij/zij met geen mogelijkheid weten of de andere auto doelbewust tegen het verkeer inrijdt om dat laatste plaatsje te pakken of gewoon onbekend is in de omgeving en zich van geen kwaad bewust is dat het éénrichtingsverkeer is.
Vervolgens pakt hij/zij dat laatste plekje (zou dat misschien ook wel gedaan hebben als het tweerichtingsverkeer was alleen vanwege het feit dat het mogelijk was?

) en praat dat aso gedrag dan goed met een opmerking over éénrichtingsverkeer.
...want of een weg eenrichtingsverkeer is of niet is alleen bij de locals bekend

Ik vind de uitleg een eindje terug best plausibel: twee automobilisten zien hetzelfde parkeerplekje vrijkomen, de een rijdt de lange route volgens de regels in de juiste richting, de ander snijdt een stuk af door tegen het verkeer in te gaan. Daarbij staat hij de uitparkerende auto in de weg want die moet daar nog langs op de een of andere manier en automobilist 2 draait gewoon achter de uitparkerende auto aan het parkeervak in.
Is misschien niet netjes, maar je hebt wel een ontzettende plank voor je kop als je daar ook nog eens boos over wordt of iemand aso noemt terwijl je zelf tegen het verkeer inrijdt. Ook als je ergens onbekend bent is daar geen excuus voor.
ninjazx9r98 schreef op zondag 06 september 2015 @ 13:49:
[...]
Te negeren of niet te zien omdat iemand in een vreemde omgeving is en meer aandacht heeft voor overig verkeer en het zoeken naar een plek dan aandacht voor verkeersborden?
Nu weet ik wel dat op tweakers alleen maar perfecte chauffeurs zitten maar in de echte wereld zijn er zat mensen die fouten maken in het verkeer en dat ook nog eens meerdere keren achter elkaar.
Als je 3 borden mist omdat je het blijkbaar moeilijk vindt om op het verkeer te letten en ondertussen ook op borden te letten, moet je je afvragen of je wel moet autorijden. Mis je dan ook kleine kindjes op driewielers omdat je op zoek bent naar een leeg parkeerplekje? Of zie je paaltjes over het hoofd? Dat je 1 bord mist kan ergens nog eens gebeuren, maar 3 getuigt van onoplettendheid.
Volgens jouw redenatie zouden spookrijders ook niet kunnen bestaan, die negeren ook een X aantal borden/aanwijzingen/signalen voor ze daadwerkelijk aan het spookrijden zijn.
Dat zijn ook mensen die wat mij betreft direct hun rijbewijs mogen inleveren. Als je niet in de gaten hebt dat je naar de verkeerde kant van de weg wordt geleid en je niet bedenkt om achteruit terug te rijden ipv door te rijden, ben je gewoon niet geschikt voor deelname aan het verkeer in een auto. De vergelijking gaat echter mank, want ik kan me niet voorstellen dat die spookrijder iedereen die hij "frontaal" tegenkomt voor aso uitmaakt
[
Voor 33% gewijzigd door
Grrrrrene op 06-09-2015 14:41
]