Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC start langzaam op en crasht met een spel

Pagina: 1
Acties:

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:53
Hallo,

Ik heb een paar problemen met mn pc,
1. hij start langzaam op (40+ seconden met mn ssd als bootschijf, 2:06 met een HDD)
2. als ik Clicker Heroes start, crasht mn pc, als ik hem dan herstart, dan blijft de rode led bij mn processor branden, en gaat ie niet verder tot ik hem helemaal uitzet en dan weer aan

De specs van de machine zijn

CPU AMD fx 8350
MoBo Asus sabertooth 990fx R2.0
RAM 8GB Corsair XMS3 + 8GB Corsair Vengence
GPU MSI GTX 970
Case Corsair 730T
HDD/SSD 3TB WD Green/1TB WD Black /Samsung 840 evo 250gb
PSU Corsair cx600m

Wat ik allemaal geprobeerd heb:
AV, anti malwarebytes en adwcleaner gedraait
Dingen die meestarten op geschoont
Schone installatie op een andere schijf.
OC`s hersteld naar normale snelheden (Van 4.3 naar 4.0)
Cache van het spel hersteld
Boot order gecontrolleerd
Memtest

Memtest was de meest problematische van allemaal, bij de cpu tab, als ik hem op sequential zet, dan crasht ie bijna gelijk, bij parallel geeft ie uit eindelijk iets over de 4 miljoen fouten aan, en als ik dan test`s ga skippen dan valt ie uit.

Dus, wat kan het zijn, ik ben een beetje door mn dingen heen

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:20

Thandor

SilverStreak

Je geeft aan dat de PC bij Memtest vast gaat lopen. Probeer eens één geheugen module en test het nogmaals. Als het alsnog fout gaat, controleer dan de geheugen settings en/of probeer de andere geheugen module.

Ga in elk geval wel systematisch aan het werk. Verander één variable per keer zodat je precies weet welke hardware danwel setting voor verbetering of verslechtering zorgt.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• LessermoldX
ik ben het nu stick voor stick aan het proberen, maar toen ik hem net weer sequentieel wou laten draaien (cpu settings memtest 86v6.1) viel ie uit en kwam ie niet meer aan tot ik de stroom er helemaal vanaf haalde

EDIT: http://imgur.com/u7rlYF8 dat gebeurt er als ik meer dan 2 cores gebruik in memtest

EDIT 2: alle sticks zijn goed

[ Voor 26% gewijzigd door LessermoldX op 06-09-2015 17:27 . Reden: extra informatie ]

Verwijderd

Heb dit probleem ook gehad, bij mij lag het aan de pinnetjes van de CPU.
Heb je een andere in bezit om die is te testen?

• LessermoldX
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:20:
Heb dit probleem ook gehad, bij mij lag het aan de pinnetjes van de CPU.
Heb je een andere in bezit om die is te testen?
Andere cpu of moederboard? beiden heb ik niet liggen, ken ook niet iemand die ff 123 een te leen heeft