Wifi Accesspunt

Pagina: 1
Acties:

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-02 12:45
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Voor een schoolklas op zoek naar goed wifi access punt. Wordt rechtstreeks aangesloten op switch met Gb poort Er moeten minimaal 35 gebruikers tegelijk van het punt gebruik kunnen maken, ruimte is ongeveer 64m2 vierkant en het accespunt staat in deze ruimte, hoeft niet door muren etc

Wat is je budget?
rond €200,- per punt

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-02 15:34
Had je niet even de kleine moeite kunnen nemen je OP op te ruimen?

Daarnaast is het wel handig om te weten wat die 35 gebruikers tegelijk gaan doen. WhatsApp en wat mailen, of YouTube op HD?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:22
Misschien ook wel handig om te vermelden of het 2,4ghz of 5ghz moet/mag en/of beide.

en waar is je eigen inzet? wij zijn immers geen gratis helpdesk waar je je vraag neer legt en x dagen later het antwoord kan ophalen.

• jheerink14
ging ergens mis halverwege het invoeren vandaar dat het een beetje halve tekst is geworden

Ik zoek dus een goed accespunt voor gebruik in een klaslokaal. De leerlingen hebben allen tablets die niet veel data verkeer nodig hebben om te werken, maar aangezien we er wel ruim 30 tegelijk aan hebben staan moet het wifipunt dat aantal wel aankunnen.
We hebben al eerder hier een apple extreme gehad maar daarmee hebben we toch wel wat problemen vaak slecht bereik op diverse plekken in de klas. Accesspunt hoeft dus niet snel te zijn maar wel in staat zijn een flink aantal verbindingen tegelijk te onderhouden / hij wodt aangesloten met upt rechtstreeks op een gigabit switvh in serve ruimte bandbreedte op de lijn is daar ruim voldoende. (glasvezel met 500/500)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh; neem aan dat er iemand op school over de infrastructuur moet gaan? En gezien de vraagstelling ben jij dat niet? Is het dan niet het allersimpelste om op die school even in overleg te gaan met de betreffende persoon/personen zodat er een goed produkt binnenkomt?

Wat is een flink aantal verbindingen? Heb je daar een cijfer bij? Wat is je huidige DHCP-lease & scope want anders zit zometeen je range vol na een dag van 8 les-uren met 8x35 devices?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• jheerink14
We hebben wel een leverancier maar die levert alleen Aerohive, incl beheer en dat is een heel dure optie. We gebruiken nu al meer dan 300 tablets en vwb ip range etc is dat geen probleem, We hebben meen ik 4 ranges van elk rond de 250 ip adressen De tablets hebben een meegeleverd access punt weet even niet exact welke maar die kunnen vaak niet alle tablets aan waardoor er vaak een paar problemen hebben met aanmelden.
dus we zoeken een relatief voordelig wifipunt met redelijk bereik en waar dus minimaal 35 tablets tegelijk op kunnen werken.
Pagina: 1