Pioneer VSX-921 springt naar TV/SAT

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luidspreker1200
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-07-2021
Beste Lezers,

Ik heb een probleem:
Heb een Pioneer VSX-921 receiver. Pracht apparaat ben er zeer tevreden mee.

Maar er is altijd een maar?
Heb een tv er op aangesloten UE46ES8000,een Humax iHDR-5200c,en nog wat apparaten is niet zo belangrijk. Ik bedien het hele spul met Logitech Harmony One. Ging altijd goed, maar nu dus niet.

De aansluitingen zijn: TV staat op out van receiver, de Humax staat op Video 1 In, de Blu-ray op BD In , de Eminent staat op DVD in. Druk op Logitech om tv te kijken. Ik zie dat de receiver op Video 1 staat maar door een onbekende reden gaat de receiver naar TV/SAT. Met de "help knop" van Logitech gaat hij weer naar Video 1 en dan doet alles het weer.

Ik hoop dat ik het duidelijk beschreven heb en dat het goed begrepen wordt.
Is er iemand die weet wat het euvel is graag een antwoord.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 05-09-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

HDMI CEC (of hoe Pioneer dan wel Samsung dat noemen) aan?

offtopic:
TS wat aangepast. Graag in het vervolg letten op spelling en opbouw van de post. Merken en types schrijven we altijd nog met een hoofdletter en na haast elke zin een enter maakt het lezen er ook niet beter op. Een spelfout liggen we echt niet wakker van, maar iets meer tijd had wel in deze post mogen zitten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luidspreker1200
Hallo FeaR,
Bedankt voor de reactie sorry van de text ik weet niet hoe ik het dan moet uitleggen.
Boven staand is dat het antwoord HDMI

groet Albert

[ Voor 4% gewijzigd door luidspreker1200 op 05-09-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En groeten hoeft niet / doen we niet / is ongewenst ;) We doen elkaar permanent de groeten namelijk ;)

Inhoudelijk: ook eens zoiets gehad met mijn Denon. Bleek de draaiknop van de bronkeuze op de receiver zelf net niet helemaal lekker op een keuzepositie te staan. Dus draai daar eens even aan, en probeer het dan nog eens.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

?

Controleer eens of iets van HDMI CEC (HDMI Control, Anynet, Easylink, Bravia Synch, benaming verschilt per merk) aan staat. Dat zorgt dat de receiver op TV/SAT kan springen als je de TV aan zet. Voor de test kan je dat altijd uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:35
Helaas zit dat in de Samsung TV. Ik heb hetzelfde probleem, zelfs als de tv in stand-by staat schakelt de versterker af en toe om naar TV.

Heb het ook getest met andere merken tv's, maar Samsung en HDMI-CEC is geen goede combinatie. Het hele ARC werkt goed, alleen de CEC of communicatie naar andere apparatuur werkt slecht.

Samsung geeft als commentaar dat Pioneer het niet goed voor elkaar heeft, maar Samsung heeft het CEC protocol niet geheel gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Maeslant schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 22:29:

Samsung geeft als commentaar dat Pioneer het niet goed voor elkaar heeft, maar Samsung heeft het CEC protocol niet geheel gevolgd.
Volgens mij is een schuldige aanwijzen niet echt mogelijk aangezien fabrikanten vrij zijn aanpassingen te doen aan de HDMI CEC standaard. Het is zelfs mogelijk dat apparatuur van dezelfde fabrikant onderling niet goed werkt. HDMI CEC klinkt in de theorie goed, maar in de praktijk kent het helaas nogal wat nukken. Daarom ook jammer dat sommige merken HDMI ARC aan CEC koppelen waardoor ARC onbruikbaar kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:35
FeaR schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 23:18:
[...]

Volgens mij is een schuldige aanwijzen niet echt mogelijk aangezien fabrikanten vrij zijn aanpassingen te doen aan de HDMI CEC standaard. Het is zelfs mogelijk dat apparatuur van dezelfde fabrikant onderling niet goed werkt. HDMI CEC klinkt in de theorie goed, maar in de praktijk kent het helaas nogal wat nukken. Daarom ook jammer dat sommige merken HDMI ARC aan CEC koppelen waardoor ARC onbruikbaar kan worden.
Ben het niet helemaal met je eens, mijn Pioneer werkt dus wel goed met een Philips, LG of Sony TV. Hiernaast werkt een Denon of Marantz receiver ook niet met de Samsung. Heb niet alle combi's geprobeerd, maar google maar HDMI CEC en Samsung komt overal opduiken.

@luidspreker1200 Heb je ook last dat hij naar TV gaat als je bv muziek aan het streamen ben / radio luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luidspreker1200
Ik wil even zegen dat ik het heb gevonden heb bij de Sansung tv ue46es8000 anynet+ uit gezet.
Heb nu geen last meer ik gebruik Logitech Harmony one om alles te regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luidspreker1200
Hallo Maeslant,
Ook nog even op jou vraag ik had geen last met de radio en de blue-ray speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-10 07:59
luidspreker1200 schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:46:
Ik wil even zegen dat ik het heb gevonden heb bij de Sansung tv ue46es8000 anynet+ uit gezet.
hoe kan je deze optie uit zetten? ik heb een ju7000 maar kan die optie niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dit probleem voorbij komen. Lijkt op dat waar ik zelf mee zit. Mijn Pioneer VSX-S510 springt constant in tv-modus, zodra een nummer op de cd is afgelopen. De cd draai ik overigens af op de blurayspeler van Pioneer, de BDP 450.
Heb ik niet alle kabels aangesloten? Zit er wellicht eentje verkeerd? Ik weet het niet.
Verbindingen: reciever HDMI kabel in BD out, blu-rayspeler HDMI in sub-aansluiting. Daarnaast loopt er een HDMI direct van reciever naar TV en een van TV direct naar blu-rayspeler.

Wie heeft de oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Het topic van iemand anders kapen wordt niet geheel netjes bevonden. Let daar in het vervolg op.

Aangezien je in dit topic verder gaat mag ik aannemen dat je al getracht hebt HDMI CEC uit te zetten op de apparatuur. Dat bleek in de versie van TS het probleem op te lossen.

Vanwaar eigenlijk een HDMI kabel van de Blu-rayspeler naar de TV én de receiver (en die dan weer naar de TV)? Alles naar de receiver en dan één HDMI van de receiver naar de TV moet voldoen. De receiver is ook niet limiterend voor opties die de Blu-rayspeler heeft (bijvoorbeeld als de bron wel 3D aan kan, maar de receiver niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanTa48
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-04-2021
luidspreker1200 schreef op zondag 6 september 2015 @ 14:46:
Had het zelfde probleem met mijn Pioneer en Samsung TV. Even naar mijn TV instellingen gegaan anynet+ uitgezet probleem opgelost. Het was een f,uitje van een cent dat in 2 minuten werd opgelost. Bedankt voor deze tip.
Pagina: 1