Dag beste Tweakeraars,
Nadat ik windows 10 bij m'n vriendin en zwager prima heb zien werken dacht ik: Laat ik dat ook maar eens doen. Toen begon het gedonder...
Ik kreeg om de 5 minuten BSOD's met elke keer weer een andere error. AVG er af gegooid (schijnt dat met windows 10 nog niet helemaal lekker samengaat), dat loste niets op (drivers allemaal up-to-date). Daarna heb ik windows 10 er opnieuw opgezet, dit keer heb ik m'n C-schijf volledig geformatteerd zodat 'ie een clean installatie kon doen. Weer hetzelfde probleem, dit maal kon ik gek genoeg mijn app-store niet meer openen en had ik allemaal vage mankementen.
Toen maar weer teruggegaan naar windows 8.1. 10 minuten na de installatie kreeg ik weer mijn eerste BSOD, ***! (dit heeft 'ie voor de installatie van w10 nooit gedaan). Meerdere keren windows er opnieuw opgezet met nog steeds hetzelfde probleem.
Naast het hele BSOD probleem krijg ik als ik grotere bestanden wil installeren telkens een ''CRC-error'' en krijg ik te horen dat de bron ''corrupted'' is: CRC error:
The file [locatie].bsa doesn't match the file in the setup's .cab file. The medium from which you are running the setup may be corrupted; contact your software vendor.
Dit krijg ik zowel bij .ISO bestanden als bij updates van games.
Google vertelde me dat mijn RAM misschien het probleem was. Ik heb er 2x4GB 1600MHZ nieuwe RAM strips in gedaan en heb 0 verbetering (zelfde als mijn oude).
Heeft iemand enig idee hoe ik dit verder kan aanpakken of weet waar het aan kan liggen?
Alvast hartelijk bedankt.
Met vriendelijke groet,
Patrick
------------------
System Information
------------------
Time of this report: 9/5/2015, 19:23:31
Machine name: PATRICK-PC
Operating System: Windows 8.1 64-bit (6.3, Build 9600) (9600.winblue_gdr.140221-1952)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: MSI
System Model: MS-7808
BIOS: BIOS Date: 09/30/13 09:16:33 Ver: 04.06.05
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-3470 CPU @ 3.20GHz (4 CPUs), ~3.2GHz
Memory: 8192MB RAM
Available OS Memory: 8126MB RAM
Page File: 2945MB used, 7101MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.03.9600.16384 64bit Unicode
Nadat ik windows 10 bij m'n vriendin en zwager prima heb zien werken dacht ik: Laat ik dat ook maar eens doen. Toen begon het gedonder...
Ik kreeg om de 5 minuten BSOD's met elke keer weer een andere error. AVG er af gegooid (schijnt dat met windows 10 nog niet helemaal lekker samengaat), dat loste niets op (drivers allemaal up-to-date). Daarna heb ik windows 10 er opnieuw opgezet, dit keer heb ik m'n C-schijf volledig geformatteerd zodat 'ie een clean installatie kon doen. Weer hetzelfde probleem, dit maal kon ik gek genoeg mijn app-store niet meer openen en had ik allemaal vage mankementen.
Toen maar weer teruggegaan naar windows 8.1. 10 minuten na de installatie kreeg ik weer mijn eerste BSOD, ***! (dit heeft 'ie voor de installatie van w10 nooit gedaan). Meerdere keren windows er opnieuw opgezet met nog steeds hetzelfde probleem.
Naast het hele BSOD probleem krijg ik als ik grotere bestanden wil installeren telkens een ''CRC-error'' en krijg ik te horen dat de bron ''corrupted'' is: CRC error:
The file [locatie].bsa doesn't match the file in the setup's .cab file. The medium from which you are running the setup may be corrupted; contact your software vendor.
Dit krijg ik zowel bij .ISO bestanden als bij updates van games.
Google vertelde me dat mijn RAM misschien het probleem was. Ik heb er 2x4GB 1600MHZ nieuwe RAM strips in gedaan en heb 0 verbetering (zelfde als mijn oude).
Heeft iemand enig idee hoe ik dit verder kan aanpakken of weet waar het aan kan liggen?
Alvast hartelijk bedankt.
Met vriendelijke groet,
Patrick
------------------
System Information
------------------
Time of this report: 9/5/2015, 19:23:31
Machine name: PATRICK-PC
Operating System: Windows 8.1 64-bit (6.3, Build 9600) (9600.winblue_gdr.140221-1952)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: MSI
System Model: MS-7808
BIOS: BIOS Date: 09/30/13 09:16:33 Ver: 04.06.05
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-3470 CPU @ 3.20GHz (4 CPUs), ~3.2GHz
Memory: 8192MB RAM
Available OS Memory: 8126MB RAM
Page File: 2945MB used, 7101MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.03.9600.16384 64bit Unicode