Account win 10 automatisch laten afmelden bij afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoekies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb Windows 10 met 5 accounts.

2 met wachtwoord en 3 (voor de kids) zonder.

Bij de accounts zonder wachtwoord gaat de pc na afsluiten en opstarten gelijk naar het account zonder te kunnen kiezen tussen de accounts.
Er moet dan eerst worden afgemeld om de keuze tussen de accounts te krijgen

Is het mogelijk dat de accounts zonder wachtwoord automatisch afmelden bij afsluiten?

Op internet kan ik niets vinden en in de instellingen ook niet.

Groeten,

Maarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien niet helemaal wat je zoekt maar:

Rechter muisklik op "Start" -> RUN/Uitvoeren -> GPEDIT.MSC
  • Local Computer Policy
  • WIndows Settings
  • Security Settings
  • Local Policys
  • Security Options
  • "Interactive Logon: Do Not require CTRL + ALT + DEL" op "Disabled" zetten.
Daarmee MOET je dus op CTRL + ALT + DEL drukken voordat er ook maar iemand zichzelf aan kan melden (zoals in een domein) en vraagt de machine dus om credentials na een reboot.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 05-09-2015 19:09 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoekies
Hallo,

Dank voor de melding, maar dat is niet wat ik zoek een wachtwoord instellen is dan makkelijker

In Windows 7 werkte dit standaard wel zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Sinds Windows 8 is een "Shut-Down" al géén échte "Shut Down" meer maar een hybernate (zodat een machine sneller opstart en aanmeld).

Wat je zou kunnen doen is onder het "Power Management" de opties aangaande "Fast Boot" uitzetten.

http://blogs.technet.com/...up-with-group-policy.aspx

Misschien wel leuk om te lezen als je graag weet waardoor je probleem veroorzaakt wordt (én waarom ik er een tiefus hekel aan heb) :P

[ Voor 35% gewijzigd door Will_M op 05-09-2015 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In een command prompt, powershell of bij Winkey+R (uitvoeren) het commando 'control userpasswords2' uitvoeren. In het venster wat dan naar voren komt kan je aangeven welk account standaard aangemeld wordt, maar ook dat er altijd een account geselecteerd moet worden. Dit laatste zou standaard moeten zijn bij het aanwezig zijn van 2 of meer accounts, met of zonder wachtwoord.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hero of Time schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:40:
In een command prompt, powershell of bij Winkey+R (uitvoeren) het commando 'control userpasswords2' uitvoeren. In het venster wat dan naar voren komt kan je aangeven welk account standaard aangemeld wordt, maar ook dat er altijd een account geselecteerd moet worden. Dit laatste zou standaard moeten zijn bij het aanwezig zijn van 2 of meer accounts, met of zonder wachtwoord.
Probleem met dat "Control Userpasswords2" CPL'etje is dat "lokale gebruikers" er ook weer aan kunnen komen én het automagisch inloggen weer áán kunnen zetten voor d'r eigen account.

Maar je hebt wel gelijk: Standaard zou dat "vinkje" voor automatisch aanmelden er NIET mogen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En itt tot jouw reacties, heeft de mijne wel zin bij de TS. Pas vanaf Pro heb je gpedit, dus voor een home versie kom je daar al niet ver mee. Daarnaast is fastboot niet de oorzaak dat je gelijk aangemeld wordt bij Windows.

Dat het afsluiten van Windows sinds 8 meer een save state is, is juist ontzettend handig voor het verkorten van de opstarttijd. Het zal echter niet in de weg gaan zitten voor het selecteren van een gebruiker als er meer dan 1 op 't systeem aanwezig is. Al heb je 2 zonder wachtwoord, dan nog krijg je de vraag welke user er moet aanmelden. Alleen als je hebt ingesteld dat gebruiker X altijd moet aanmelden gebeurt dat ook, maar dat is altijd al zo geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoekies
Mede tweakers dank voor de reacties

De manier van Hero of Times heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
wimmel_1 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:53:
[...]

Probleem met dat "Control Userpasswords2" CPL'etje is dat "lokale gebruikers" er ook weer aan kunnen komen én het automagisch inloggen weer áán kunnen zetten voor d'r eigen account.
Wat een onzin zeg. Bij control userpassword2 krijg je altijd vraag om met een admin account in te loggen behalve als je als een admin ingelogd ben...
Doe je dat niet dan kan je er geen wijzigingen er in aanbrengen

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SRich schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 23:15:
[...]

Wat een onzin zeg. Bij control userpassword2 krijg je altijd vraag om met een admin account in te loggen behalve als je als een admin ingelogd ben...
Doe je dat niet dan kan je er geen wijzigingen er in aanbrengen
Je bedoelt die "UAC" melding welke je weg kunt klikken op een "gemiddelde" (niet domain joined) PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarna je dus niets kunt veranderen, want geen admin rechten. Heb je wel admin rechten, dan krijg je geen UAC prompt omdat 't een Windows eigen ding is. Tenzij je UAC op de hoogste optie hebt staan, dan vraag-ie om alles wat admin rechten nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hero of Time schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 23:21:
Waarna je dus niets kunt veranderen, want geen admin rechten. Heb je wel admin rechten, dan krijg je geen UAC prompt omdat 't een Windows eigen ding is. Tenzij je UAC op de hoogste optie hebt staan, dan vraag-ie om alles wat admin rechten nodig heeft.
Als je "nieuwe" accounts aanmaakt met de "standaard" rechten dan zijn ze nog steeds lid van de "Local Administrator" groep. Om er voor te zorgen dat "per default" alleen in de "Local User" groep terecht komen zul je nog wel wat moeten doen óf gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als ik in Windows een nieuwe gebruiker aanmaak en geef bij het aanmaken dat het een normale gebruiker is, ipv admin, dan heeft die user echt geen admin rechten en is die ook niet lid van de local admins.
Wimmel, ik raad je aan om met harde bewijzen te komen bij al je beweringen, want wat ik vandaag heb gezien van je klopt van geen kant, is niet van toepassing of heeft er niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
wimmel_1 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 23:17:
[...]

Je bedoelt die "UAC" melding welke je weg kunt klikken op een "gemiddelde" (niet domain joined) PC?
Wimmel voor jou informatie

Ik heb zowel windows 10 pc's die in domain hangen als niet dc pc's

En op allebei de versies als ik met een niet (local)admin account inlog vraag ie om admin rechten.
Geef je die niet op dan laad ie ze allebei maar zonder opties om te veranderen.

Ik heb 4 pc's die aan windows dc hangen. En op 3 daarvan heb ik het net getest. ik heb nog paar pc's(niet joined) net getest via teamviewer.
Op alle 7 gaven ze dezelfde reactie.....

Dus wat jij zegt klopt niet

Het grote adblocking topic

Pagina: 1