Toon posts:

Hoe veilig uitbesteden van gsm-abonnement ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou een gsm-abonnement op mijn naam willen laten zetten voor iemand anders.
Dit om allerlei redenen.
Op zich geen probleem; je kan een abonnement al na één maand stoppen.
Je kan ook van alles laten blokkeren : 07 - en 09 nummers en sms'n naar 4 cijfers ?
Of vergis ik mij met dit laatste ?
Ik wil ook niet het duurste abonnement met onbeperkt bellen.
Ik dacht eentje rond de 20 euro per maand.
Vraag :
Is er een operator die de mogelijkheid biedt om zo een medium-abonnement af te sluiten waar je niet boven kunt gaan? Wil de persoon er toch boven gaan; dan op eigen kosten met extra herlaad-kaart die maand.

Is dit niet mogelijk; dan kan je natuurlijk met twee gsm's werken:
Op de ene een abonnement met limiet (dus een medium-abonnement dat stopt na alles opgebeld te hebben in één maand; als dit hoe dan ook mogelijk is ? ).
En op de andere gsm (en andere nr.) alleen herlaad-kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Waarom zou je dit willen doen?
Waarschijnlijk heeft die persoon gewoon schulden. Beter koopt diegene gewoon een prepay kaart. Of simpel.nl daar kan je limieten instellen.

Geen idee of het legaal is om een katvanger te zijn voor een telefoonabonnement.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die persoon is krab bij kas (haar geld wordt beheert).
En ik heb er ongeveer 20 euro per maand er voor over om haar te laten bellen met de voordelen van een abonnement.
Nu werken we nog met kaarten.
Het is in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Jammer voor de NL had ik de perfecte oplossing, Hollands nieuwe. Geen idee of er in Belgie ook zo´n provider is. Ik zou toch voor een prepaid gaan, dan vraagt ze maar of iemand haar wil terug bellen.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:20
Aangezien haar geld wordt beheerd is het zeker niet mogelijk dat zij zelf een abonnement neemt en dat jij dan het maandbedrag overmaakt? Dan is zij wel de verantwoordelijke, maar draag jij de financiële lasten. Misschien kun je zoiets regelen met de persoon/instantie die haar geld beheert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ronald8 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 18:19:
Aangezien haar geld wordt beheerd is het zeker niet mogelijk dat zij zelf een abonnement neemt en dat jij dan het maandbedrag overmaakt? Dan is zij wel de verantwoordelijke, maar draag jij de financiële lasten. Misschien kun je zoiets regelen met de persoon/instantie die haar geld beheert.
Ik bedoel alles op mijn naam. En het toestel in haar bezit.
Ze zit wel erg krab nu.
Haar bewindvoerder zal het nooit doen.
Mobistar, Base, Proxymus hebben al geen abonnement dat stopt .

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2015 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Je hebt het over de 'voordelen van een abbonement': kan je aangeven wat deze voordelen precies zijn ten opzichte van herlaadkaart? Wat is precies het probleem met een prepaidkaart?

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
roeleboel schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 18:42:
Je hebt het over de 'voordelen van een abbonement': kan je aangeven wat deze voordelen precies zijn ten opzichte van herlaadkaart? Wat is precies het probleem met een prepaidkaart?
Een herlaadkaart is niks ter vergelijking met bijvoorbeeld Base 15 (=15 euro bundel).
Met Base 15 kan ze onbeperkt bellen naar Base, en 120 minuten naar andere nummers.
Mijn plan is nu haar een extra gsm te geven, met nieuw extra nummer, en met Base 15.
Ze moet mij wel beloven als de 120 minuten op zijn te stoppen met bellen naar andere operatoren,
en haar huidige gsm hier verder voor te gebruiken,
(behalve voor Base kan ze doorbellen met de nieuwe gsm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Je hebt er zelf al erg weinig vertrouwen in, ik zou het dus ook niet op mijn naam laten zetten. Ik kan het je alleen maar afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kecin schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:55:
Je hebt er zelf al erg weinig vertrouwen in, ik zou het dus ook niet op mijn naam laten zetten. Ik kan het je alleen maar afraden.
Tja das een personenkwestie.
Theoretisch kan ze in een maand pak weg 1000 euro opbellen.
Haar kennende houdt ze zich aan haar woord.
Ze zal dit weigeren, als ze zichzelf niet vertrouwd, hiermede.
En na 1 maand kan ik het in principe reeds stopzetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:00:
[...]

Tja das een personenkwestie.
Theoretisch kan ze in een maand pak weg 1000 euro opbellen.
En na 1 maand kan ik het in principe reeds stopzetten.
Waarom kan ze dat dan niet regelen met haar bewindvoering als ze zo te vertrouwen is? In Nederland telt een mobiel telefoonabonnement gewoon mee in de schuldsanering. Dit is een soort eerst levensbehoefte (wanneer je geen vaste lijn hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:23
Zonder ook maar iets van de situatie te kennen: iemand zit niet helemaal voor niets in de schulden. Dat kan je door omstandigheden overkomen maar het kan ook slecht 'management' zijn (geen gevoel voor geld, moeite met budgettering, moeite met grenzen aanhouden). In het eerste geval: doe wat je goed lijkt. In het tweede geval: doe ook wat je goed lijkt.

Kort samengevat: jij kent de situatie het beste dus dat zul je zelf moeten beoordelen.

Technisch gezien zou ik een abonnement wat een ander gebruikt simpelweg niet op mijn naam willen hebben. Al is het maar omdat jij verantwoordelijk bent voor dat abonnement ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 17:51:
Die persoon is krab bij kas (haar geld wordt beheert).
En ik heb er ongeveer 20 euro per maand er voor over om haar te laten bellen met de voordelen van een abonnement.
Nu werken we nog met kaarten.
Het is in België.
Geef haar alditalk ofzo, of mobile vikings, dat is ook goedkoop bellen. Maar toch prepaid.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:04

BPP

Is dit iets Belgisch ofzo? Je zegt het al twee keer. :+
Pagina: 1