After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat was je ook al opgevallen dus?
Commandline FTW | Tweakt met mate
't is heel incidenteel, maar ben dan ook niet heel actief. Mocht ik het idee hebben dat het vaker voorkomt dan zal ik me hier melden.ACM schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:06:
[...]
Melden heeft in zoverre zin dat e.e.a. dan wellicht niet door ons gesloten wordt. Maar we hebben inderdaad geen specifieke logging voor jou. Als je denkt dat jij het vaak genoeg mee hebt gemaakt om ook daarin te komen, kan dat uiteraard wel.
[...]
Waarom deed je dat hier dan niet?

[ Voor 29% gewijzigd door Migrator op 23-06-2016 20:12 ]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Ik had er nooit echt op gelet, maar inderdaad, de quotes in dit topic lijken goed te gaan.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde

Behalve die ene die ik zelf gesloopt had door het messageID eruit te laten.Raven schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:13:
[...]
Ik had er nooit echt op gelet, maar inderdaad, de quotes in dit topic lijken goed te gaan.
That reminds me:Hero of Time schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:14:
[...]
Behalve die ene die ik zelf gesloopt had door het messageID eruit te laten.

Nu maar wachten tot het weer misgaat
[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 23-06-2016 20:16 ]
Oscar Wilde
En bedankt.Raven schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:15:
[...]
That reminds me:
[afbeelding]
Nu maar wachten tot het weer misgaat
Tot nu toe gaat het nog goed.
Net nu we hele traces loggen, gaat het niet meer fout natuurlijk...Hero of Time schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:17:
[...]
En bedankt.
Tot nu toe gaat het nog goed.

Jep, nog steeds niets gemist vziw.koku schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:36:
[...]
Net nu we hele traces loggen, gaat het niet meer fout natuurlijk...
koku schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:36:
[...]
Net nu we hele traces loggen, gaat het niet meer fout natuurlijk...

Oscar Wilde
Voor iedereen tracing inbouwen dus, en 't probleem is opgelost?
Wel worden in die post 3 verschillende posts van mij gequotet. Misschien gewoon by design hoor, maar ik dacht ik vermeld het even
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat is by design.oisyn schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:00:
Ik kreeg zojuist 3 notificaties voor dezelfde post: Martinspire in "\[23 juni 2016] Brexit: 52% leave, 48% remain".
Wel worden in die post 3 verschillende posts van mij gequotet. Misschien gewoon by design hoor, maar ik dacht ik vermeld het even
Intentionally left blank
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
[ Voor 27% gewijzigd door Raven op 29-06-2016 13:45 ]
Oscar Wilde
Ik ga totaal niet reageren op je reactie, maar ik wil gewoon even een notificatie testen.Raven schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:43:
With ^, ik zou graag een vinkje willen waarmee dat samenvoegen uitgezet kan worden. * Raven is soms ook aan het zoeken na het samenvoegen van quote-meldingen... Zelfs op https://tweakers.net/my.tnet/notifications/ worden ze samengevoegd, terwijl het daar volgens mij nou niet echt nodig is.
That said, ik heb nu de extra debugging die ervoor zorgde dat de notificaties blijkbaar allemaal goed gingen weer uitgezet en andere debugging aangeslingerd. Mischien gaat het nu ook niet meer fout, dan hebben we het vast per ongeluk gefixt
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Deze kwam iig door. Nu maar afwachten of dat zo blijft. Zou humor zijn als het aanzetten van debugging het opgelost heeftKees schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:17:
maar ik wil gewoon even een notificatie testen.
That said, ik heb nu de extra debugging die ervoor zorgde dat de notificaties blijkbaar allemaal goed gingen weer uitgezet en andere debugging aangeslingerd. Mischien gaat het nu ook niet meer fout, dan hebben we het vast per ongeluk gefixt
Oscar Wilde
Op zich wel, maar helaas zorgt dat er dan ook voor dat we geen idee wat dan de oplossing wasRaven schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:00:
Zou humor zijn als het aanzetten van debugging het opgelost heeft

Overigens is niet alleen de logging aangepast, ook een versie-update van de communicatiesoftware.
Dat lijkt me eerder door de meest recente release en niet pas sinds Kees' wijzigingen?Hero of Time schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:19:
Er is wel een verandering geweest in de notificaties, want eerst had je niet het thumbs up icoon voor een notificatie daarvan. Zou wat wezen dat het met die change is gefixt. Ik heb iig nog geen gemist vziw.
Mist iemand nog quote-notificaties?
Dat zeg ik ook.ACM schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:06:
[...]
Dat lijkt me eerder door de meest recente release en niet pas sinds Kees' wijzigingen?
Nog niets gemist. Als Raven ook niets heeft gemist, lijkt het opgelost en kan dit topic wat mij betreft naar het archief. We openen dan wel weer een nieuw topic als het zich toch nog wel voordoet.Mist iemand nog quote-notificaties?
Oscar Wilde
[ Voor 14% gewijzigd door Migrator op 04-07-2016 12:15 ]
Volgens mij was het wel eens gemeld dat als een quote in een ander topic geplaatst wordt, de notificatie niet meer klopt. Dat heb ik nu dus weer. De notificatie zegt dat ik in "het grote IPv6 topic" ben gequote, terwijl de quote in het MF topic van IPv6 staat. Was daar al een ticket voor?
Oscar Wilde
Was dat Snow_King in "IPv6" ? Die werd namelijk ook door kees in "het grote IPv6 topic" zelf gequote - Kees in "Het grote IPv6 topic"Raven schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:02:
Had net weer last van een quote-notificatiebug, alleen niet die waar het topic voor was aangemaakt
Volgens mij was het wel eens gemeld dat als een quote in een ander topic geplaatst wordt, de notificatie niet meer klopt. Dat heb ik nu dus weer. De notificatie zegt dat ik in "het grote IPv6 topic" ben gequote, terwijl de quote in het MF topic van IPv6 staat. Was daar al een ticket voor?
Dan is het namelijk sec gezien geen bug, maar een gevolg van het combineren van die twee quotemeldingen in 1...
Intentionally left blank
En het is wel eens eerder voorgekomen.
[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 07-07-2016 10:44 ]
Oscar Wilde
Oh zo. Nou ja, als wij niet op de hoogte zijn van dat soort bugs dan zal er ook geen ticket voor zijnRaven schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:43:
Jep, maar die meldingen werden niet samengevoegd (anders had ik het niet gemeld), voor de quote van Kees staat een aparte melding. Alleen zeggen beide meldingen dat het om een quote in "het grote ipv6 topic" gaat wat bij de melding van Snow_King dus niet klopt. De link klopt wel overigens.
Intentionally left blank
Oscar Wilde
Dan zal er vast geen ticket voor zijn gemaakt, of is deze zoekgeraaktRaven schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:47:
Hmm, ik kan mij herinneren dat dit probleempje al eerder gemeld was
Intentionally left blank
Dan werkt dat nog niet helemaal goed.crisp schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:13:
[...]
Dat is by designAls meerdere mensen dezelfde post quoten worden die notificaties wel samengevoegd (zolang de notificatie nog niet gelezen is).

Gisteren (om 23.30 uur) had ik de onderste notificatie, en deze twee reacties waren samen gevoegd.
Vanmorgen (om 8.30 uur) opende ik het forum weer, en dan zie ik dat twee reacties niet zijn samengevoegd, terwijl ik die allebei nog niet had gelezen.
Het werkt dus af-en-toe wel en af-en-toe niet.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Nee, Ibbel quotte een ander bericht dan MongaOnbekend schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:55:
[...]
Dan werkt dat nog niet helemaal goed.
[afbeelding]
Gisteren (om 23.30 uur) had ik de onderste notificatie, en deze twee reacties waren samen gevoegd.
Vanmorgen (om 8.30 uur) opende ik het forum weer, en dan zie ik dat twee reacties niet zijn samengevoegd, terwijl ik die allebei nog niet had gelezen.
Het werkt dus af-en-toe wel en af-en-toe niet.
Intentionally left blank
Dan werkt dat prima.
Tenzij ik wat heb gemistACM schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:47:
Het lijkt erop dat het (missen van quote-notificaties) niet meer voor komt?
Oscar Wilde
Jup, geen missers meer gehad vziw.ACM schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:47:
Het lijkt erop dat het (missen van quote-notificaties) niet meer voor komt?
Nu is er ook net een release online gegaan, maar betwijfel of dat er iets direct mee te maken heeft gehad (.plan is van 12:56, reactie met quote om 13:20), al kan het probleem wel opnieuw zijn opgetreden nadat het dus gefixt was.
Hero of Time schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:34:
AAARGHH, echt, net een dus gemist: fRiEtJeSaTe in "User gefilterde group policies werken niet meer"
Nu is er ook net een release online gegaan, maar betwijfel of dat er iets direct mee te maken heeft gehad (.plan is van 12:56, reactie met quote om 13:20), al kan het probleem wel opnieuw zijn opgetreden nadat het dus gefixt was.

We gaan er weer naar kijken

Foritain in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 121"
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 15-07-2016 20:21 ]
Oscar Wilde
Intentionally left blank
Heh, die term kende ik nog niet.
Wil je niet op de zaterdagochtend

Oscar Wilde
Die term zocht ik gisteren
Intentionally left blank
Heh, ik moest gister ook even Googlen en toen kwam ik op deze pagina, weer wat geleerdcrisp schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 11:01:
[...]
Die term zocht ik gisterenIk kwam wel op Schrödinger, maar dat was het niet
Ik geef slechts blijk van een deel van de vocabulaire die ik bezit - wellicht dat enige cafeïneconsumptie helpt bij het interpreteren van mijn forumcommunicatieRaven schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 10:36:
[...]
Wil je niet op de zaterdagochtendmet rare termen gaan gooien?
Helaas trouwens geen van jullie quotes gemist...
Afgezien van dat ik koffie smerig vind en de echte MtnDew steeds moeilijker te vinden is, ik heb de quote (ook) niet gemistMigrator schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 11:12:
[...]
Ik geef slechts blijk van een deel van de vocabulaire die ik bezit - wellicht dat enige cafeïneconsumptie helpt bij het interpreteren van mijn forumcommunicatie
Helaas trouwens geen van jullie quotes gemist...
Oscar Wilde
edit: Nog een: Tomsworld in "Het grote IPv6 topic"

[ Voor 65% gewijzigd door Raven op 17-08-2016 09:10 ]
Oscar Wilde
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Oscar Wilde
BlackEyedAngel in "Het Grote Kleinemededelingentopic - Deel 342"

[ Voor 68% gewijzigd door Raven op 31-08-2016 14:46 ]
Oscar Wilde
edit: En wéér een: BlackEyedAngel in "Het Grote Kleinemededelingentopic - Deel 342"
[ Voor 96% gewijzigd door Raven op 31-08-2016 17:25 ]
Oscar Wilde
[ Voor 94% gewijzigd door Raven op 31-08-2016 17:24 ]
Oscar Wilde
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Oscar Wilde
[ Voor 82% gewijzigd door Raven op 12-09-2016 07:57 ]
Oscar Wilde
Verwijderd in "Raspberry + CUPS"
Ook deze niet? Weet je zeker dat je niet per ongeluk de optie hebt aangepast in je voorkeuren?ardvark99 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:40:
Sinds gisteren heb ik ook geen notificaties meer ontvangen op forum topics.
Oscar Wilde
Oscar Wilde
Imnoa schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:23:
Ben ik de enige met een flinke delay op de Notificaties op tweakers ?
BlackEyedAngel schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:24:
[...]
Ah het ligt niet aan mij dus dat het wat achterloopt..
Touchdomex schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:24:
[...]
Met de quotes wel ja. De duimpjes omhoog niet.
Try SCE to Aux
Oscar Wilde
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 19:33
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Caelorum in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓"
Saillant detail: op die post is later nog gereageerd door iemand anders: farlane in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓"
[ Voor 43% gewijzigd door .oisyn op 28-09-2016 11:42 ]
Oscar Wilde
Oscar Wilde
Oscar Wilde
[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 01-10-2016 20:30 ]
Maar worden er inmiddels voor meer gebruikers logs aangemaakt dan? Dacht dat dat nog altijd voor maar 2 personen gebeurde. Hoe kunnen de extra meldingen van anderen dan helpen?.oisyn schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 20:29:
Het is gunstig omdat de issue dan makkelijker te achterhalen is. Hoe beter een bug te reproduceren is, hoe sneller je 'm kan fixen.
Oscar Wilde
Hoe minder vaak het gebeurt, hoe lastiger het is om het te achterhalen. Nu kun je op korte termijn steeds gerichtere diagnostics toevoegen.Hero of Time schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 20:34:
Definieer "herproduceren"? Want dit is een geval dat je niet in een 'lab' kan nabootsen. Het is meer een hit & mis en het verleden heeft al aangetoond dat het achterhalen wel heel erg lastig is.
Dat het er niet is wil toch niet zeggen dat het er niet kan komen?Raven schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 20:36:
[...]
Maar worden er inmiddels voor meer gebruikers logs aangemaakt dan? Dacht dat dat nog altijd voor maar 2 personen gebeurde. Hoe kunnen de extra meldingen van anderen dan helpen?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Inderdaad, maar bijvoorbeeld van ActiveMQ hebben we geen enkele aanwijzing dat andere berichten ook niet verwerkt worden. Bijvoorbeeld onze clickouts in de pricewatch lopen ook via ActiveMQ en worden daarna in de database geplaatst. Dus daarvan kunnen we precies vergelijken wat we in access logs vinden en wat er in de databas zit; allemaal. En als het iets is dat 'af en toe' gebeurt, zou je juist verwachten dat het dan een duidelijker verschil geeft met iets dat frequenter gebeurt.AW_Bos schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 09:21:
Je zou denken aan een race-condition of een bepaalde, soms weigerende services (ActiveMQ?) die die notificatie niet afhandelt.
Dus het is niet zo simpel als af en toe een weigering van ActiveMQ. Maar desalniettemin lijkt het wel 'daar ergens' te zitten... We hebben deze issue een tijdje stil gelegd omdat het niet te reproduceren is, maar ik ga 'm weer in de komende sprint toevoegen om te zien of onze sindsdien uitgebreidere logging wat nuttigs toont.
Nu we de betere logging hebben en we precies kunnen zien hoe laat en vanaf welke servers e.e.a gebeurde, is het eigenlijk vrij duidelijk wat er de oorzaak is. En volgens mij logt de nieuwere versie van ActiveMQ die we ondertussen hebben geinstalleerd ook duidelijker wat er gebeurt:
1
2
3
4
5
| 2016-09-28 22:14:55,310 | WARN | suppressing duplicate message send [ID:phobos-44763-1473074816679-26:18380536:-1:1:3] from network producer with producerSequence [3] less than last stored: 5 | org.apache.activemq.broker.ProducerBrokerExchange | ActiveMQ Transport: tcp:///172.29.249.33:59068@61616 |
Nou nog oplossing...

[ Voor 7% gewijzigd door ACM op 02-10-2016 13:41 ]
Oscar Wilde
Dat heeft met de interne communicatie te maken. Het wordt verzonden vanuit de php-code naar de activemq op dezelfde webserver (localhost). En vanuit die activemq naar de centrale. Vanaf die centrale worden de berichten vervolgens geconsumeerd.
En deze melding vindt rond dat doorsturen van webserver bij ontvangst op de centrale server plaats. Dus het heeft verder niets te maken met eventueel meerdere keren quotes tegenkomen ofzo
Tom-Z in "Opnieuw 14 dagen zichttermijn/bedenktijd/spijtoptant?"
De centrale server vond ze duplicate, maar dat waren ze niet. Zo te zien trad het alleen op als we meer dan 1 bericht per pageview stuurden, dus stel dat we 'bericht1 en bericht2' naar de lokale server stuurden, dan zou die ze weer naar de centrale server moeten sturen.
Alleen heel afentoe (3000x per dag, op een totaal van ~5 miljoen berichten per dag) stuurde de lokale server ze 'verkeerdom' door, namelijk eerst bericht2 en dan pas bericht1. Dan klopten de sequence nummers niet meer en de centrale server gooide hem dan weg, iets wat hij pas met de nieuwe versie logged. Die check hebben we nu uitgezet (hoop ik).
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Als je sinds het bericht van Kees hierboven nog quotes mist, dan willen we dat inderdaad weten.Onbekend schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:16:
Heeft het nog zin om elke gemiste notificatie hier te posten?
Tom-Z in "Opnieuw 14 dagen zichttermijn/bedenktijd/spijtoptant?"
Beetje late reactie, maar wat ons betreft is dit toch geen bug.Raven schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:43:
Jep, maar die meldingen werden niet samengevoegd (anders had ik het niet gemeld), voor de quote van Kees staat een aparte melding. Alleen zeggen beide meldingen dat het om een quote in "het grote ipv6 topic" gaat wat bij de melding van Snow_King dus niet klopt. De link klopt wel overigens.
De tekst is zoiets: user X reageerde op jouw post in topic A.
De 'in topic B' slaat op waar de post waarop gereageerd is staat, niet waar de nieuwe reactie (waar de quote in zit) is neergezet... Als daar had gestaan 'op jouw post in topic B' dan kan je je weer afvragen waarom, want jij had helemaal niet gereageerd in B.
Al met al is het wel wat verwarrend omdat je twee verschillende topics ziet. Maar omdat het bericht erg lang wordt als we beide titels gaan tonen, en de code een stukje complexer voor een uitzonderlijke situate, gaan we dit vooralsnog niet aanpassen.
Oftewel, merge notificaties per doelpost (of helemaal niet) ipv per bronpost.
Oscar Wilde
Het is alleen vervelend als je dus met 1 reactie in meerdere topics wordt gequote. Denk aan het grappige plaatjes topic en het bijbehorende discussie-topic. Iemand kan op jou reageren met tekst in het discussie-topic, terwijl iemand anders reageert met een plaatje in het normale topic. In zulke situaties wil je dat het gescheiden is.
Aangezien de originele issues van dit topic zijn opgelost sluit ik 'm af. Anders blijft het een vergaarbak van onduidelijk door elkaar lopende threads waarvan niet meer duidelijk is wat wel en niet opgelost is
Uiteraard, maar staat deze dan nu op de radar of moet daarvoor een apart topic worden geopend?ACM schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:37:
Het anders mergen van notificaties is geen bug, verandering daarin is dan ook een feature request.
Doe nog maar even een los topic, ben nog wel benieuwd naar wat mede-bezoekers ervan vinden..oisyn schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:40:
[...]
Uiteraard, maar staat deze dan nu op de radar of moet daarvoor een apart topic worden geopend?
Zoals Hero of Time die aangeeft het juist wel handig te vinden, zolang het in hetzelfde topic is.
Maar wat was dan de oplossing? ActiveMQ een schop verkopen en de dubbele berichten beter afhandelen (ivm verkeerde volgorde ontvangen op de eindserver)?ACM schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:37:
Aangezien de originele issues van dit topic zijn opgelost sluit ik 'm af.
Ik heb niet gezegd het handig te vinden. Ik heb alleen uitgelegd waarom het scheiden niet altijd even zinvol is en toch ook weer wel.ACM schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:42:
Zoals Hero of Time die aangeeft het juist wel handig te vinden, zolang het in hetzelfde topic is.
Een configuratieoptie om streng met de verkeerde volgorde van sequence ids om te gaan weer uitzetten. Effectief hield ie dan het hoogst geziene sequence id (niet die van TCP-ip) bij en alles wat daar onder zat werd weggegooid.Hero of Time schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:54:
Maar wat was dan de oplossing? ActiveMQ een schop verkopen en de dubbele berichten beter afhandelen (ivm verkeerde volgorde ontvangen op de eindserver)?
En met losse TCP-sessies weet je natuurlijk nooit zeker dat dat inderdaad altijd perfect oplopend is.
Done: [forum] Quote-notificaties niet mergen op bron-postACM schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:42:
[...]
Doe nog maar even een los topic, ben nog wel benieuwd naar wat mede-bezoekers ervan vinden.