Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie + beetje gaming

Pagina: 1
Acties:

• Voxility
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-11 14:47
Hoi boys, misschien kunnen jullie me een beetje helpen? :D

Wat ga je met je laptop doen?
HBO-ICT en wat gaming.
Alles wat ik nodig heb voor school + een paar games, op medium is prima.. Heb thuis een desktop.

Wat is je budget?
Het liefst onder de 1000,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, mee naar school 3, soms 4 dagen per week.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen voorkeur aan merk, maar ik vind het niet erg als hij er strak uit ziet :)

Dit heb ik van school: het lieft voldoe ik aan alle aanbevolen specs :9

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/e214528393cf5f23bb9d569b07937874.png

[ Voor 17% gewijzigd door Voxility op 05-09-2015 16:45 ]

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als aankomend ICT'er moet je goed kunnen googlen, begrijpend lezen en is eigen inzet vereist. Dat moet hier ook; al dit commentaar komt eigenlijk neer op de vraag; "Wat heb je zelf gevonden en waarom?".

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-11 17:29
Leef je eens uit in de pricewatch. Daar kan je heel gemakkelijk enkele schuivertjes en vinkjes aanvinken of verschuiven en dan ga je een kort lijstje vinden van laptops die voldoen aan jouw eisen.

Als je niet kan kiezen tussen deze verschillende modellen, post je hier maar je lijstje en dan zullen wij je verder kunnen helpen.

Maar zoals hierboven verteld wordt: eigen inzet is noodzakelijk en het is zelfs een belangrijk punt voor een aankomende ICTer ;)

• Voxility
Wat jullie zeggen doe ik ook altijd.. heb m'n desktop ook zelf gemaakt en ben daar maanden voor aan het zoeken geweest. Had een laptop maar die voldoet niet. Moet binnenkort weer naar school en heb dus weinig tijd om me overal in te verdiepen

Paar vraagjes:

Hoe belangrijk is een ssd in een laptop?
Wat voor opstarttijd kan ik verwachten van een laptop met HDD rond deze tijd, en hoe goed kunnen HDD's tegen dagelijks vervoer?

Wat is het verschil tussen:
pricewatch: Asus N551JQ-CN020H
vs
pricewatch: Asus N551JB-CN001H

En merk je het verschil tussen onderstaande (5400 of 7200 rpm)
pricewatch: MSI GP60 2QE-851NL (Leopard)

pricewatch: MSI Gaming Series GP60 2QF-1056NL

Of zijn de msi laptops misschien te lomp om mee te nemen?

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:26
Volgens mij kan een HDD tegenwoordig prima tegen vervoer.

Maar een SSD is imho een must tegenwoordig. Naar mijn mening ook het belangrijkste onderdeel in een computer/laptop.

Persoonlijk is een HDD voor mij een no-go.
Je kunt denk ik beter kijken naar een laptop met SSD of er zelf eentje in bouwen, mocht je die SSD willen hebben (wat ik zeker aanraad).

• Voxility
DGonlag2 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 18:18:
Volgens mij kan een HDD tegenwoordig prima tegen vervoer.

Maar een SSD is imho een must tegenwoordig. Naar mijn mening ook het belangrijkste onderdeel in een computer/laptop.

Persoonlijk is een HDD voor mij een no-go.
Je kunt denk ik beter kijken naar een laptop met SSD of er zelf eentje in bouwen, mocht je die SSD willen hebben (wat ik zeker aanraad).
Bedankt voor de tip.

Ik heb ook liever een SSD, of een 50/50 zoals ik nu in mijn desktop heb.
Veel laptops hebben maar 128/256 GB ssd's waarvan ook nog wat opgezogen wordt door het OS etc..
De meeste laptops met SSD hebben vaak weer alleen intel HD graphics... tenzij je 1000+ wil betalen

-edit

pricewatch: Asus A555LB-DM348H is dit wat?

[ Voor 8% gewijzigd door Voxility op 05-09-2015 18:55 ]

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-11 17:29
Die asus is wel leuk. De gt940 zal de meeste games wel trekken op low/medium, de ssd is zeker een must en de cpu is krachtig genoeg voor wat je ermee zal doen.
Pagina: 1