Bij gebruik van CCleaner, 'de schoonmaak module' geeft CCleaner de melding dat Windows Edge afgesloten moet worden, terwijll Edge niet actief is. Wordt Edge actief als windows wordt opgestart en blijft Edgge actief ook als deze niet geactiveerd is of is het een foute melding van CCleaner?
Kijk even bij taakbeheer of er iets tussen staat van Edge.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
CCleaner .. Ik heb het niet zo op CCleaner. Prima dat de tool aangeeft dat Edge afgesloten moet worden? Of wilt de tool dan niet verder? Is die al compatible met W10?
Waarom nu al CCleaner gebruiken? W10 staat er waarschijnlijk pas net op. Ik zou meer kijken naar welk troep je intstalleerd.
Waarom nu al CCleaner gebruiken? W10 staat er waarschijnlijk pas net op. Ik zou meer kijken naar welk troep je intstalleerd.
Verwijderd
Ccleaner is geen troep, hoe kom je daar nou weer bij? Is een erg goed, en handig programma om troep op je pc op te ruimen.Squ1zZy schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:02:
CCleaner .. Ik heb het niet zo op CCleaner. Prima dat de tool aangeeft dat Edge afgesloten moet worden? Of wilt de tool dan niet verder? Is die al compatible met W10?
Denk ook dat er ergens nog een taak van edge loopt.
CCleaner is een tool dat je niet moet gebruiken als er niets stuk is. En als je enkele tientallen registersleutels vindt waarvan je bij het verwijderen van elke sleutel kans maakt jouw windowsinstallatie te slopen, dan heb je uiteindelijk nog maar minder dan duizendste deel van een register aangepakt. Het telefoonboek wordt ook niet plots de helft sneller om door te lezen als je alle Jansens er uit haalt. Het gaat alleen lastig worden die specifieke loodgieter te vinden omdat jouw huis in het weekend onder loopt als blijkt dat die Jansen heet.
De enigen die ik nog tegenkom die CCleaner willen gebruiken hebben iets te verbergen (browsegeschiedenis), maar zelfs dat doet CCleaner niet goed.
De enigen die ik nog tegenkom die CCleaner willen gebruiken hebben iets te verbergen (browsegeschiedenis), maar zelfs dat doet CCleaner niet goed.
Verwijderd
Ccleaner doet ook hele andere dingen naast je register opschonen, en je hoeft helemaal niets, je kan ook gewoon kiezen niets met registersleutels te doen.KrazyJay schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:47:
CCleaner is een tool dat je niet moet gebruiken als er niets stuk is. En als je enkele tientallen registersleutels vindt waarvan je bij het verwijderen van elke sleutel kans maakt jouw windowsinstallatie te slopen, dan heb je uiteindelijk nog maar minder dan duizendste deel van een register aangepakt. Het telefoonboek wordt ook niet plots de helft sneller om door te lezen als je alle Jansens er uit haalt. Het gaat alleen lastig worden die specifieke loodgieter te vinden omdat jouw huis in het weekend onder loopt als blijkt dat die Jansen heet.
Ook verwijdert ccleaner alleen ongebruikte registersleutels.
Ik gebruik het omdat het ineens alle geschiedenis, tijdelijke bestanden, en de prullenbak leegmaakt. In 1 druk op de knop. Ook om programmas te uninstallen is het erg handig. Soms kan je dingen niet in de windows uninstaller vinden, en vind je ze in ccleaner prima. Ook vaak zat gebruikt om registersleutels te verwijderen, nooit geen problemen gehad met ccleaner(in tegenstelling tot andere programma's) Bovendien kan je zelfs een backup maken, dus als je problemen krijgt, kan je het gewoon weer terugzetten. En een schoon register zorgt zeker wel voor een (iets) snellere windows. Om het telefoonboek even aan te houden, als je alle ongebruikte, verouderde nummers verwijdert, ga je wel sneller een actief en kloppend nummer vinden.
En waarom haalt het volgens jou niet goed de geschiedenis leeg?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2015 17:07 ]
Inderdaad is CCleaner een uitstekend tool en is ook geschikt voor Windows 10.
Dat je de registrycleaner niet gebruikt is een keuze en hoor je vaker als advies om dat niet te doen.
Zelf gebruik ik deze tool wekelijks en soms ook de registry cleaner en nog nooit een probleem door gehad. Dat onderdeel wel/niet gebruiken is dus persoonlijk.
Maar buiten dat een zeer handig tool om alle overbodige tijdelijke bestanden snel mee op te ruimen.
Edge zal inderdaad wel meedraaien op de achtergrond waardoor CCleaner uit veiligheid deze melding geeft zodat hij dit niet afsluit terwijl jij nog iets hebt openstaan in Edge.
Dat je de registrycleaner niet gebruikt is een keuze en hoor je vaker als advies om dat niet te doen.
Zelf gebruik ik deze tool wekelijks en soms ook de registry cleaner en nog nooit een probleem door gehad. Dat onderdeel wel/niet gebruiken is dus persoonlijk.
Maar buiten dat een zeer handig tool om alle overbodige tijdelijke bestanden snel mee op te ruimen.
Edge zal inderdaad wel meedraaien op de achtergrond waardoor CCleaner uit veiligheid deze melding geeft zodat hij dit niet afsluit terwijl jij nog iets hebt openstaan in Edge.
Ieder zijn ding natuurlijk. Maar ik laat Windows zelf wel zijn register bijhouden in plaats van 3rd party tools. Om de analogie met he telefoonboek in stand te houden: Als een provider afgesloten nummers niet allemaal weg haalt bij de volgende lichting, dan neem ik liever het risico dat er afgesloten nummers overblijven dan dat ik nummers mis zodat ik niet goed kan functioneren.
Ook nog even over geschiedenis verwijderen: de browsegeschiedenis van computers met virussen en andere soortgelijke problemen en waarop nog even snel CCleaner gebruikt was vooraleer ze aan het begin van de werkdag in te leveren was stuk voor stuk nog in te zien zodat ik tot nu toe altijd nog kon zien welke websites de redenen waren van de problemen. Grappig is dat gebruikers die niets te verbergen hebben in de regel ook geen CCleaner gebruiken.
Maar goed, ieder zijn ding.
Met betrekking tot de vraag van de TS: Het zou best te maken kunnen hebben met een achtergrondproces dat nodig is voor bijvoorbeeld Cortana, of bijvoorbeeld vanwege dat gerucht dat er elke keer data verstuurd wordt elke keer dat je afbeeldingen bekijkt (probeer maar eens met wireshark aan, zelf nog geen tijd voor gehad).
Ook nog even over geschiedenis verwijderen: de browsegeschiedenis van computers met virussen en andere soortgelijke problemen en waarop nog even snel CCleaner gebruikt was vooraleer ze aan het begin van de werkdag in te leveren was stuk voor stuk nog in te zien zodat ik tot nu toe altijd nog kon zien welke websites de redenen waren van de problemen. Grappig is dat gebruikers die niets te verbergen hebben in de regel ook geen CCleaner gebruiken.
Maar goed, ieder zijn ding.
Met betrekking tot de vraag van de TS: Het zou best te maken kunnen hebben met een achtergrondproces dat nodig is voor bijvoorbeeld Cortana, of bijvoorbeeld vanwege dat gerucht dat er elke keer data verstuurd wordt elke keer dat je afbeeldingen bekijkt (probeer maar eens met wireshark aan, zelf nog geen tijd voor gehad).
Ik heb een laptop net aangezet. En meteen de Ccleaner gebruikt. Als ik Ccleaner schoonmaak pop-upt ''Dit proces zal bestanden definitief verwijderen van u computer'' ''Weet u zeker dat u wilt verder gaan?'' Vervolgens druk ik snel ''oke'' (als je wat langer wacht komt er geen tweede pop-up) komt er weer een pop-up ''Microsoft Edge Cache Database and Internet Explorer needs to be closed to clean the internetcache.'' ''Do you want Ccleaner to close Microsoft Edge Cache Database and Internet Explorer?''.
Dus als als je Edge of Explorer aan hebt staan wordt de internetcache niet schoongemaakt.
Die pop-ups kun je trouwens gewoon uitzetten.
Dus als als je Edge of Explorer aan hebt staan wordt de internetcache niet schoongemaakt.
Die pop-ups kun je trouwens gewoon uitzetten.
Pagina: 1