Geen beeld maar wel stroom.

Pagina: 1
Acties:

• Kcetin1994
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-11-2025
Hallo,

Sinds vannochtend werkt mijn pc niet meer,
De pc zelf boot wel op maar geeft geen beeld en ook de toetseboord en muis geven geen licht maar alle fans draaien wel,
Nou heb ik alles wat ik kon eruit gehaald zoals de videokaart,ssd en de ram getest met verschillende slots, de cpu heb ik ook opnieuw erop gezet en de bios batterij ook eruit en erin gedaan.

De specs van pc :
Moederboord : asrock 960GM
Processor : Amd fx 4300
Ram : 2x4gb corsair
Voeding : spire 550watt
Gpu : sapphire x265 dual
Ssd : kingston 120gb

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Johann Sebastian Bach

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Da's mooi. En wat was het resultaat van die stappen? Onze glazen bollen zijn in de revisie namelijk en ruiken kun je dat nog steeds niet :P

Verder: al eens simpelweg een andere monitor geprobeerd? Hoeft natuurlijk niet per definitie je PC te zijn die de geest heeft gegeven ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Kcetin1994
The Eagle schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:58:
Da's mooi. En wat was het resultaat van die stappen? Onze glazen bollen zijn in de revisie namelijk en ruiken kun je dat nog steeds niet :P

Verder: al eens simpelweg een andere monitor geprobeerd? Hoeft natuurlijk niet per definitie je PC te zijn die de geest heeft gegeven ;)
Ik heb al een andere beeldscherm geprobeerd geeft ook geen beeld...
Zoals je kunt zien in de video doet hij niks :(
Verder staat de pc al 20min geen shutdowns of wat anders

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:31

Nemesizz

Untouchable

De pc zelf boot wel op maar geeft geen beeld en ook de toetseboord en muis geven geen licht maar alle fans draaien wel,
Dat de fans draaien wil niet zeggen dat de PC boot, metname omdat je aangeeft dat tobo en muis ook niks doen (geen POST, want dan flitsen ledjes van je toetsenbord altijd even).
(onder booten versta ik: POST en OS start op, of in elk geval dat je nog in de BIOS/UEFI kan komen)

Zelf denk ik meer richting een defecte/stervende voeding, want zoals gezegd, dat de fans draaien zegt vrij weinig (een fan draait ook met 5V, 7V, of 10V, een PC start echter niet op als er bijvoorbeeld maar 10V over je 12V lijn gaat, vandaar dat draaiende fans geen indicatie zijn dat je voeding goed is).
Daarnaast spelen nog meer factoren mee dan alleen de hoogte van de voltage op bepaalde lijnen, heb ook zat voedingen gezien die kapot waren maar wel leuk de juiste voltages gaven over bepaalde lijnen.

Dus, indien mogelijk, een andere voeding proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Nemesizz op 05-09-2015 14:10 ]

• Kcetin1994
Mag ik wat vragen over hoe en wat.

Als de moederboord kapot zou zijn.
Ging de pc aan?
Als de cpu kapot zou zijn?
Ging de pc aan?
Als de voeding 'kapot' is zoals u zei zou de pc nog aan gaan?

Ik heb geen andere voeding op dit moment..

[ Voor 11% gewijzigd door Kcetin1994 op 05-09-2015 14:13 ]

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Kcetin1994 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:10:
Mag ik wat vragen over hoe en wat.

Als de moederboord kapot zou zijn.
Ging de pc aan?
Als de cpu kapot zou zijn?
Ging de pc aan?
Als de voeding 'kapot' is zoals u zei zou de pc nog aan gaan?
Is afhankelijk van 'of' 'wat' en 'hoe' is defect is.
Een doorgefikt moederbord (kortsluiting) gaan een PC niet aan (meestal), maar kan ook iets simpels defects aan zijn dan zal een PC wel aangaan (fans draaien) maar doet verder niks (geen POST, geen boot).

Zelfde bij CPU. CPU's gaan zelden kapot, maar afhankelijk van wat er defect aan is kan het zijn dat een PC helemaal niet start (kortsluiting) of wel aan gaat maar niet boot (geen POST geen boot).

Defecte/stervende voeding komt vaker voor dan defecte moederborden en CPU's, metname bij de goedkopere modellen geven het na een paar jaar wel op.

• Kcetin1994
De voeding is denk ik zo 3jaar oud,
Gistere nacht heb ik perongeluk een tik gegeven op de voorkant (kast) waarna hij zwart beeld gaf maar nog wel aanstond,
Vannochtend geen beeld het was niet een harde tik moest alleen bij de achterkant een usb insteken

• Kcetin1994
LOL Hij geeft weer beeld? Na het drukken van de uitknop 20sec lang niet uitgaan daarna 4-5x drukken op de reset knop hij geeft weer beeld? Hartaanval?

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Kcetin1994 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:36:
LOL Hij geeft weer beeld? Na het drukken van de uitknop 20sec lang niet uitgaan daarna 4-5x drukken op de reset knop hij geeft weer beeld? Hartaanval?
Gokje: morgen met een koude start wil die weer niet ;)
offtopic:
Ik ga er nog steeds vanuit dat de voeding aan het einde van z'n leven is, vaak met een koude start willen ze niet meer, eenmaal warmgedraait doen ze het weer, maar op den duur word het steeds lastiger om de PC te starten en krijg je ook steeds vaker stabiliteitsproblemen.

• Kcetin1994
Nemesizz schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:42:
[...]

Gokje: morgen met een koude start wil die weer niet ;)
offtopic:
Ik ga er nog steeds vanuit dat de voeding aan het einde van z'n leven is, vaak met een koude start willen ze niet meer, eenmaal warmgedraait doen ze het weer, maar op den duur word het steeds lastiger om de PC te starten en krijg je ook steeds vaker stabiliteitsproblemen.
Koop ik wel over 1-2week een nieuwe voeding werd al tijd

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
stomme vraag wellicht, of ik zie het niet door het snelle camera werk.. maar waar is je videokaart? zoals ik zie zit er geen aangesloten op je moederbord. En heb je je beeldscherm op je onboard aangesloten.

Ik had niet goed gelezen, je had alles er al uitgehaald.

Doet je pc het nu wel met videokaart of enkel onboard?

[ Voor 23% gewijzigd door legendareN op 05-09-2015 17:19 ]

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-01 07:02

rdejongjr

Gnome

Ik gok dat je reset knop vast zat en je hem met het button-bashen weer los hebt getikt.
Mooi dat het weer werkt in ieder geval!
Pagina: 1