Alhambra bezoeken zonder reserveren?

Pagina: 1
Acties:

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 15:58
Volgende week (12-26 september) ga ik met twee vrienden rondreizen door Andalusië, Spanje - en dan onder andere vier dagen in & rond Granada.

Maar laks als m'n vrienden en ik zijn, hebben we vergeten om kaartjes voor het Alhambra te bezoeken. :(

Via internet reserveren gaat niet meer lukken - tot aan half oktober is alles al volgeboekt, dus dan maar ter plaatse hopen dat er nog losse kaartjes zijn. Volgens deze site zijn er voor elke dag nog 600 losse kaartjes te koop.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met hoe kansrijk/loos je bent als je die wilt kopen? Slaapzak mee en 's-nachts op de stoep voor de ingang liggen bijvoorbeeld?
Verder zijn we pas de 22e in Granada, maar we zouden evt. wel op de 13e alvast 'even' heen en weer kunnen rijden - maar kan je losse kaartjes wel 9 dagen van tevoren kopen?

En voor mensen die nog naar Andalusië gaan dus de tip: reserveer je kaartjes RUIM van tevoren. :)

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Wel 2x zo duur, maar met meer: http://granadatur.com/en/...ard/what-does-it-include/
En anders zou ik vroeg zijn (<7u)..

Als je wat later (10-20 min?) dan de Nasrid tijd aankomt bij de wachtrij, dan kun je de rij passeren die er al voor het volgende halfuur staat. Geen garanties natuurlijk. ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:09
Ik ben er vorige zomer geweest, kon gewoon een kaartje kopen bij de ingang. We waren er een uur na opening, er stond toen een hele lange rij. Ik wilde het al opgeven, maar toen wees mijn reisgenoot mij op de ticketmachines die ergens aan een zijkant stonden. Bij die machines stond niemand te wachten en een minuut later hadden wij kaartjes :-)

Maar om heel eerlijk te zijn was dat Alhambra niet echt bijzonder :( Het was leuk om even tijd te vullen en doorheen te lopen, maar ik had er weinig aan gemist als we er niet in hadden kunnen komen

Verwijderd

Specifieke tijden gelden voor de binnenkant van het paleis, ik vond het wel indrukwekkend. Mocht je daar niet binnenkomen dan is er nog genoeg te zien.

• vanaalten
Dank voor de tips! Zeker die van pedorus is erg interessant, het biedt tenminste zekerheid - die ga ik even snel met de rest overleggen.

@tweakerdennis: kan je bij die ticketmachines kaartjes voor negen dagen vooruit kopen, of enkel voor de dag zelf?

Anyway, genoeg mensen die het wel de moeite van een bezoek waard vinden, maar ik wil niet achteraf zeggen dat ik niet geweest ben - en misschien wat moois gemist hebben.

• President
Geen idee of je vooruit kan kopen, sorry. Het heeft wel een behoorlijke tijd wachten gescheeld :-) Minimaal een uur!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:02

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik ben er vorige week zondag geweest en heb de automaten niet gezien...had echter wel gewoon gereserveerd en kwam er rond een uurtje of tien aan, toen stonden er nog rijen voor de losse kaartjes (dus die zullen er nog wel geweest zijn). Ik denk dat je gewoon erg vroeg moet zijn, wellicht heb je dan mazzel.

Ik vond t erg de moeite waard!

• vanaalten
Ondertussen snel overleg gepleegd en de tip van pedorus opgevolgd - drie Granada-cards aangeschaft en het bezoek aan het Nazrid-paleis vastgelegd. Liever zekerheid dan gokken op dat er ter plaatse nog kaartjes zijn.

Dank voor het meedenken!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
tweakerdennis schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:45:
Maar om heel eerlijk te zijn was dat Alhambra niet echt bijzonder :( Het was leuk om even tijd te vullen en doorheen te lopen, maar ik had er weinig aan gemist als we er niet in hadden kunnen komen
Ach, het is alleen maar een van de mooiste bouwwerken die we hebben op de wereld (lijstje: Wikipedia: New7Wonders of the World ), misschien wel het mooiste van Europa.. ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• President
pedorus schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 21:22:
[...]

Ach, het is alleen maar een van de mooiste bouwwerken die we hebben op de wereld (lijstje: Wikipedia: New7Wonders of the World ), misschien wel het mooiste van Europa.. ;)
Tja, toch vond ik bijvoorbeeld Florence mooier, het Vaticaan, vond ik Sevilla meer sfeer hebben, vond ik het leuker om een keer in Gibraltar te hebben rondgelopen.. En vond ik bijvoorbeeld de Sagrada Família weer helemaal niks

Het is en blijft een persoonlijke mening en belevenis, maar veel plezier vanaalten. Ben benieuwd naar hoe je het vond!

• vanaalten
Zo, ben ik weer. :)

Gisteren teruggekomen van twee weken door Andalusië trekken - en het Alhambra bezocht.

Was het een bezoek waard? Ja, absoluut!
Maar: het heeft minder indruk op mij gemaakt dan ik had verwacht/gehoopt. Komt grotendeels ook door het eerdere bezoek aan Sevilla, we hebben daar o.a. de kathedraal en het Alcazar bezocht en we vonden het Alhambra in een aantal opzichten een overtreffende trap van het Alcazar van Sevilla.

Wat ik het meest opvallende vond van het Alhambra is de detaillering, specifiek het plafond en wanden van het Nazrid Palace. De detaillering daarvan is geweldig indrukwekkend! Maar, zo'n zelfde detaillering vind je in iets mindere mate ook in het Alcazar in Sevilla. Had ik die laatste niet gezien, dan zou het Alhambra meer indruk gemaakt hebben.

Desondanks was het bezoek absoluut de moeite waard, het hele complex is zwaar indrukwekkend - aanrader voor iedereen die die kant op gaat en compleet terecht dat het gerekend wordt als een van de mooiste gebouwen die we hebben.

Was het de ~33euro van de Granada Card waard? Hmmm, twijfel. Het is dan wel veel geld voor alleen het Alhambra. Aan de andere kant kan je Granada niet bezoeken en het Alhambra overslaan, dus eigenlijk MOET je er gewoon geweest zijn.

Echter: de Granada Card was meer dan alleen toegang tot het Alhambra. Wij hebben met die kaart ook nog gebruik gemaakt van gratis toegang tot de kathedraal, het naastgelegen museum (niet heel interessant helaas) en het 'science museum'. Vooral dat laatste was nog erg de moeite waard.

Dus wellicht dat we wat goedkoper uit zouden zijn geweest met een op-tijd-besteld Alhambra-ticket en losse toegang tot kathedraal en musea, maar heel veel zal het niet gescheeld hebben.

Prima tevreden dus met die Granada-card tip - nogmaals dank, ook namens reisgenoten, aan pedorus daarvoor! d:)b
Pagina: 1