Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lui,

Ik heb zin een week of 2 een nieuwe Sony Xperia Z3 gekocht incl. Kitkat 4.4.4. Alles werkte perfect en ik was zelfs erg verbaasd over de duur van de batterij. Erg tevreden dus.

Het probleem is echter de auto-update nu Lollipop geinstalleerd heeft en daarbij ook de batterijduur om zeep geholpen heeft.

Na veel zoeken op Google heb ik niet concreets gevonden, dus vandaar mijn hoop bij de tech-helpen van Tweakers :'( . Is er iemand die toevallig weet hoe je Lollipop kan downgraden terug naar Kitkat (evt. dit voor mijn kan doen tegen betaling?)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:38

D4NG3R

kiwi

:)

Als je het tegen betaling wil laten doen zal je in Vraag en Aanbod een advertentie moeten starten.

Wil je er zelf achter aan gaan, je zal dat ding moeten gaan flashen met een oudere (stock) ROM, lees je hierover eerst flink in want er is een kans dat dit mis gaat en je je telefoon bricked.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Hallo D4NG3R,

Dank voor je reactie. Ik heb vrij goed gelezen wat de risico's zijn, maar ik heb nergens een handleiding of guide kunnen vinden :'(

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Handleidingen genoeg als je weet waar(op) je moet zoeken.
Als je dit niet weet, dan twijfel ik of het verstandig is dat je hier zelf mee aan de slag gaat.

Mocht je het toch zelf willen proberen, lees je dan goed in op de volgende onderwerpen;
Root acces, custom rom / firmware, TWRP etc.

Als je eenmaal een alternatieve recovery hebt geflashed, kan er niet zoveel meer misgaan. Al blijft flashen van alternatieve firmware / bootloaders ook nooit zonder gevaar.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:00:
Handleidingen genoeg als je weet waar(op) je moet zoeken.
Als je dit niet weet, dan twijfel ik of het verstandig is dat je hier zelf mee aan de slag gaat.

Mocht je het toch zelf willen proberen, lees je dan goed in op de volgende onderwerpen;
Root acces, custom rom / firmware, TWRP etc.

Als je eenmaal een alternatieve recovery hebt geflashed, kan er niet zoveel meer misgaan. Al blijft flashen van alternatieve firmware / bootloaders ook nooit zonder gevaar.
Klopt, ik ben een ontzettende noob op tech-gebied, maar het dusdanige verlies van batterijduur vind ik derhalve vervelend dat ik het graag zou willen uitproberen. Heb je wellicht een link voor mij?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
Je kan ook eerst een Factory reset proberen

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:45

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

418O2 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:24:
Je kan ook eerst een Factory reset proberen
Dat dus! Ik raad ook iedereen aan om na een major update een factory reset te doen. Ik zie te vaak dat toestellen (zowel Androids als iOS) battery drain krijgen na een grote update. Na een factory reset is dat 9 van de 10 keer verdwenen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

Topicstarter
FooLsKi schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:30:
[...]

Dat dus! Ik raad ook iedereen aan om na een major update een factory reset te doen. Ik zie te vaak dat toestellen (zowel Androids als iOS) battery drain krijgen na een grote update. Na een factory reset is dat 9 van de 10 keer verdwenen.
Heb ik geprobeerd, alleen blijft het probleem aanhouden helaas :/

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:45

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:52:
[...]

Heb ik geprobeerd, alleen blijft het probleem aanhouden helaas :/
Dan zal het wel een of andere app zijn die niet lekker werkt op 5.x. Doe nog maar eens een factory reset en zet dan je apps met flinke tussenpozen stuk voor stuk terug. Dan merk je vanzelf wel wanneer je accu spontaan sneller leegloopt (en je telefoon warmer wordt).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Pagina: 1