Toon posts:

Ervaringen met calibraties door Dimitri Valkenburg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er mensen die ervaring hebben met calibraties gedaan door Dimitri Valkenburg van IMAGING SCIENCE SOLUTIONS uit Bergschenhoek ??

Hoor graag even.
Alvast bedankt voor jullie inbreng en info !

mvg
Wim

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wim, ga er vanuit dat je dit stuk al gevonden had?
http://www.homecinemamaga...sioneel-laten-kalibreren/

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel natuurlijk calibratie van flatscreens (tv's). Topic is ook geplaatst onder " beeld en geluid / televisies en beamers.

mvg
Wim

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Tweakeraar dafmay heeft zijn televisie laten kalibreren door Dimitri. Hij zegt er erg tevreden mee te zijn. Zie ook: dafmay in "Samsung UE/48/55/65/HU7500 4K Topic"

• Dimens
En nee, het is niet duidelijk genoeg.
1) genoeg mensen die hun topic in het verkeerde subforum plaatsen. We kunnen niet ruiken wat je wil, dus moeten we het doen met de informatie die je geeft.
2) Je vertelt niet wat je wil laten calibreren. Misschien kijk je wel naar de verkeerde persoon voor jouw situatie.
Voor mij was het anders direct duidelijk wat er met dit topic bedoeld werd. Punt 1 geeft tevens al antwoord op de vraag van punt 2.

Dimitri Valkenburg van Image Science Solutions verzorgd - zoals de naam al doet vermoeden - kalibraties voor televisies. De doelgroep die Wim Vink probeert te benaderen weet dit dan ook, die heeft daar immers ervaring mee.

Het zou zeer onwaarschijnlijk zijn dat Wim Vink op zoek is naar een kalibratie voor bijvoorbeeld multimeters, vervolgens op onlogische wijze stuit op Dimitri Valkenburg die niets met kalibratie van multimeters te maken heeft en dan ook nog eens de fout maakt om een topic te openen in het verkeerde subforum dat toevallig ook nog eens te maken heeft met televisies, hetgeen wat Dimitri Valkenburg kalibreert.

Nee, het topic is meer dan duidelijk genoeg. Niet ieder topic hoeft te te bestaan uit meerdere alinea's om duidelijk zijn. Dit is precies zo'n topic.

Het enige wat mogelijk zou kunnen missen is het toestel dat Wim Vink zou willen kalibreren. Wellicht dat het toestel prijstechnisch niet interessant is om professioneel te laten kalibreren (wat overigens niet het geval is met een Samsung UE75JU7000). Maar dan nog blijft het de keus aan Wim Vink om voor een kalibratie te kiezen en zijn de ervaringen alsnog van waarde.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 06-09-2015 12:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Dimens.
Met jou kan ik praten. Gelukkig ze zijn er nog forumleden die het allemaal wel snappen.
Voor alle duidelijkheid het te calibreren scherm betreft een Samsung UE75JU7000 scherm van een paar maanden oud. Dit scherm is al aardig " ingespeeld", ruim 700 uur. Ik kijk niet echt veel tv maar wel heel veel films op Blu-ray. Gemiddeld wel een stuk of 10 per week. En soms zijn er perioden dat ik er nog meer kijk. Het leek mij wel zinnig om wat informatie in te winnen over Dimitri Valkenburg. Wist tot vandaag helemaal niets van deze calibrateur, vandaar. Krijg er inmiddels een goed gevoel bij. Mogelijk komen er nog wat replies. Alvast bedankt.

mvg
Wim Vink

• Dimens
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:27:
Hallo Dimens.
Met jou kan ik praten. Gelukkig ze zijn er nog forumleden die het allemaal wel snappen.
Voor alle duidelijkheid het te calibreren scherm betreft een Samsung UE75JU7000 scherm van een paar maanden oud. Dit scherm is al aardig " ingespeeld", ruim 700 uur. Ik kijk niet echt veel tv maar wel heel veel films op Blu-ray. Gemiddeld wel een stuk of 10 per week. En soms zijn er perioden dat ik er nog meer kijk. Het leek mij wel zinnig om wat informatie in te winnen over Dimitri Valkenburg. Wist tot vandaag helemaal niets van deze calibrateur, vandaar. Krijg er inmiddels een goed gevoel bij. Mogelijk komen er nog wat replies. Alvast bedankt.

mvg
Wim Vink
Je kunt vermoedelijk beter kijken naar algemene ervaringen met kalibraties dan naar kalibraties van Dimitri Valkenburg specifiek. Dimitri Valkenburg is een erkend ISF-kalibrateur wat wil zeggen dat hij weet wat hij doet en daarvoor ook de juiste apparatuur heeft. Daarmee behaal je dus de optimale instellingen voor het toestel.

Er zijn nog wel andere Tweakeraars die ook het toestel laten kalibreren, maar het zijn er niet heel erg veel. In Nederland wordt het door de meesten toch meer gezien als een overbodige luxe.

Met een dergelijk toestel als de Samsung UE75JU7000 zou ik het zelf overigens wel doen.

Verwijderd

Topicstarter
Alweer bedankt Dimens.

Mijn eerste flatscreen, een Pioneer 50" plasma, heb ik destijds ook laten calibreren. Niet door Dimitri maar door een collega van hem zullen we maar zeggen. Dus ik weet inmiddels wat voor winst in beeldkwaliteit dit kan opleveren. M.a.w. het kost wat maar dan krijg je ook wat.
Ik heb naast mijn film hobby ook nog een Hi-End audio hobby. Bovendien heb ik, al zeg ik het zelf, een indrukwekkende vintage audio verzameling.
Voor forumleden die iets meer over deze " vintage audio verzameling" willen weten en zien kunnen kijken naar een artikel op HiFi.nl:

http://www.hifi.nl/artike...e-Wim-Vink-Only-Sony.html
mvg
Wim Vink
a.k.a. The Godfather of Dutch Horror

• GHR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-01 21:46

GHR

Is calibratie door Frank Doorhof geen optie? Met het door hem afgeleverde werk ben ik altijd tevreden geweest.

By the way.......ik snapte ook meteen wat je bedoelde :-). Sommigen zijn echter nogal traag van begrip of doen of ze het niet begrijpen.

[ Voor 38% gewijzigd door GHR op 06-09-2015 05:53 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:34

FeaR

In GoT we trust

Topic ontdaan van nutteloze replies. Als een topic binnen TB wordt geplaatst met een vraag over calibratie mag men er toch wel van uit gaan dat het om calibratie voor een beamer of TV gaat.

Vanaf nu graag ontopic reageren.

@ Wim Vink
De groeten doen is niet nodig, dat kost alleen meer ruimte op het forum. Zie Het algemeen beleid #groeten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-01 18:41
Dimitri heeft twee TVs van mij gecalibreerd, een LCd Sony 46X4500 en een Plasma Pioneer KRP 500M. Is gewoon een pro.

Volgens mij zijn Doorhof en Valkenburg de beste keus in Nederland.

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:22
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 12:41:
Zijn er mensen die ervaring hebben met calibraties gedaan door Dimitri Valkenburg van IMAGING SCIENCE SOLUTIONS uit Bergschenhoek ??

Hoor graag even.
Alvast bedankt voor jullie inbreng en info !

mvg
Wim
Heb je inmiddels al een calibratie laten doen?
Pagina: 1