Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BeckersTom
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-06 13:10
Beste,

Ik heb een ulefone be touch en ben hier tevreden over. Alleen de laatste tijd doet de batterij redelijk vreemd hij gaat amper nog een dag mee, zelfs als ik hem amper gebruik. zo was het ook dat ik op mijn gsm keek hij had toen nog iets in de 70% ik keek 1 min later terug en toen had hij nog maar 16%. ik voeg ook nog enkele foto's toe.

http://prntscr.com/8ctrot

http://prntscr.com/8ctrrx

Ik vind het raar dat mij gsm zoveel verbruikt tijdens idle. Hopelijk kan iemand mij helpen ik weet dat er al een aantal forums hierover zijn maar hun methodes helpen niet echt. Alvast bedankt!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat heb je al geprobeerd dan? Welke methodes wordt over gepraat?
En heb je al een factory reset geprobeerd?

De accu kan natuurlijk ook gaar zijn. Als een factory reset niet helpt, dan ligt het daar aan, of aan het oplaadcircuit. Maar dat kan je alleen testen door er een verse accu in te proppen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• BeckersTom
@McKaamos ja hun methodes zijn een factory reset maar dat wil ik nog alleen overwegen als het niet anders kan zou het kunnen dat men accu kapot is gegaan door op vakantie te gaan? want sindsdien doet ie redelijk raar en laad hij ook soms echt traag op nu ja ik was van plan om vandaag een nieuwe accu te bestellen voor 13 dollar zou dit werken denk je?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Alleen maar factory reset?
Vertel eens wat je verder al geprobeerd hebt.

Telefoons hebben geen kennis van de term 'vakantie' dus het kan niet zo zijn dat hij daar door stuk is.
Echter, er kan wel wat gebeurd zijn op vakantie, door toedoen van jou of een ander.
Geen idee waar je bent geweest, maar een situatie zou kunnen zijn dat je hem tijdens het verorberen van een lekker verkoelend drankje, in de felle zon op tafel hebt laten liggen. Daardoor zou hij te warm kunnen zijn geworden. Hitte en electronica gaan niet samen.

• BeckersTom
@McKaamos ja alleen maar een factory reset of zoiets van dat je gsm de hele tijd switch tussen verschillende netwerken zoals 3G en 4G maar ik weet nie of dat het probleem is. en ja dat bedoelde ik dat ik hem mss in de zon heb laten liggen in spanje zou dat een probleem kunnen zijn denk je? en is dat dan opgelost met een nieuwe batterij?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Zou het iets duidelijker mogen?
Vertel nou eens wat je allemaal zelf al hebt geprobeerd. Gewoon puntsgewijs ofzo.

Iets als dit:
- Accu er uit en weer terug gestopt. Geen verbetering
- Tegen de muur gesmeten. Terug in elkaar geplakt met ducttape. Situatie werd erger.
- Andere oplader geprobeerd. Geen verbetering.
- 20 nieuwe apps geinstalleerd. Situatie werd erger.
etc etc

En nee, netwerken en/of snelheden switchen mag geen probleem zijn. Dat doe je al als je ergens een gebouw binnen loopt. 4G dekking binnenshuis is vaak genoeg niet toereikend.
Plus dat telefoons automatisch de dataverbinding dicht gooien zodra deze niet nodig is. Dus je switcht constant en het wordt zelfs regelmatig uit en weer aan gezet.

En ja, als je schade door oververhitting hebt, en het symptoom is dat de acculading onbetrouwbaar is, dan los je dat hoogstwaarschijnlijk op met een nieuwe accu.

Maar, om vast te kunnen stellen of het daadwerkelijk oververhitting is geweest, is het van groot belang dat je eerst aangeeft wat je al hebt geprobeerd zodat er geidentificeerd kan worden of het probleem niet mogelijk ergens anders zit.

• BeckersTom
@McKaamos dus

1) batterij er uitgehaald voor een half uur ofzo dan er terug ingestoken: geen verbetering

2) andere oplader: slechter want de batterij laad dan heel traag op en wanneer ik men gsm dan gebruik tijdens het opladen gaat het percentage omlaag in plaats van omhoog

3)wifi uitzetten en scherm helderheid op het laagste: het helpt een beetje maar batterij gaat nog steeds te snel plat

4) er staan niet veel apps op en heb recent niet echt iets geinstallleerd dus dat zou normaal geen probleem kunnen zijn

dit is alles wat ik ongeveer geprobeerd heb.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Ok, zo komen we ergens. :)

Kijk eens naar de volgende dingen:
1) Batterij verbruik per app. Dit is geintegreerd in Android, dus dit zou je gewoon in moeten kunnen zien.
Je kan daarmee zien welke app het meeste verbruikt. Het kan zomaar zijn dat een app is ge-update en sindsdien flink aan je accu slurpt.
2) Als je het niet direct kan inzien, installeer dan eens een app die het batterijverbruik per app laat zien.
3) Indien geidentificeerd dat een app daadwerkelijk de boosdoener is, uninstall die eens en kijk wat er dan gebeurt.
4) Maak een backup en doe dan een factory reset.
5) Helpt al het bovenstaande niet, dan is het hoogstwaarschijnlijk een hardware probleem. Accu is dan het meest logisch, dus die kan je dan het beste als eerst vervangen.

• BeckersTom
@McKaamos

Heb een app geinstalleerd voor het de monitoren en kreeg deze resultaten. Zoals je ziet verbruikt system.ui heel veel maar ik ken er niet veel van en weet dus nie wat dit juist is en of ik dat zomaar mag stoppen.

http://prntscr.com/8cuvv0

http://prntscr.com/8cuvzl

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Systeem-UI staat voor 'Systeem User Interface'.
Dat is het stuk wat het beeld en de input verzorgt.

Heb je toevallig pasgeleden een upgrade naar Lollipop gehad?
Er zijn namelijk meerdere telefoons (o.a. Sony Experia modellen staan me zo bij) die na de upgrade naar Lollipop ineens gehalveerde accuduur hadden. Symptoom was ook dat systeem onderdelen van Android ineens wel heel veel rekenkracht nodig hadden.
Daarbij hielp vaak een factory reset.

[ Voor 12% gewijzigd door McKaamos op 05-09-2015 15:30 ]

• BeckersTom
@McKaamos

er staat nu android 5.0 op en stond er al van in het begin op er is wel onlangs een ulefone update geweest kan het daarmee te maken hebben dan?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

BeckersTom schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:43:
@McKaamos

er staat nu android 5.0 op en stond er al van in het begin op er is wel onlangs een ulefone update geweest kan het daarmee te maken hebben dan?
Dat zou zeker kunnen ja.
Was dat toevallig rond de tijd dat je problemen met accuduur begonnen?

• BeckersTom
@McKaamos ja ik denk dat iets later na die update het begon

• BeckersTom
@McKaamos

Ik had dus een e-mail gestuurd naar ulefone met de vraag wat ik zou kunnen doen. Ik kreeg vandaag al antwoord wat ik wel redelijk snel vind dus dat is super! In de mail stond dat ik de batterij opnieuw moest kalibreren door hem een aantal keer volledig plat te laten gaan en dan volledig op te laden. Zou dit een mogelijke oplossing zijn?

http://prntscr.com/8d62ni

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

McKaamos heeft je wat mij betreft al meer dan genoeg op weg geholpen. Op Tweakers verwachten we wel iets meer eigen inzet dan dit. Je hebt in mijn ogen nu genoeg handvatten gekregen om het probleem in kaart te brengen. Om die reden gooi ik dit topic op slot

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.