Advies " high end" speakers.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkadon
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik zoek een?
Set (staande)speakers voor in de woonkamer, ik wil beginnen met een 2.0 set en vandaar uiteindelijk een 5.1 set opbouwen

Wat is je budget?
Budget is variabel maar +/- 2000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de speakers gebruiken voor muziek en films. Mijn muziek smaak is zeer divers,klassiek,hiphop,rock, metal,Electronische muziek Ze gaan gebruikt worden op mijn Denon AVC-A11XV

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn idee is om op uiterlijk/reviews enkele speakersets op een shortlist te zetten, daarna wil ik de speakers beluisteren en vanuit de luister ervaringen overgaan op aanschaf. qua looks/geluid was ik gecharmeerd van de b&W c9 serie qua looks vind ik de Dali Mentor serie prachtig(nog niet kunnen beluisteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Hier valt gewoon weinig over te zeggen. Ik zou juist niet afgaan op reviews aangezien dat niets zegt over hoe jij de klank zal ervaren. Kijken naar de looks eigenlijk idem, al kan ik er in komen dat je niet alles even graag in je huiskamer wilt zetten. Ik ging enkele jaren geleden haast hetzelfde mijn zoektocht in: paartje CM9 zou het worden, want de looks hadden ze al mee. Maar na een eerste luistertest waren ze eigenlijk al afgevallen, niet mijn geluid.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:36

Daan_

Alles op zijn tijd !!

IK zou zelf lekker paar dagen er voor uit trekken om te gaan luisteren. Ieder heeft zijn eigen voorkeur qua geluid. Zelf wel gekozen voor de CM serie voor 5.1 opstelling. Voor de looks, maar geluid paste ook in ons straatje. Ga luisteren in diverse winkels. Wij hebben ook de mogelijkheid gehad de speakers thuis te mogen beluisteren. akoestiek etc etc. is thuis toch anders dan de winkel.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkadon
  • Niet online
Het probleem is, dat ik op dit moment bijna geen tijd heb om rond te gaan shoppen, dus ik eigenlijk gewoon al iets gerichter aan het luisteren wil gaan.

daarbij is het ook zo dat ik in Limburg woon, en ik voor de grotere zaken al vaak een stuk moet reizen.

Het maakt het er ook niet gemakkelijker op dat er zoveel audio merken zijn, audio kopen is vaak een kwestie van gevoel en smaak, ik wil graag gebruik maken van de ervaringen van mede tweakers, zodat de keuze kleiner en voor mij makkelijker word.

Ik wil ook niet op looks afgaan, maar dit is juist 1 van de enigste dingen die je in audioland vanaf het internet kunt wegstrepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik kan je ook zeer aanraden om even langs "zelf bouw" shops langs te gaan zoals Speakerland en Speaker & Co (beiden leveren ook kant en klare volledig afgewerkte speakers)
Voor het budget wat je hebt kun je daar speakers kopen waar geen enkele "fabrikant" speaker (B&W, Jamo, Dali etc...) aan kan tippen.
Zelfbouw klinkt meestal wel wat neutraler, niet iedereen is daar fan van.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:27

DjVe

Hatsaflats!

Met FeaR en superdaantje.

Ik heb zelf ook de CM1 (en CMC) gehad. Fijne speakers, maar heb nu al een paar maanden een JBL set staan, die ze compleet wegspelen. Je zou ook iets tweedehands kunnen overwegen, dan kan je voor hetzelfde geld meer krijgen. Als het na een tijdje weer begint te kriebelen, kan je het meestal voor dezelfde prijs weer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Kijk is op het htforum in het 2dehands gedeelte :) Ook genoeg info daar te vinden in tegenstelling tot tweakers waar nou niet echt de focus ligt op high end audio artikelen ;)

Mijn advies is niet overhaasten met aankoop van speakers, het is toch één van de belangrijkste componenten, zeker als het gaat om het geluidsbeeld (smaak gebonden).

Ik gebruik zelf B&W CM10's + ARCAM AVR450 in combinatie met een subwoofer (welke alleen aanstaat bij films omdat de CM10 meer dan genoeg laag heeft voor muziek). Is die 2000 euro inclusief versterking? Dan heb je opeens een stuk minder te besteden (nieuw) en zou 2dehands een goed alternatief kunnen zijn.

Als laatste: Een versterker kun je wat sneller en eenvoudiger upgraden dan je speakers, maar het is imho ook weer zonde om een leuke set speakers te kopen voor x euro en hier niet het juiste rendement uit te halen. Kies dus voor een passende versterker en laat je eventueel adviseren.

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/06/28/2015-06-2810.46.34.md.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/03/29/2015-03-2914.06.53.md.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door Workaholic op 05-09-2015 13:01 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkadon
  • Niet online
Bedankt voor de reacties zo ver!

@ Workaholic, ik heb al een verster (Denon AVC-A11XV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Laatst online: 12-09 20:57
darkadon schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 12:47:
daarbij is het ook zo dat ik in Limburg woon, en ik voor de grotere zaken al vaak een stuk moet reizen.
In Limburg heb je Stassen HiFi zitten. Die heeft een ruim assortiment en diverse luisterkamers.

De 2e hands markt is natuurlijk ook erg aantrekkelijk. Kun je zeker mooi spul vinden voor dit budget maar is wat lastiger om te beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:30

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

En in Roermond heb je ook nog Poulissen Audio Video Center B.V.

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 19:44
De CM9's staan in de koopjes kelder van Correct voor 799 p/s. Dat kan helemaal geen slechte deal zijn.

Een center moet je dan erbij gaan zoeken maar voor 400 euro kun je best een B&W CMC vinden.

Zelf ben ik ook erg fan van B&W, dat geeft een prachtig geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maeslant schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:34:
De CM9's staan in de koopjes kelder van Correct voor 799 p/s. Dat kan helemaal geen slechte deal zijn.

Een center moet je dan erbij gaan zoeken maar voor 400 euro kun je best een B&W CMC vinden.

Zelf ben ik ook erg fan van B&W, dat geeft een prachtig geluid.
Eens, maar blijft een persoonlijke smaak. Gewoon gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon gaan luisteren idd. En ook niet schromen om over de grens te gaan. Schluderbacher bijvoorbeeld :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:36

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Schluderbacher is goeie winkel om te kopen. De SVS recentelijk daar besteld. Waar HiFi corner mooie praatjes had is het daar bij gebleven. Dus bij Schluderbacher uit gekomen. Erg goede service en verzending en scheelde mij toch weer 80,- euro met de prijs voor de SB2000. En persoonlijke en goede after service.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Pagina: 1