Welke koelpasta het best kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Flor99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-08-2016
Beste,

Aangezien ik binnenkort mijn skylake build opstart zou ik graag weten welke koelpasta ik het best gebruik, de prijs ervan maakt me niet zoveel uit. Maar zou zelf graag wel een koelpasta hebben met goede prestaties voor mijn i5 6600k. Heb zelf nu een corsair h105 van oude build en deze werkt nog perfect. Heb nieuwe koelpasta nodig omdat ik er zelf geen meer heb. Dacht eerst de artic silver 5 te kopen. Maar heb zelf deze nog nooit gebruikt. Alvast bedankt!

Mvg,

Florjan

[ Voor 27% gewijzigd door Flor99 op 05-09-2015 12:06 . Reden: Niet genoeg info ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit is wel een vrij karige post zo. Welke koeler heb je? Aftermarker of de stock? Waarom wil je aftermarket koelpasta, zal de standaard niet voldoen? Wat heb je zelf al gevonden? Zo maar vier vragen die in mij opkomen...

• h0us3cat
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 18:25
Flor99 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:50:
Beste,

Aangezien ik binnenkort mijn skylake build opstart zou ik graag weten welke koelpasta ik het best gebruik, de prijs ervan maakt me niet zoveel uit. Maar zou zelf graag wel een koelpasta hebben met goede prestaties voor mijn i5 6600k. Heb zelf nu een corsair h105 van oude build en deze werkt nog perfect. Heb nieuwe koelpasta nodig omdat ik er zelf geen meer heb. Dacht eerst de artic silver 5 te kopen. Maar heb zelf deze nog nooit gebruikt. Alvast bedankt!

Mvg,

Florjan
De arctic silver 5 is prima.
br00ky schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:57:
[mbr]Dit is wel een vrij karige post zo. Welke koeler heb je? Aftermarker of de stock? Waarom wil je aftermarket koelpasta, zal de standaard niet voldoen? Wat heb je zelf al gevonden? Zo maar vier vragen die in mij opkomen...[/]
De i5 6600k komt zonder koeler, dus ook zonder pasta waarschijnlijk.
Volgende keer je huiswerk eens maken voor je zo een standaard reply post.

[ Voor 39% gewijzigd door h0us3cat op 05-09-2015 13:13 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Je hebt altijd de standaard muk gebruikt die al onder de koeler zat?
Dan is praktisch elk merkproduct beter.

Wil je het absoluut beste van het beste? Zoek dan gewoon een review op en kijk welke pasta het beste presteert.
B.v. dit: http://www.tomshardware.c...mance-benchmark,3616.html
of dit: http://overclocking.guide...nd-liquid-nitrogen-ln2/6/

En verder: Arctic Silver 5 is een bewezen prima merkproduct, en er zijn zat mensen die zweren bij dat spul. Het is in ieder geval prima te verwerken spul en de prestaties zijn prima.

[ Voor 33% gewijzigd door McKaamos op 05-09-2015 13:26 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Flor99
Beste,

Erg bedankt voor de nuttige reacties. Heb besloten om inderdaad voor de artic silver 5 te gaan. Ook bedankt voor de reviews!

Mvg,

Florjan

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:22
h0us3cat schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:12:
[...]

De arctic silver 5 is prima.

[...]

Dan bestaat als nog de kans dat hij een standaard stock koeler gebruikt. Misschien nog van zijn oude build? Of gratis van iemand overgenomen?

En waarom moet Br00ky zijn huiswerk doen als de TS totaal 0,0% aan info geeft en de hele template weghaalt.

Ja as5 is prima. Maar misschien de 2 euro koelpasta ook. Maar ja zonder info is en blijft het gissen.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
h0us3cat schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:12:
Ook deze heeft gewoon een boxed variant :).

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 02:24
Ik vind het wel verwarrend, want als ik vanaf de pricewatch van Intel Core i5 6600K Boxed naar de winkels ga, vermelden ze allemaal dat er geen koeler meelegeverd wordt"Boxed" betekent toch dat er een koeler bij zit vs "Tray" geen koeler? 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Ketho op 05-09-2015 15:14 ]

• h0us3cat
Daar zit geen koeler in...

• h0us3cat
Ketho schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 15:12:
Ik vind het wel verwarrend, want als ik vanaf de pricewatch van Intel Core i5 6600K Boxed naar de winkels ga, vermelden ze allemaal dat er geen koeler meelegeverd wordt"Boxed" betekent toch dat er een koeler bij zit vs "Tray" geen koeler? 8)7
tweakers is fout

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Maakt toch verder niet uit? TS geeft aan een Corsair H105 te gaan gebruiken.
De pasta van een eventueel aanwezige boxed koeler kan je sowieso niet hergebruiken, want dat zit al pre-applied onder de koeler.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:22
Dus jij verwacht dat Br00ky naar internet gaat om te kijken of er een koeler bij zit omdat er een kleine kans bestaat dat intel zijn hele benaming maar eens overboord gooit 8)7 . voordat hij een paar standaard vragen neer zet?

Denk dat Br00ky wel iets beters te doen heeft met zijn tijd.

en waarom intel het niet gewoon als tray verkoopt dan |:( zal sommige bedrijven nooit begrijpen..

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren

• Flor99
Beste tweakers,

Ik wil hier helemaal geen ruzie op deze post veroorzaken. Zoals brOOky schreef ben ik enkele zaken vergeten te vermelden. Had daarom mijn post aangepast. Mijn excuses hiervoor. Iedereen bedankt voor de nodige informatie!

Mvg,

Florjan

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-01 14:24
Bij elke aftermarket koeler die ik gekocht heb zat een klein zakje koelpasta. Deze koelpasta heeft het bij mij altijd prima gedaan.
Ik heb niet het idee dat een koeler met andere, losgekochte pasta ineens op magische wijze veel beter gaat koelen.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
hanvandijk schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:24:
Ik heb niet het idee dat een koeler met andere, losgekochte pasta ineens op magische wijze veel beter gaat koelen.
Flor99 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:50:
Heb zelf nu een corsair h105 van oude build en deze werkt nog perfect. Heb nieuwe koelpasta nodig omdat ik er zelf geen meer heb.
;)

[ Voor 13% gewijzigd door br00ky op 07-09-2015 14:26 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:53

D4NG3R

kiwi

:)

hanvandijk schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:24:
Het verschil is in de meeste gevallen inderdaad niet heel erg groot, maar behalve het feit dat de TS geen koelpasta meer heeft maakt het wel degelijk een verschil. Indien je wil overklokken kan het verschil tussen cheapo meegeleverde koelpasta en goed spul al snel een paar graden zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-01 14:24
Aaahhhh kijk! Had ik even verkeerd gelezen. Ik had niet door dat hij zijn bestaande koeler ging hergebruiken

• blspjnl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-02 15:19
pricewatch: Gelid Solutions GC-Extreme Thermal Compound

Deze is betaalbaar en komt uitstekend uit de Tomshardware test.

Maar ze vertellen je ook dat de standaard Corsair/Cooler Master compound die al pre-applied is, niet heel slecht is...

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02 21:05
degene hierboven gebruik ik al tijden, prima koelpasta. Wel wat dikker en niet heel erg vloeibaar maar koelt beter dan stock koelpasta!
Pagina: 1